This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Zuiger tuning

Wil eerst wel eens zien hoeveel het oplevert, ik denk namelijk dat het niet echt super veel zal gaan schelen met wat je nu zal halen en dus eigl dat niet dat het nou de moeite waard is om elke keer je zuiger te bewerken net zoals tegenwoordig de meeste mensen hun cilinder en dergelijke bewerken.

Er zit een massa aan de krukas, een krukas roteert wel. Dat bij 14k, idd het heeft wel effect. Nou moet er nog getest worden.

Van die gewichtsbesparing geloof ik niet dat dit echt iets schild.
Kijk naar die foto die ruben heeft gepost , over hemd van de zuiger aanpassen.
Dat is echt wel meer dan 1 gram.
Als je winst wil maken moet je dat idd door t aanpassen van het hemd doen denk ik .

Wat dacht je ervan om eerst een ff te kijken of je zuiger nog wel in balans is.
Je kunt niet zomaar stukken uit je zuiger gaan gaan frezen aan 1 kant ofzo, beter haal je een dun draadje door je pistongaten en kijk je of het zaakje nog wel in balans is, anders gaat het je vermogen verliezen.
Vermogen winnen hierma ga je zelfs op een testbank niet eens vernemen, dat verschil is zo mega klein...
Als je al iets aan je zuiger echt wil doen maak dan de buitenrandjes goed scherp ofzo... maar nog liever laat het gewoon voor wat het is, want hier hoef je dus niet naar vermogen te gaan zoeken...

RobinV said:
Er zit een massa aan de krukas, een krukas roteert wel. Dat bij 14k, idd het heeft wel effect. Nou moet er nog getest worden.

denk eens aan de zuiger die ook iedere keer een versnelling krijgt op en neer

Wil eerst ff wat resultaten zien :W als het ineens door zoiets kleins veel opleverd wil ik het wel overwegen m'n zuigertje naar jou te sturen hoor Robin :* Maar wil het eerst nog wel zien

sander3412 said:
Ja maar als je aan beide kanten het zelfde weghaalt, blijft hij in balans
Ja, als je dat doet. Maar zoals hier al besproken is, moet dat dan wel perfect gebeuren.

Het lijkt mij interessanten om het binnenste van een zuiger te vullen, net als de wangen van sommige krukassen. Dat de opening onder de zuiger dus minimaal wordt, en alleen genoeg ruimte over laat voor de druifstang om zijn werk te doen.

zou hij die smering niet krijgen als er alleen genoeg ruimte is voor de drijfstang dan? dan kan er volgens mij genoeg langs

ja, maar roterende massa is wel ff anders dan heen en weer gaande massa

toch weegt een paar gram bij een versnelling van 20m/s^2 (ff uit het hoofd) al 2x een paar gram