Het grote computer topic #4

Status
Not open for further replies.
4GB kost geen drol meer tegenwoordig, als hij er nog eens goedkoper aan kan komen, why not? Is toch wel een beetje de std aan het worden voor een game pc'tje. :)

Aan 2GB heb ik zelf niet genoeg, Crysis + vista vreet al meer dan 90% op, vind de pc niet leuk....
 
Ik zou er inderdaad absoluut 4gb instoppen omdat het momenteel geen drol kost. Ookal heb je het nu niet nodig als je xp gaat draaien, mocht je het in de toekomst nodig hebben zal tzt DDR3 de std zijn en je veel meer geld betalen voor het "oude" DDR2 geheugen......
 
DDR is inverhouding inderdaad duur, maar absoluut gezien is het toch nog aardig wat goedkoper geworden. Ik heb eind juli begin augustus 2005 toen iets van €280 betaald voor 2*1Gb Corsair PC3200c2. Dit kost nu "maar" €150 :p. Voor minder dan de helft heb je nu 2*2gb DDR2 maargoed :D.

Goede keuze voeding lijkt mij wel de hx620w van corsair ook een modulaire.
Ik heb deze namelijk ook incombinatie met een q6600 p5k 7600gtxxx-sli
2x 500gbs-ata2 16mb cache in raid modus en 4gb g.e.i.l. geheugen.
Draait prima erop.

Mij lijkt 550 watt voor jouw systeem net iets te weinig.
Met een calculator programma kwam ik uit op 420 watt voeding.
voor alleen moederbord cpu en 1 videokaart met 1 dvd speler en
paar koelers.
En die 9600 zuipt wel wat meer dan een 7600.
De 7600 heeft niet eens extra stroom stekkertje nodig.


Zwarte van voedingen worden vaak zwaar overdreven. Heb het al eens vaker gepost maar mijn 1e generatie dualcore AMD 4200x2 (TDP van ~100watt! wat bijna het dubbele van die nieuwe intels is) 7800GTX, 7 HDD's (6@sata 1 @ ide) verbruikt maximaal zo'n 320 watt en draait idle rond de 200-210 watt.
Aan een 550w voeding moet je met zo'n soort systeem dus meer dan genoeg hebben.

http://www.hardware.info/nl-NL/articles/amdnZmpoZGma/Voedingen_megatest_50x_400W1200W/
gloedje nieuwe test van 50 voedingen!
 
Last edited:
Melding lijkt me redelijk duidelijk toch? er staat geen besturing systeem op. Zal wel iets verprutst hebben met de boot volgorde ofzo.
 
Mij lijkt 550 watt voor jouw systeem net iets te weinig.
Met een calculator programma kwam ik uit op 420 watt voeding.
voor alleen moederbord cpu en 1 videokaart met 1 dvd speler en
paar koelers.
En die 9600 zuipt wel wat meer dan een 7600.
De 7600 heeft niet eens extra stroom stekkertje nodig.

Onzin, ik kom met de Calculator op een wattage uit van 229 watt, dit deel je door 0,75 omdat je voeding op 75% het stabielst loopt, dus: 229/0,75 = 305 watt.....

Dan kan je nog ergens iets vergeten zijn maar dat trekt nooit meer dan 200 watt extra erbij, dus 550 watt is meer dan zat!

Het belangrijkste aan een voeding is de 12v rails waarover hij beschikt, van een A-merk voeding zit dat altijd snor, van een goedkoper merk niet, dan kun je wel voor 60 euro een voeding kopen van 600+ watt maar dan heb je eigenlijk een voeding van helemaal niks...

Bespaar dus nooit op de voeding!
 
Ok, wie kan mij helpen...

Poosje geleden kapte mijn laptop ermee, XP opnieuw erop gezet, alle updates erop gezet, drivers etc.

Nu wil ik mijn Netgear usb stick weer gebruiken voor een wireless netwerk. Alleen ik krijg dat fucking KUTapparaat niet werkend. Drivers geïnstalleerd van de netgear site, vervolgens krijg ik dat ding niet werkend?

Netgear, MA111 usb stick is het.
 
Wow, aardig wat input over die voeding! :p

ikzelf schat inderdaad dat 550 watt voldoende moet zijn, er komen 4 schijven in , 2x raid0 , verder niks.

4gb geheugen van een goedmerk met wat snelheid erin kost inderdaad geen fluit, van 80 tot 150 euro ofzo

qua voeding denk ik hier aan:

http://www.alternate.nl/html/productDetails.html?artno=TN5Z20

Ik heb hier de 600 watt versie van, die kan je trouwens ook wel vinden voor minder dan 90 euro, Alternate is een beetje duur.

De Cooler Master die Rudy aangeeft is ook een heel erg leuk ding, pas ingebouwd @ vriend. :)
 
Ik haal ook alleen alternate erbij omdat het wel aardig overzichtelijk is :)

en oeh, die Rudy_W post, ziet er ook erg leuk uit :D
 
Wie kan mij helpen, ik heb een 9600gt 512 gekocht en die heb ik erin gezet. maar als ik drivers instaleer en dan reboot dan zie ik een paar sec mijn bureaublad en dan knalt hij op zwart beeld. iemand enig idee? ik heb al driver er weer af gegooit in veilige modus ander beeldscherm geprobeert. maar de computer blijft wel gewoon aan en als ik de power knop druk gaat hij netjes uit. heb alleen geen beeld erbij bij voorbaat dank. :) Ik heb hem ook al getest in een ander systeempje en daar doet hij het vlekkeloos. als ik dan de 7600gs er weer indoe en de bijgeleverde drivers installeer is der niks aan hut handje. hele klap info :p groeten mike hoop dat iemand wat weet.
 
Last edited:
Wie kan mij helpen, ik heb een 9600gt 512 gekocht en die heb ik erin gezet. maar als ik drivers instaleer en dan reboot dan zie ik een paar sec mijn bureaublad en dan knalt hij op zwart beeld. iemand enig idee? ik heb al driver er weer af gegooit in veilige modus ander beeldscherm geprobeert. maar de computer blijft wel gewoon aan en als ik de power knop druk gaat hij netjes uit. heb alleen geen beeld erbij bij voorbaat dank. :) Ik heb hem ook al getest in een ander systeempje en daar doet hij het vlekkeloos. als ik dan de 7600gs er weer indoe en de bijgeleverde drivers installeer is der niks aan hut handje. hele klap info :p groeten mike hoop dat iemand wat weet.

Zoals Rudy zegt, heb je de voedingskabel op de videokaart aangesloten?

Een 2e probleem kan je moederbord zijn, over welk moederbord beschik je, dan zoek ik even op welke PCI-E ondersteuning daarop zit, als dat PCI-E 1.0a is dan kan dat heel goed de reden zijn waarom de kaart het niet doet.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top