Esther opgenomen op IC [update 21-04]

Dhr Projectx17

>>>Anarchy 2005
Esther opgenomen op IC

Beste mensen,
Ik krijg veel pm's en vragen waarom ik niet met de scooter meer bezig ben op dit moment

nou hierdoor
Esther(Tijger Racing), vriendin van mij (dhr ProjectX) en tevens moderator van scootermeetings.nl is opgenomen op de Intensive Care..



Kaartjes stellen Esther en Robbie en familie erg op prijs

Academisch Medisch Centrum
Afd medium care f7 noord
t.a.v. Esther Dekker
Meibergdreef 9
1105 AZ Amsterdam



esther.jpg



Update 22-3 door Dave
Ik heb Robbie vanmiddag gebeld
Esther slaapt continue.. nier en longen werken niet, ze heeft een hersenvlies ontsteking! :(
Esther krijgt bergen met medicijnen..
Verder is ze vanaf maandag stabiel, het gaat dus niet voor of achteruit!

Update 22-3 @ 00.00 door ProjectX
he mensen goeie avond

ben net trug van ongeveer 12 uur ziekenhuis

Esther heeft nekkramp menegekokke type a ergste variant

het virus is inmiddels bestreden
maar de gevolgen zijn enorm

nier en long functie werken niet meer
en overal op der lichaam heeft ze bloed uitstortingen
vingers zwart en tenen ook zwart vanwege het niet goed rond pompen van het bloed

ze heeft ook vocht inder longen en ze is helemaal opgezwolle door de medicijnen

inmiddels legt ze 48 uur in het ziekenhuis en het enigste positieve iets is dat ze sinds zondag nacht niet verslechterd is,
maar ze is nog steeds in levens gevaar
het virus heeft heel erg snel en hard toegeslagen

23 Maart 2005 22.00u - door Dhr Project X
goeie avond mensen

ben na een vermoeiende dag weer thuis

de situati van esther is nog steeds het zelfde als 24 uur geleden
ze is nog heel heel erg ziek
nog steeds dik en heel erg opgezwolle van al het vocht en al die medicijen die ze krijgt toegedient

vingers zijn zwart en tenen ook helaas nog

ze is nog steeds stabiel enige wat ze vandaag hebben bij gesteld is dat er wat minder lucht in der longen word gepomp en dat der bloed druk een klein beetje zelf ken regelen nu

maar voor de rest is ze er nog slecht aan toe
hopen dat ze er niks aan overhoud als ze beter word de kleine ijdeltout


!24 maart 2005 - 17:00
Nou zit nu in de hal van het ziekenhuis

ze hebben vandaag wat dingen gedaan bij der

er is vanacht 18 liter vocht uit der lichaam gehaald inverband de druk op haar spieren en zenuwen dus de zwelingen zijn enigzin afgenomen

wij hebben een plekje in het ronald macdonald's huis toegewezen gekregen inverband de ernst van de situati en het langduurig verblijf in het ziekenhuis

gelukkig is er ook nog wat positiefs te melden en dat is dat der bloeddruk beter is en dat er minder medicijnen worden toegedient
dus tsjah voor de rest is het afwachten :(

25 maart 2005
Nou vandaag weer de hele dag in het hospital geweest
er is een klein beetje hoop op herstel gekomen eindelijk

ze ademt nu zelf !!!! met een klein beetje hulp van de machine
en ze hopen einde van de week dat ze bij ken komen
omdat zo lang iemand in slaap houden niet goed is voor de organen
en dan kunne ze meteen kijken als der hersenen nog goed functioneren
want daar weten ze nog niks van helaas
en voor de rest is het een hele sterke meid en vecht hard tegen het virus en de nagevolgen ervan

