RobinV said:Ik denk dat dat wel valt te verwaarlozen, aangezien ik ff het verschil heb gewogen en dat is net 1 gram.
zoals paulyamaha al zei: 1 gram is best veel. bijvoorbeeld: autowielen (en motoren meestal ook) moet je uitbalanceren omdat bij hoge snelheden anders het stuur gaat trillen door onbalans. als aan een wiel balanceer lood van 10 gram hangt en de auto rijd 100km/h is deze 10 gram veranderd in 10 kilo gram! dus 1 gram is wel degelijk gewichts besparing bij roterende onderdelen. nou weet ik natuurlijk ook wel dat de zuiger een op en neer beweging maakt, maar er zit wel een logica in op het gebied van gewichtsbesparing
RobinV said:Er zit een massa aan de krukas, een krukas roteert wel. Dat bij 14k, idd het heeft wel effect. Nou moet er nog getest worden.
Ja, als je dat doet. Maar zoals hier al besproken is, moet dat dan wel perfect gebeuren.sander3412 said:Ja maar als je aan beide kanten het zelfde weghaalt, blijft hij in balans
mhr_rox said:RobinV said:Ik denk dat dat wel valt te verwaarlozen, aangezien ik ff het verschil heb gewogen en dat is net 1 gram.
zoals paulyamaha al zei: 1 gram is best veel. bijvoorbeeld: autowielen (en motoren meestal ook) moet je uitbalanceren omdat bij hoge snelheden anders het stuur gaat trillen door onbalans. als aan een wiel balanceer lood van 10 gram hangt en de auto rijd 100km/h is deze 10 gram veranderd in 10 kilo gram! dus 1 gram is wel degelijk gewichts besparing bij roterende onderdelen. nou weet ik natuurlijk ook wel dat de zuiger een op en neer beweging maakt, maar er zit wel een logica in op het gebied van gewichtsbesparing
Hoe kom je erop?
De strekking is oke, alleen massa is massa. Die neemt niet zomaar ff toe.
Runner1987 said:mhr_rox said:Hoe kom je erop?
De strekking is oke, alleen massa is massa. Die neemt niet zomaar ff toe.
nooit van middelpunt vliegende kracht gehoord zkr?
je lichaam is bij bepaalde VERSNELLINGEN ook zwaarder