Het grote computer topic #6

Status
Not open for further replies.
Ik heb mijn laptop een beetje verziekt denk ik, hij vraagt continue om updates waarvoor ik dan vervolgens te lui ben om die uit te voeren. Ik gebruik vista en er zitten heel veel vage programma's op waarvan ik de functie niet eens weet. Ik heb pas nieuwe Internet Explorer gedownload alleen die is onwijs traag vandaar dat ik af en toe mozilla firefox gebruik. Nu ben ik van plan om mn hele laptop eens flink op te ruimen en alle troep via configuratiescherm eraf te gooien. Ook wil ik van deze internet explorer af en van mozilla firefox. Alleen heb ik een paar vraagjes;

Firefox kan ik gewoon verwijderen, maar waar kan ik een link vinden om een andere versie van internet explorer te downloaden? En als ik deze heb kan ik daarna de oude verwijderen?

Welk gratis virusprogramma werkt een beetje goed, en welke updates moet ik af en toe eens doen voor vista?

Gr Ilonka
 
Dames & Heren!

Ik ben op zoek naar een ATA interne hardeschijf.
van zo rond de 200gb.

Heeft iemand nog een ouwe/werkende liggen die stof ligt te happen?

PM AUB.
 
Ik heb mijn laptop een beetje verziekt denk ik, hij vraagt continue om updates waarvoor ik dan vervolgens te lui ben om die uit te voeren. Ik gebruik vista en er zitten heel veel vage programma's op waarvan ik de functie niet eens weet. Ik heb pas nieuwe Internet Explorer gedownload alleen die is onwijs traag vandaar dat ik af en toe mozilla firefox gebruik. Nu ben ik van plan om mn hele laptop eens flink op te ruimen en alle troep via configuratiescherm eraf te gooien. Ook wil ik van deze internet explorer af en van mozilla firefox. Alleen heb ik een paar vraagjes;

Firefox kan ik gewoon verwijderen, maar waar kan ik een link vinden om een andere versie van internet explorer te downloaden? En als ik deze heb kan ik daarna de oude verwijderen?

Welk gratis virusprogramma werkt een beetje goed, en welke updates moet ik af en toe eens doen voor vista?

Gr Ilonka

Alles is eraf, het enige dat ik nu nog wil is internet explorer 8 downloaden, alleen krijg ik dan de melding dat dit niet gaat omdat er een nieuwere versie is gevonden bij mij. Hoe ga ik dit doen?

Edit// ik zie dat ik zelf internet explorer provided by hyves heb. Werkt dus echt niet, heb t toen een keer gedownload omdat ik op hyves kwam en daar stond dat ik een verouderde versie gebruikte, beetje jammer dat ik dat dus gedaan heb
 
Last edited:
Installeer anders de nieuwste versie Chrome. Wil je echt geen IE (of Firefox) meer gebruiken hoor.
 
Ik heb Google Chrome een paar maanden lang geprobeerd (weliswaar op mijn oude PC), maar ik vond het echt niets.

Alles ging veel trager dan met IE en dan had ik nog 100 andere kleine irritatiepunten. Ook filmpjes op inet kijken ging gewoon niet lekker met Chrome.

Misschien dat het gewoon niet lekker werkt op oudere systemen, maar ik ga het iig niet eens meer proberen op mijn nieuwe sys.
 
Vraagje

Als ik een map open met rekeningen(wordpad documenten) open, en dat staan er bij details wel de afbeeldingen van het bedrijf. Vervolgens open ik het bestand in wordpad dan worden de plaatjes niet weergeven. Weet iemand een oplossing?

Op deze pc staat windows XP
 
Kan je die hyves-meuk niet verwijderen via Configuratiescherm -> Software??

Nee daar stond tie niet bij, had ik al gekeken... Maar heb m nu gevonden!

Ilonka:

http://www.microsoft.com/netherlands/windows/internet-explorer/

IE8 is dat, je oude IE kan je verwijderen via Configuratie scherm -> Programma's & Onderdelen -> Geinstalleerde updates weergeven en dan zoek je Microsoft Internet Explorer

Je krijgt dan automatisch de standaard IE versie uit Vista, vervolgens installeer je IE8 en je hebt dan weer de nieuwste browser.


Dank je! Hier stond tie bij, heb m al verwijderd en moet nu opnieuw opstarten, hoop dat het lukt!
 
Vraagje

Als ik een map open met rekeningen(wordpad documenten) open, en dat staan er bij details wel de afbeeldingen van het bedrijf. Vervolgens open ik het bestand in wordpad dan worden de plaatjes niet weergeven. Weet iemand een oplossing?

Op deze pc staat windows XP

Wordpad, is dat niet de oude versie van Word? Kunnen daar uberhaupt plaatjes in worden weergegeven?
 
klopt, ik kon er gewoon afbeeldingen in plakken. Het is een simpel Word programma. Ik heb al geprobeert via de XP cd opnieuw te instaleren maar dat werkt niet
 
Klopt :D Gewoon al je gegevens laten opslaan bij Google, want daar heb je zin in:D
enemy2.jpg


T zal heus wel wat meevallen. Ik heb het gister weer geinstalleerd en moet zeggen dat ik er nu wel over te spreken ben...
 
Ilonka:

http://www.microsoft.com/netherlands/windows/internet-explorer/

IE8 is dat, je oude IE kan je verwijderen via Configuratie scherm -> Programma's & Onderdelen -> Geinstalleerde updates weergeven en dan zoek je Microsoft Internet Explorer

Je krijgt dan automatisch de standaard IE versie uit Vista, vervolgens installeer je IE8 en je hebt dan weer de nieuwste browser.


Hmm heb internet explorer verwijderd op de manier die hierboven staat, ging allemaal goed, laptop moest opnieuw opstarten enzo. Vervolgens de nieuwe dmv bovenstaande link gedownload ging ook allemaal goed. Internet is nu wel weer sneller en beter maar heb nog steeds helemaal bovenin staan ; Windows Internet Explorer provided by hyves...
 
Klopt :D Gewoon al je gegevens laten opslaan bij Google, want daar heb je zin in:D

Bullshit argument. Jij gebruikt ook geen gmail, en geen google om te zoeken? Moet je ook niet meer op dit forum komen, Google Ads, SPOOKY!

Ik heb Google Chrome een paar maanden lang geprobeerd (weliswaar op mijn oude PC), maar ik vond het echt niets.

Alles ging veel trager dan met IE en dan had ik nog 100 andere kleine irritatiepunten. Ook filmpjes op inet kijken ging gewoon niet lekker met Chrome.

Misschien dat het gewoon niet lekker werkt op oudere systemen, maar ik ga het iig niet eens meer proberen op mijn nieuwe sys.

Klopt, had ik ook. Laatste versie is echt veeeel beter, er zijn nu ook heel veel handige extensies te krijgen. Ik heb op mijn systeem een 'Open in Internet Explorer' knop, Proxy Switcher, Ebay tool, Gmail tool, extension update checker. Draait allemaal vlekkeloos.
 
Volgens mij weet jij niet echt waar je over praat. Ik sta bij geen 1 onderdeel van Google geregistreerd.

Alle eventuele opgeslagen info van mij zijn dus niet te koppelen aan mij ;) Jij registreert je lekker bij Gmail, Youtube etc dan vallen je gegevens te koppelen aan jou.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top