Je volgende barrel #37

Status
Not open for further replies.
Een turkse collega van me rijdt in een ralle golf 3 variant diesel met 780.xxx op de klok 8P Maar denk niet dat dat nog het eerste blok is :p
 
Moet je is een keer naar die Taxi's op Kreta kijken. Wij hadden er 1 met 20.000 op de teller (Oud model passat d8 ik). Dus ik vroeg of hij hem nieuw had.

Zegtie lachend : "NooooO! Clock turn around!" :D
 
Klopt , wij hadden er dit jaar een met 998742 km op de teller :p Ouwe mercedes , airbaigs met kit vast gemaakt enzo :p
 
onze '99 skoda staat op 120k
we.gif
 
volgende auto al gekocht vandaag, word een alfa 147... en daarna opzoek naar 530d e60/61

Wat is een E61?

Iemand ervaring met een mazda 3 1.6citd 110pk en een 6 2.0 met ik meen, 120pk?

Ja, toen m'n Focus 1.6 TDCI motorisch in de soep liep is de motor geswapt voor een exemplaar van een Mazda 3 1.6 CITD (zelfde blok, zoals al gemeld)... Gevoelsmatig fragiel blok (3 TDI's hiervoor gehad, en die waren gevoelsmatig & daadwerkelijk zwaarder) en het dubbelmassavliegwiel bleek ook nog gaar te zijn... Heb dus levendige herinneringen aan dit blok, en zal nooit meer een auto kopen met deze motor :D

Oh, dat!
Had geen hol uitgemaakt, jij stopt Alfa direct in een hokje.

Dat hokje zit dan vol oliesporen denk ik ;)

Opel Astra, 1.6 8v 330dkm op gas :+

Ook nog 1ste blok, stotterd wel als gek op gas maar rijdt zuinig :p. Benzine nergens last van.

Binnenkort Honda Civic EG, 93'

Reed jij eerst geen bijna nieuwe Polo een paar jaar geleden? Vanwaar die oude zooi, of reed je deze als lease-auto?
 
Ik vind interieur nog best aardig, beter als de meeste duitse. Maar zelfde diesel als in de donkerblauwe focus? Dat is een 90pk versie.

Deze is ook wel mooi http://link.marktplaats.nl/481405164

Ziet er netjes uit, is trouwens geen Distinctive maar een (voor zover ik weet duurdere) Ti gezien het interieur inclusief zwarte A-B-C stijlen en Ti stuur. En de skirts + wielen ook nog natuurlijk maar die heeft mijn niet-Ti ook :p

En over de eeuwige Alfa-is-belabberd discussie: De diesel blokken zijn echt wel goed en de V6'en ook. Het zijn vooral de viercilinders die wel eens stuk willen lopen als het oliepeil niet goed in de gaten gehouden wordt.

Het gekloot met het onderstel heb je overigens wél met elke versie :p
 
Ziet er netjes uit, is trouwens geen Distinctive maar een (voor zover ik weet duurdere) Ti gezien het interieur inclusief zwarte A-B-C stijlen en Ti stuur. En de skirts + wielen ook nog natuurlijk maar die heeft mijn niet-Ti ook :p

En over de eeuwige Alfa-is-belabberd discussie: De diesel blokken zijn echt wel goed en de V6'en ook. Het zijn vooral de viercilinders die wel eens stuk willen lopen als het oliepeil niet goed in de gaten gehouden wordt.

Het gekloot met het onderstel heb je overigens wél met elke versie :p

Hoe zuinig rijd je gemiddels met zo'n auto? Heb jij dezelfde motor?

Ik moet alleen me vriendin nog overhalen want helaas zit die ook in de fase van 'horen van'.
 
Maar Rene laat Hoogeveen nou even buiten beschouwing qua auto`s kopen, je vraagt om problemen.

We gaan komende week ook naar Friesland om te kijken naar een aantal auto's. In friesland heb ik altijd goede ervaringen met auto's/motoren kopen.

Maar ik blijf het een erg mooie auto vinden.
 
Hoe zuinig rijd je gemiddels met zo'n auto? Heb jij dezelfde motor?

Ik moet alleen me vriendin nog overhalen want helaas zit die ook in de fase van 'horen van'.

Met de vorige (2.4 JTD 10v, ori 150pk gechipped naar 180pk) reed ik 1:13/14 met een behoorlijk zware voet en over het algemeen niet erg lange ritten. Met de huidige (2.4 JTDm 20v, 175pk) moet ik het eigenlijk eens goed gaan bijhouden, maar die zit ergens rond de 1:16. Boordcomputer geeft wel zuiniger aan, maar ik geloof nooit dat ik 1:17/1:18 rij :+

Je rijstijl aanpassen levert trouwens nog het meeste op. Heb ook een keer onder de 1:10 gereden namelijk, op vakantie door Duitsland *D
 
Viel mij altijd tegen bij TDI's, je rijstijl aanpassen... Vond het verschil tussen heel rustig rijden (1:19 ofzo) en flink doorrijden (1:16 gok ik) niet de moeite altijd, bovendien roetten die kregen helemaal dicht, dus flink gasgeven :p
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top