Het grote computer topic #6

Status
Not open for further replies.
Advertisement - register to remove this

Laptop probleem:

Plotseling van de een op de andere dag begon mijn laptop vaag te doen, usb poort deden ineens niets meer. CD/DVD branden was niet meer mogelijk. etc.

Daarna een format c: gedaan en Windows XP opnieuw geinstalleerd. Nog steeds hetzelfde verhaal. Installatie van drivers wil niet doorwerken en hardware word niet herkent.

Wie o wie heeft enig idee wat er met mijn laptop aan de hand is en wat ik eraan kan doen?
 
Laptop probleem:

Plotseling van de een op de andere dag begon mijn laptop vaag te doen, usb poort deden ineens niets meer. CD/DVD branden was niet meer mogelijk. etc.

Daarna een format c: gedaan en Windows XP opnieuw geinstalleerd. Nog steeds hetzelfde verhaal. Installatie van drivers wil niet doorwerken en hardware word niet herkent.

Wie o wie heeft enig idee wat er met mijn laptop aan de hand is en wat ik eraan kan doen?

Ik zou bijna het idee krijgen dat je moederbord kapot is?. Weinig ervaring met laptop storingen, misschien iemand een beter idee?
 
Als opeens hardware ermee stopt en niet meer herkend wordt, zou ik het eens in de voeding zoeken.. Dat loopt overigens dan wel weer via je moederbord.
 
Mij is gevraagd om voor een bewonersvereniging een site op te zetten. Hoeft niet high tech gewoon lekker simpel en overzichtelijk.

Eisen:
- toegang met gebruikersnaam/wachtwoord
- makkelijk te bewerken / plaatsen van nieuwsberichten (voor wat oudere dame)
- duidelijke en simpele lay-out
- freeware

ik zat te denken aan phpbb3.. dan zet ik het forum op met de juiste instellingen en kan men redelijk easy de nieuwsberichten lezen.

Dit is even een snelle inventarisatie, de def. wishlist is onderweg.
 
ik vermoed dan mijn comp. ook niet helemaal goed werkt. Het komt geregeld voor dat de muziek overslaat (WMP) icm slecht reagerende/haperende programma's. De laatste paar dagen komen der incidenteel ook harde tikken uit de kast. Weet iemand wat dit is? Op comp.gebied ben ik best wel een leek :)
 
waarschijnlijk is je hardeschijf aan vervanging toe.
zodra die beetje haperd in geluid hoor je dan ook die tikken in de computer??
zoja vervangen die hap want straks kan je ineens helemaal niks meer
 
waarschijnlijk is je hardeschijf aan vervanging toe.
zodra die beetje haperd in geluid hoor je dan ook die tikken in de computer??
zoja vervangen die hap want straks kan je ineens helemaal niks meer

hij stottert al een tijdje, maar de laatste dagen kwamen dus die tikken erbij. Ik heb het vandaag nog niet gehad, ik weet even niet meer of het tegelijk ging. Ik weet wel dat mijn harde schijf altijd zeer druk is, hij ratelt zomaar 10 minuten als ik de boel opstart.
 
Als opeens hardware ermee stopt en niet meer herkend wordt, zou ik het eens in de voeding zoeken.. Dat loopt overigens dan wel weer via je moederbord.

Wat ik zo vreemd vind is dat ie wel prima wil booten, heb nu al 2 keer een andere versie van windows geinstalleerd, de installatie verloopt prima. No problemo what so ever..

Maar als windows is opgestart en ik dan iets wil gaan doen loopt het programma vaak vast. Als ik het programma dan beëindig via taakbeheer is er weer niets aan de hand, explorer zelf loopt dus niet vast.
 
Mij is gevraagd om voor een bewonersvereniging een site op te zetten. Hoeft niet high tech gewoon lekker simpel en overzichtelijk.

Eisen:
- toegang met gebruikersnaam/wachtwoord
- makkelijk te bewerken / plaatsen van nieuwsberichten (voor wat oudere dame)
- duidelijke en simpele lay-out
- freeware

ik zat te denken aan phpbb3.. dan zet ik het forum op met de juiste instellingen en kan men redelijk easy de nieuwsberichten lezen.

Dit is even een snelle inventarisatie, de def. wishlist is onderweg.

Waarom een PHPBB3 forum als website?
Ze willen toch een duidelijke/simpele lay-out? PHPBB forum's zijn niet bepaald overzichtelijk of duidelijk.
Ik zou gewoon een simpel CMS Systeem maken.
Simpele login pagina niet al te moeielijk doen.
hoeft ook niet high-tech advanced beveiliging te zijn ja? is maar een bewonersvereniging.

Zo moeielijk is dat niet
 
Draai nu sinds een weekje op Windows 7 , echt te relaxt..
Alleen paar programmas deden het niet (symantec zooi en nog iets.)

Nu heb ik weer wat vaags, AVG geinstalleerd met serial..
nu krijg ik een melding dat ie illegal is, maar hij update nog wel en de scanners staan ook nog gewoon aan 8P
 
Mij is gevraagd om voor een bewonersvereniging een site op te zetten. Hoeft niet high tech gewoon lekker simpel en overzichtelijk.

Eisen:
- toegang met gebruikersnaam/wachtwoord
- makkelijk te bewerken / plaatsen van nieuwsberichten (voor wat oudere dame)
- duidelijke en simpele lay-out
- freeware

ik zat te denken aan phpbb3.. dan zet ik het forum op met de juiste instellingen en kan men redelijk easy de nieuwsberichten lezen.

Dit is even een snelle inventarisatie, de def. wishlist is onderweg.

Is wordpress niets?
Ik van daar even mee aan het spelen geweest, en vind het wel goed werken :)

Voor de site gooi je een login pagina, en klaar.
 
Op een linux machine heb je dat wel lekker snel draaien :W LAMP installeren + wordpress und klahr ist keez
 
Ja Robert heeft laatst geholpen (via skype en teamviewer) aan een school project van mij. Er zat een enorme vertraging in het netwerk (bij het verkrijgen van een ip), toen ik dit uitlegde zei Robert al gelijk dat het waarschijnlijk de functie spanning tree was.

Ik had verder nog nooit een switch in gesteld of wat dan ook, dus heeft hij dat remote gedaan voor mij :love:
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top