Het grote computer topic #8

Status
Not open for further replies.
Is er iemand die iets zinnigs kan zeggen over de prijs van een SSD in de nabije toekomst?

Ik heb al een jaar jeuk naar een SSD en eigenlijk wil ik er nu één halen, maar de prijs/cap is natuurlijk nog steeds vrij fors. De prijzen lijken ook niet sterk te dalen, dus waarschijnlijk is (blijft) de productie ook gewoon kostbaar?
 
Waarvoor wil je hem gaan gebruiken? Besturingssysteem alleen?

64GB SSD's voor besturingssysteem only zijn goed te betalen. Crucial M4 zijn en goed te betalen en de snelste serie SSD's op het moment, mits je over Sata 3 beschikt natuurlijk.
 
Voor alleen OS lijkt mij erg zonde. Minimaal OS + apps + appscratchspace. Statische data kan dan nog wel op de HDD. Ik heb nu een OS/app dir van 90GB. 120/128GB lijkt mij echt het ienieminimale dat ik moet hebben.
 
Ok, dan heb je de iets grotere versie nodig. De M4 128GB.

Echt zakken in prijs zal die niet gaan doen de aankomende maanden.
 
Ik heb een 3 Gb/s SATA poort, Kingston V+100 128GB lijkt me dan ook een prima keuze? :)

OCZ Vertex Plus SATA II / Agility of Force 3 laten liggen begrijp ik?

Zet ik de HDD mooi in mn optibay, kan toch netjes na x min. automatisch uitgeschakeld worden.
 
Voor alleen OS lijkt mij erg zonde. Minimaal OS + apps + appscratchspace. Statische data kan dan nog wel op de HDD. Ik heb nu een OS/app dir van 90GB. 120/128GB lijkt mij echt het ienieminimale dat ik moet hebben.

Ik heb alleen m'n OS, PS en LR op mn SSD ( 64gb vertex turbo ). Ik ga iig niet meer terug.

M'n games staan op een raid0 array en muziek en documenten etc op servertje.


Als ik nu op werk achter mn workstation ga zitten erger ik me al als ik FF of Outlook moet starten :'(
 
Vorige week met nick ff systeem bedacht en besteld.

Merendeel is binnen nu, wacht nog op de monitor de SSD en de 2 videokaarten die net als de SSD van Nick over kan nemen voor een bedrag waarvoor ik niks nieuws en vergelijkbaars kan krijgen atm.

Mn budget is niet zo ruim als dat van veel mensen hier dus vandaar de keuze voor deze onderdelen.

Gamen is wel het voornaamste doel.

Mobo - Asrock 970 extreme4
Cpu - AMD Phenom II X4 965 Black edition boxed
DDR3 SDRAM - Kingston HyperX KHX1600C9D3K2/8G
kast - Cooler master CM690 II advanced
Schijf - Samsung spinpont F3 1 TB 7200 rpm
Voeding - XFX 650W xxx edition
Video - 2 x 5850 toxic
Monitor - BenQ G2420HD
SSD - 64? Gig heb ik nog niet thuis liggen dus weet niet exact welke

Wat ik tot nu toe heb liggen.

[Ir]http://i56.tinypic.com/1r6gq9.jpg[/Ir]
 
Ja, 700-800 was mn budget.

De videokaarten en ssd dus niet heh voor de duidelijkheid :p

Monitor net ontvangen, wat een ding als je 15" van je laptop gewend bent.
 
Last edited:
Weet iemand een supersimpel programmatje om een avi, mkv, wat dan ook direct op een DVD (in DVD format dus) te branden?
 
http://www.trustfm.net/divx/SoftwareAvi2Dvd.php

Avi2Dvd ;)

Werkt prima, ook met subs e.d.

@Douwe, zeker een leuk systeempje hoor :).
CPUtje gaat ook makkelijk naar 4ghz gok ik, mijn 955 iig wel.

Zat net ook naar DVD Santa te kijken, maar die pakt alleen AVI's. Als i kde titel lees van het programmatje die jij nu aanraadt vermoed ik dat die ook alleen AVI pakt?

Dus, de vraag meer specifieker, is er een programmatje waarmee ik simpel MKV files op een DVD kan branden?
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top