27 maart 2005

Groot nieuws
Esther ademt nu helemaal zelf,de hulp middelen hangen er nu wel aan dat is voor de zekerheid inverband met verslikken etc.
en ze is bij kennis ze hebben gisteren bepaalde medicijen gestopt om der weer bij te laten komen en te wennen zonder medicijnen
ik heb vandaag voor het eerst weer in der oogies kenne kijken en ze neemt alles waar dus hersen beschadiging valt als het goed is mee tot zelfs 0%
het is een klein licht puntje aan het aan einde van een onzekere week
de doktoren vinden het heel erg knap dat ze dit heeft overleeft
ze gaven haar maar weinig kans op overleven !maar gelukkig is ze er nog !
bloed word nog steeds gespoeld en der nieren werken helaas nog niet :(
maar er is iets positiefs te melden na een week van klote zooi !
maar we hebben nog een lange weg te gaan !

29-maart-2005
Vanmiddag is bij es der slang verwijderd die haar hielp ademmen
ze ademt nu op geheel eigen kracht en dat gaat prima
Zo goed zelfs dat ze alweer praatje's krijgt,ze ken weer lekker babbelen en ze heeft gelukkig weinig pijn en had al trek in een bordje patat :p
voor de rest gaat het wel met der
hopen dat ze geen long onsteking krijgt want dat is funest maar daar krijgt ze antibiotica voor
ze is nog er zwak maar praatje's heeft ze wel weer en kijkt er al naar uit om naar huis te gaan !

31-03-2005
Nou ben vandaag bij der geweest na me werk en ze is wel erg down
ze realiseerd zich nu echt wat er gebeurd is en wat er gaan kommen

ze ligt niet meer op intensive care maar op medium care geen beademing geen hulp meer ze ken nu alles zelf doen
dus der eigen bloeddruk regelen en en ze blijft nu mooi op temp
nou meer heb ik niet te melden

oi

12-april-2005
goed nieuws

ze heeft vandaag een gesenjeerde cd van anouk gekregen met een persoonlijke brief van anouk zelf en een handtekening met de hartelijke groeten en beterschap

leuk he ?

deed er erg goed !
dankje wel chaan


14-april-2005
een nieuw bericht

een slecht bericht helaas

vandaag is esther 4 weken opgenomen in Quartine ze heeft weer een virus onder de leden,alsof het nog niet erg genoeg is wat ze heeft meegemaakt en gaat meemaken ken dit er natuurlijk ook wel bij,klote zooi
Ze krijgt er nu Antibiotica voor en ze nemen steeds monsters om te kijken hoe het met der gaat

soms vraag je je wel eens af waarom esther! en waarom nou niet een samir a of iemand anders


meer weet ik ook niet helaas
we wachten wel weer af

19-april-2005

na een paar dagen lekker stabiel te zijn geweest en een beetje bewegen,is esther vanmorgen weer opgenomen op de IC van het AMC
ze heeft een dubbele long ontsteking en is zelf te zwak om te ademen
Daarbij kwam dat ze ontzettend veel pijn had en moeilijk zelf kon ademen
Toestand is nu redelijk stabiel maar jah het is weer een hele grote stap achteruit in de voortgang van haar proces

eindelijk wat nieuws alleen heel erg slecht nieuws :(

laten we hopen dat het snel voorbij is

20-april-2005

Nou kom net trug uit het ziekenhuis
Ze is de nach heel erg goed doorgekomen
ze hebben vanacht 110 ml troep uit der longen gehaald ze dachten eerst aan een long onsteking,maar nu lijkt het erop dat het een long onsteking was met het vocht dat dat er toe lleed dat ze zondag nacht geen lucht meer kon krijgen en dat ze daarom de afgelopen dagen zo zwaar ademden de beademing staat op niehiel dat betekent dat haar lichaam het goed oppakt
ze word vanavond weer gedialiseerd en dan mag der slang die nu recht in der longen zit eruit dat betekent dat ze weer uit levensgevaar is en zelf de beademing weer ken overnemen
ze blijft nog zeker een week weer op de ic dan kunne ze haar goed in de gaten houden inv zwakte van haar lichaam ademhaling en c02 in der bloed etc etc
tot zo ver meer is er niet te melden

