Membraantest: VL14 VS. V-Force!

BurN said:
Een vforce menbraam doet naar mijn mening niets op een minarelli blok.
QUOTE]

Beetje een vreemde opmerking, aangezien ik duidelijke verschillen gemeten heb en meningen er hierbij niet toe doen. Bovendien zit de inlaat op de sonic echt wel goed voor elkaar.

Ik snap de winst wel, uitstroomprofiel van het membraan (w vorm) is veel geleidelijker en zorgt voor minder weerstand, hierdoor kan er per tijdseenheid meer doorheen.
 
dan vraag ik me toch af waar de eerste slimmerik blijft die aan weerszijden van het carter een 2,5 mm plaat last / plakt om de flow wat te verbeteren...
 
Die zogenaamde mening van mij, is gebaseert op metingen.
Gewonnen geblokkeert vermogen, wil niet uiteindelijk zeggen dat het motorvermogen met werkende transmissie ook hoger uit valt.

Er zijn bewerkingen aan een vl14, en inlaattraject waarbij het bij ons gewoon niets scheelde op de tovami. zo ook trouwens bij rolf van easyriders

Johan... said:
Beetje een vreemde opmerking, aangezien ik duidelijke verschillen gemeten heb en meningen er hierbij niet toe doen. Bovendien zit de inlaat op de sonic echt wel goed voor elkaar.

Ik snap de winst wel, uitstroomprofiel van het membraan (w vorm) is veel geleidelijker en zorgt voor minder weerstand, hierdoor kan er per tijdseenheid meer doorheen.
 
Dat heb ik op de vorige pagina dus ook al gezegd, zodra je je vl14 inlaat optimaliseert scheelt het praktisch niets tussen een vl14 en v-force. Feit is wel dat je met een plug and play v-force makkelijker aan dat vermogen komt..

Ook allemaal gebaseerd op tests :)
 
OM te beginnen Ik heb bijna geen/ tot geen verstand van tunen

Maar de vorm aan de bovenkant van VL14 en V-force is anders, v-force meer rondachtig en vl14 vierkant en iets groter

Dus als je je wig tuned op een vl14 zal hij nooit meer perfect overlopen als je erna een v-force monteert....

of ben ik wat uit mn nek aan t lulle :p
 
thunderblade said:
OM te beginnen Ik heb bijna geen/ tot geen verstand van tunen

Maar de vorm aan de bovenkant van VL14 en V-force is anders, v-force meer rondachtig en vl14 vierkant en iets groter

Dus als je je wig tuned op een vl14 zal hij nooit meer perfect overlopen als je erna een v-force monteert....

of ben ik wat uit mn nek aan t lulle :p

je hebt ook een stuffer in een vl14 waar het gat dus ook rond van is.
 
BurN said:
Gewonnen geblokkeert vermogen, wil niet uiteindelijk zeggen dat het motorvermogen met werkende transmissie ook hoger uit valt.

dus waarom meet JIJ dan nog "geblokkeert" ( als t al met een tandriem gedaan is) , als je toch die zekerheid niet hebt? Of denk je toch wel ergens dat een beter lopende motor ergens wel een voordeel heeft?

/ ook de opmerking dat het niets doet is idd apart, de gemiddelde abc tuner rekent zich rijk met een membraantuning terwijl je voor 45 euro een perfect werkend v-force ding heb. tel uit je winst...
 
Vet het wordt weer oorlog tegen sander +ralf+

Ik vind het blokkeren van een motor, met tandriem alleen goed om het motortoerental te vinden waar het topvermogen op gelevert wordt.

Pak je dan ineens 1.5pk oid, en het mengsel is RUK, win je vrij weinig tijdens een vrije meting.

BTW, waarom is hier nog niemand gaan zeiken over die nieuwe kleppen die stage 6 monteerd ?
ruud. said:
dus waarom meet JIJ dan nog "geblokkeert" ( als t al met een tandriem gedaan is) , als je toch die zekerheid niet hebt? Of denk je toch wel ergens dat een beter lopende motor ergens wel een voordeel heeft?

/ ook de opmerking dat het niets doet is idd apart, de gemiddelde abc tuner rekent zich rijk met een membraantuning terwijl je voor 45 euro een perfect werkend v-force ding heb. tel uit je winst...

Met een vl14 icm een fatsoenlijke wig is je mengsel stabieler. Zon vforce menbraan geeft na verloop van tijd vermogens verlies. denk aan veerkracht van de kleppen....
 
Omdat er waarschijnlijk nog niet zoveel mensen zijn met die nieuwe stage6 kleppen. Ik heb zelf nog 3 setjes gewone kleppen liggen, en die zijn allemaal nog van de oude garde :p Dus dat is wel mooi. Ook denk ik trouwens dat die nieuwe kleppen niet veel invloed hebben op het vermogen.
 
BurN said:
Vet het wordt weer oorlog tegen sander +ralf+

onzin, ik ben het met bepaalde dingen gewoon niet eens / of ik volg je niet

Ik vind het blokkeren van een motor, met tandriem alleen goed om het motortoerental te vinden waar het topvermogen op gelevert wordt.

want? je ziet je hele vermogens curve, iets interessanter is er niet vind ik..

Pak je dan ineens 1.5pk oid, en het mengsel is RUK, win je vrij weinig tijdens een vrije meting.

