tuning? zuiger verkort? heeft dit zin?

THa GiLeRa WuN

CMP... GaNGSTaH SHiT! lol
oi
ik ben portugees dus ik zoeken op het net naar pt site en kom ik iets tegen! dus ik kijken kom ik een verkorte zuiger ofzo tegen! en dit had ik nog nooit hier op forum gezien!

70ccpistaoperp.jpg


heeft dit zin??

tranferescilindro70cc.jpg
transfersinferiores70cc.jpg

nog 2 plaatjes van hun tuning mischien dat jullie nog iets raars zien dat ik neit zie!
 
Advertisement - register to remove this

Gewichtsbesparing op de zuiger :)

Het verkorten van de zuiger heeft bijna dezelfde reden als het plaatsen van een binnenrotor. gewichtsbesparing namelijk.

Wanneer een zuiger een lagere massa heeft kan deze zich sneller versnellen en zal de motor dus snel op het gewenste aantal toeren draaien :)

PS. F1 heeft het ook (12x ofzo :p)
 
1 zuigerveer zorgt voor minder slijtage. alle echte race kits en ook een paar gewone snelle kits hebben enkel zuigerveer. een snelle kit maakt veel toeren en met 1 veer heb je dus minder slijtage dan met 2.
 
dit is toch niet serieus lijkt me he? :|

die cilinder is gewoon compleet naar de tering gelopen ofzo en 1 of andere hobby bob heeft met een boormachine de spoelpoorten mooi rond gemaakt.. die zuiger is waarschijnlijk ook gewoon helemaal gaar en daar is de onderkant vanaf gezaagd.. als je een zuiger zo aanpast en dan monteerd haal je denk ik het einde van de straat niet eens omdat de zuiger een "beetje" kan kantelen op deze manier. en dan dat gare nep nederlands erbij nog.. net echt :)
 
schot tussen spoelgangen lijkt rondgemaakt. Kan wel zinvol zijn als hij std plat is, maar als hij al druppelvormig is zal het niets uitmaken.
 
Toevallig nog onlangs zo'n zuiger gezien... Bij het kantelpunt was de maat 47,4 [redelijk versleten dus], en aan de boven- en onderkant van de zuiger was de maat 47,2 mm... Voor de rest maak ik hier geen woorden vuil aan...
 
Re: Re: tuning? zuiger verkort? heeft dit zin?

Originally posted by Low_Rider
jah die poorten man !
moet verschrikkelijk lopen....

Als je goed oplet, zie je nog iets... Aan 1 kant is het complete hemd van de cilinder verdwenen... Deze tuning lijkt me meer een slechte grap... Ik heb een behoorlijk aantal [flink] getunede cilinders bekeken, maar hemden/zuigers afhakken is echt onnodig...
 
Zuigerhemdt tuning roels hoor, deze cylinder liep zeker 20km/h harder na tuning

101-0121_IMG.JPG


Hoewel, zuiger klemde wat na tuning, maar dat was simpel op te lossen..

101-0123_IMG.JPG


Maja, leuk vorm van die spoelpoorten, loopt dat opzich nog?
 
Die krukas hierboven is btw van een wallaroo, door mij hoogstpersoonlijk in elkaar geperst en door een vriend van ons zeer profi gericht (hint: flinke hamer en bankschroef) :W.
 
Back
Top