20-april-2005
Nou gelukkig gaat het nu stukke beter met esther gisteren avond is de toevoer van lucht gestopt en is de buis uit de longen gehaald
ze hadden vanmorgen een foto gemaakt en toen zagen ze dachten ze wat verdachts bij der hart
dus ze hebben vanmiddag een echo gemaakt en daar konden ze niks gelukkig op zien ze dachten namelijk dat der hart vergroot was maar gelukkig das niet zo
ze blijft nog een week op de ic legge voor optifatie want ze willen der niet meer zien daaro strakkies
nieren hebben het gelukkig weer goed opgepakt

voor de rest verder niet echt nieuws

Brommerzaak Van vliet in Hoorn bedankt voor jullie kado dat vond ze geweldig echt heel erg lief !!

morgen weer een update

25-april-2005
Inmiddels weer maandag,
Van het weekend was er geen nieuws gelukkig,geen nieuws goed nieuws.
Vandaag hebben ze wel vast gesteld dat esther tromboze in der rechterbeen heeft.Dat hopen ze te kenne oplossen met bloedverdunners,voor de rest is ze wel redelijk opgewekt en aan de andere kant ook weer erg down maar jah das logisch na zo iets.
verder is er niks te melden gelukkig
alles gaat ze gangetje

26-april-2005
Esther is vandaag van de ic naar en gewone afdeling gegaan
ze ligt daar nog wel in een kamertje apart maar dat is vanwege haar MRSA bacterie die helaas nog niet weg is :(
het gaat goed met es beter als gisteren maar het blijft altijd een moment opname natuurlijk ze krijgt nog wel pure zuurstof toegedient via haar neus maar dat is bijna niehiel 3 liter op een dag
we hopen nu dat ze niet meer trug hoeft naar de ic en de vooruitgang blijft in haar herstel
Ik wil Karoshi bedanken namens Esther voor zijn kaartje
verder eigelijk geen nieuws meer voor vandaag !

30-april-2005
nou jah ik zal het maar ffies updaten

ik ben er vanmorgen en vanmiddag geweest en het gaat eindelijk weer een stukkie beter

ze ken nu zelf opstaan en der nieren lijken weer helemaal te herstellen na de tweede zware klap ze heeft alleen nog wel wat vocht in der lichaam wat er moeilijk uit wil maar ze moet elke dag aan de dialiese en zo hopen ze het snel uit der lichaam te halen
rechter voet der zenuwen willen nog niet helemaal lekker mee werken
maar dat is een kwestie van tijd zeggen de doktoren


aankomende dinsdag is de operatie aan der vingers en tenen tot die tijd update ik niks

02-mei-2005
Nou morgen is het de dag voor haar,morgen worden der vingers en tenen met plastische chirurgie behandeld,en het is heel erg spannend eigelijk voor ons allemaal.
Maar ze realiseerd zich wel dat het dan verder ken gaan en dat ze zich dan helemaal op der herstel ken richten ze raakt een heleboel kootje's en toppies kwijt helaas :'( maar gelukkig is ze er nog
Haar Wonden genezen echt heel erg mooi met een zonne bank kuur in het ziekhuis speciaal om der litteken weefsel weg te halen moet het helmaal weer goed worden
Voor de rest met der nieren gaat het steeds beter gelukkig,
ze is al aan het oefenen met lopen,maar jah dat moet straks weer helemaal opnieuw

03-05-2005
Nou ze is geopereerd
alles hebben ze in 1 keer gedaan,gelukkig voor haar dan hoeft ze niet twee keer onder het mes

ze heeft onzettend veel pijn dus ze krijgt weer morfine met een pompje die ze zelf ken toedienen waarneer nodig

