Het grote computer topic #6

Status
Not open for further replies.
Ik weet prima waar ik over praat. Ik vind dat je je aanstelt, ik heb ook niks te verbergen verder. Jij wel?
 
Het is kennelijk logich dat als je tegen een vorm van informatie-koppeling/vergaring bent dat je automatisch iets te verbergen moet hebben.
Wat een ongeloveloos LAM argument.
 
Last edited:
Nee hoor niks te verbergen, maar ik kan concluderen uit jou argumenten dat je niet weet waar je precies over praat en maar een beetje suggereert.
 
Toon eens aan dan waarom Google zo erg is? Daar ben ik dan wel benieuwd naar.
Een bedrijf hoort geen dingen van jou op te slaan, vind ik. Jij benoemd het nu als "erg" maar zo erg vind ik het niet, want ik maak er zelf geen gebruik van verder.

Er is wel een privacy faq van Google waar het een & ander word benoemd maar dat is nog niet alles.

Op Google dashboard kan je bijvoorbeeld inloggen, en informatie over jou account zien maar dit zijn alleen de 'handige' gebruikers kant informatie.

Als je wat verder rond kijkt naar dingen die Google opslaat, dan kom je er al snel achter dat ze log bestanden opslaan, met al jou browser gegevens (incl ip adres), al je zoektermen, site categorieën etc. Kortom: Je surfgedrag word opgeslagen bij de servers van Google. Google beschrijft dit dan als handig, zodat je bijvoorbeeld de goede Google Ads in beeld krijgt 8P. Heel leuk, maar daar heb ik geen behoefte aan.

Voorbeeld van zon log:
123.45.67.89 - 25/Mar/2003 10:15:32 -
http://www.google.com/search?q=auto -
Firefox 1.0.7; Windows NT 5.1 - 740674ce2123e969

* 123.45.67.89 is het IP-adres dat de gebruiker van zijn internetprovider toegewezen heeft gekregen. Afhankelijk van de afspraken die de gebruiker met zijn provider heeft gemaakt, kan de provider hem voor elke internetsessie een nieuw adres toekennen.
* 25/Mar/2003 10:15:32 zijn de datum en tijd van de zoekopdracht.
* http://www.google.com/search?q=auto is de opgevraagde URL, inclusief de zoekopdracht.
* Firefox 1.0.7; Windows NT 5.1 zijn de gebruikte browser en het gebruikte besturingssysteem.
* 740674ce2123a969 is de unieke cookie-id die bij het eerste bezoek aan Google aan deze specifieke computer is toegekend. (Cookies kunnen door de gebruiker worden verwijderd. Als de gebruiker de cookie sinds zijn/haar laatste bezoek aan Google heeft verwijderd, gaat het om de unieke cookie-id die aan de gebruiker wordt toegekend bij zijn/haar volgende bezoek aan Google vanaf die specifieke computer.)

Daarom ben ik tegen het gebruik van Google accounts, of Chrome of wat dan ook. Wat jullie er voor waarde aanhechten, of gebruiken van Google dat moeten jullie zelf weten! :)

En zoals Xander al zei, waarom gaan mensen gelijk roepen dat je wat te verbergen hebt? Beetje kort door de bocht.
 
Dus jij gebruikt ook geen Google of een andere zoekmachine? Browse je met een super beveiligde browser via een anonieme proxy?

Het maakt mij allemaal niet zoveel uit, je ontkomt er toch niet aan tegenwoordig, dit soort privacygevoelige zaken. De anonimiteit van internet is over en ergens vind ik dat wel goed.

Ik blijf iig fijn G-mail gebruiken, mijn Android telefoon, Talk, maps en Picasa. Liever zij dan Microsoft.
 
Mwah, moet zeggen dat ik inmiddels alweer tegen een aantal niet optimaal werkende websites aanloop en de add-ons die handig zijn, zitten ook in Firefox. Dus ga voorlopig weer terug naar FF.
 
Ik heb net mn nieuwe videokaart erin (ATI HD5770) en hij doet het prima, alleen als ik een spel speel, of een film in fullscreen afspeel op mn TV flikkert het beeld om de 10 seconden. Je ziet het amper, maar het irritante is dat mn V dan het geluid opnieuw opbouwt (dus hij gaat ff 1 sec zachter, en dan weer in 2 sec geleidelijk omhoog). Dát is dus wel erg irritant.

Iemand een idee wat er aan de hand is?
 
Heb vd week de nieuwste drivers van de site gehaald... Hij doet het btw niet met elke player, VLC geeft geen problemen, maar \MPC op de TV wel. Het geluid valt nu alleen om de zoveel minuten ff weg. Erg raar. Net met Fifa zag ik wel flikkeringen...
 
heb hetzelfde probleem nog steeds met de 5770. pc scherm via de dvi en tv via hdmi. zodra ik dan dualscreen draai flikkert het beeld op het secundaire scherm. nog geen oplossing voor gevonden though.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top