1,5 pk pakken met een verkeerd mengsel door een ander membraan te pakken wat heeft dat met de tandriem of variometen te maken? de motor zelf presteerd er niet meer of minder om. + Je zorgt dan toch dat je mengsel in orde is, anders heb je sowieso geen reeele test. Als jij -goed geblokkeert- winst meet op de krukas kan het niet anders dan dat je dat in je variometingen terug gaat zien, anders zit t probleem niet in je motor maar in je overbrenging of metingen..

Met een vl14 icm een fatsoenlijke wig is je mengsel stabieler. Zon vforce menbraan geeft na verloop van tijd vermogens verlies. denk aan veerkracht van de kleppen....

dat snap ik ff niet, in de loop van welke tijd? dat je membraankleppen opraken? doorlopen van de motor in toeren?

^^
 
BurN said:
Met een vl14 icm een fatsoenlijke wig is je mengsel stabieler. Zon vforce menbraan geeft na verloop van tijd vermogens verlies. denk aan veerkracht van de kleppen....
Bedoel je nou dat ze sneller slap worden als Malossi kleppen?
Dat is toch zo opgelost?
 
ruud. said:
QUOTE REACTIE

Je ziet je hele vermogenscurve, die je uiteindelijk niet gebruikt.
omdat je met werkende transmissie, bijna altijd hetzelfde vaste toerental hebt.

Wat heb je er dan aan hoeveel vermogen je motor geeft bij 12k oid ? lekker boeiend. Bij het tunen van een schakel ben ik het met je eens.

Met het zwakker worden van de veerkracht van de kleppen, bedoel ik dus gewoon verlies in koppel en vermogen en verschuiving van je complete powerband tijdens een geblokkeerde run.

Over het mengsel weer goed zetten tussen de runs, Waar moet volgens jou dan het mengsel op liggen tijdens een geblokkeerde meting. Op 13:1 waar die het topvermogen levert, of Armer?

Feit is gewoon dat het uiteindelijk op afstelling met een werkende vario uitkomt. Het toerental van topvermogen tijdens de geblokkeerde meting is dan het belangerijkste wat je moet weten. En dan nog wat.... de INSPOELHOEK, in je menbraan zorgt voor winst bij je vl14, je zult dus bij iedere WIG die je hebt. met andere inspoelhoeken moeten gaan testen tijdens vrije runs welke het meeste vermogen geeft.

Blokkeren kan het afstellen van de motor vergemakkelijken, maar het is geen must als je het aan mij vraagt.

Ik noem maar een scheef voorbeeld. 2 speed 06 blokjes.
1tje heeft 19.2 sae tijddens blokken, uiteindelijke score vrij 22.3
De andere heeft 22.0sae geblokkeert, uiteindelijke score vrij 22.9

Beide blokken hebben een mengsel van 13.5:1 tijdens topvermogen.
toch scheelt het maar 0.6pk uiteindelijk tijdens vrije runs.
Mijn conclusie dus Gewonnen geblokkeert vermogen hoeft niet uiteindelijk te resulteren in gewonnen vermogen tijdens een VRIJE meting.

Er zijn gewoon teveel factoren die meespelen in het verlies van vermogen.
 
BurN said:
Je ziet je hele vermogenscurve, die je uiteindelijk niet gebruikt.
omdat je met werkende transmissie, bijna altijd hetzelfde vaste toerental hebt.

Wat heb je er dan aan hoeveel vermogen je motor geeft bij 12k oid ? lekker boeiend. Bij het tunen van een schakel ben ik het met je eens.

Met het zwakker worden van de veerkracht van de kleppen, bedoel ik dus gewoon verlies in koppel en vermogen en verschuiving van je complete powerband tijdens een geblokkeerde run.

Over het mengsel weer goed zetten tussen de runs, Waar moet volgens jou dan het mengsel op liggen tijdens een geblokkeerde meting. Op 13:1 waar die het topvermogen levert, of Armer?

Feit is gewoon dat het uiteindelijk op afstelling met een werkende vario uitkomt. Het toerental van topvermogen tijdens de geblokkeerde meting is dan het belangerijkste wat je moet weten. En dan nog wat.... de INSPOELHOEK, in je menbraan zorgt voor winst bij je vl14, je zult dus bij iedere WIG die je hebt. met andere inspoelhoeken moeten gaan testen tijdens vrije runs welke het meeste vermogen geeft.

Blokkeren kan het afstellen van de motor vergemakkelijken, maar het is geen must als je het aan mij vraagt.

Ik noem maar een scheef voorbeeld. 2 speed 06 blokjes.
1tje heeft 19.2 sae tijddens blokken, uiteindelijke score vrij 22.3
De andere heeft 22.0sae geblokkeert, uiteindelijke score vrij 22.9

Beide blokken hebben een mengsel van 13.5:1 tijdens topvermogen.
toch scheelt het maar 0.6pk uiteindelijk tijdens vrije runs.
Mijn conclusie dus Gewonnen geblokkeert vermogen hoeft niet uiteindelijk te resulteren in gewonnen vermogen tijdens een VRIJE meting.

Er zijn gewoon teveel factoren die meespelen in het verlies van vermogen.


bij blok 1 is de vario gewoon nog niet goed voorelkaar. en bij blok 2 wel.

daar zit het hem in hoe jij het zo zegt.
 
Back
Top