9-mei-2005

Nou na een tijdje geen nieuws (goed nieuws)zal ik de pagina wel updaten
het gaat nu stukkie bij beetje beter met esther ze probeerd der handen al te gebruiken en zover het gaat alles een beetje op een rijtje te zetten nawat er allemaal is gebeurd
Ze krijgt geen infuus meer en geen zuurstof meer toegedient ze doet nu alles helemaal zelf
ze gebruikt ook geen morfine meer omdat ze daar zich niet echt lekker bij voelde down en slaperig etc etc
ze heeft nog steeds tromboze in der rechter been dat zijn ze nu aan het behandelen maar het gaat zoals alles in het herstel zeer langzaam
ze word nog wel elke dag gedialisserd inv met der nieren die nog niet alle afval stoffen kenne scheiden
voor de rest gaat het wel redelijk met haar beetje downs soms maar ze heeft ook der goede momenten
ik probeer morgen weer wat te updaten

17-mei-2005

Zo mensen na een tijdje niks te melden gehad te hebben gelukkig,en een periode van een beetje rust en ontspanning.Wil ik jullie graag weer op de hoogte houden.
Ik heb vandaag der voeten en handen gezien,de linker voet ziet er goed uit waar alles geamputeerd is de rechter voet geneesd niet zo erg goed maar daar word na gekeken door de plasticchirurg.Haar handen genezen erg mooi en ze ken al een beker of een glaasje vast houden met der rechter hand links is geen probleem daar missen alleen der topje's gelukkig.Rechts is der hele duim en der wijsvinger helaas weg :( dus dat gaat allemaal wel goed.
Voor de rest met der nieren tsjah daar zit nog niet echt vooruit gang in,Maar ook geen negatieve lijn,nieren zijn kwetsbaar en gevoelig en het kost wat enig tijd voordat het weer geneesd dus dat ken altijd nog komen.

Ze hebben wel geconstateerd dat er teveel vocht in der hartzak zit daar word ze nu om de dag voor gedialiseerd
als het even mee zit mag ze einde van de maand naar huis toe om haar herstel thuis voort te zetten

18-mei-2005
Nou het geluk wil niet op,vandaag is er een overleg geweest van 15 doktoren en het gaat zo goed met der nu dat ze waarschijnlijk aankomende woensdag naar huis mag.Om thuis verder te genezen.
Zowel lichaamelijk en geestelijk is ze instaat om trug te keren naar der huisje waar ze op der gemak en op der eigen tempo ken herstellen
ze moet dan wel om de dag naar het AMC om gedialiseerd te worden dus 3 maal in de week en meteeen op die dagen ook fisioterapie en meerdere onderzoeken dus het word nog spannend !
ik ga nu kappen

morgen probeer ik een update weer !

ik wil iedereen alvast bedanken voor de kaartje's

ik waardeer het enorm en de familie ook,dat jullie kaartje's sturen
maar het is nooit genoeg !
Kaartjes stelt Esther en familie erg op prijs
en het vrolijkt haar ook erg op is een kleine moeite

Academisch Medisch Centrum
Afd medium care f7 noord
t.a.v. Esther Dekker
Meibergdreef 9
1105 AZ Amsterdam
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

:eek: Ik schrik hier wel van hoor... Echt erg voor jou en voor de familie enzo! Ik wil je heel veel sterkte wensen! Ik weet behoorlijk goed hoe je je voelt helaas...

Sterkte man!
 
Ap. said:
Wow! Is het zo plots gekomen? Gewoon ergens geinfecteerd geraakt oid?
Echt sterkte man!


Zover ik weet draagt iedereen die bacterie bij zich maar heel weinig mensen raken geinfecteerd.Het begint met een beetje pijn in je arm/been/nek en slaat als een gek over in ernstige infecties.

Mn pa had ook zo'n verhaal over een klant van hem die het nu heeft...de ene dag sta je nog op de skies en de dag erop ben je bijna dood..echt te erg gewoon.
 
Back
Top