zuiger tuning

P

PRO-RACE

Guest
hey mensen

ik heb hier foto's van en echte zuiger die door malossi in italy is getund

maar aangezien dat dit een lage toeren zuiger is vroeg ik me af of dit ook op een hooge toeren zuiger toe te passen is.

zuiger%20malossi%20tund%201.jpg


zuiger%20malossi%20tund%202.jpg


zuiger%20malossi%20tund%203.jpg
 
Advertisement - register to remove this

Ik denk dat dit niet echt aan te raden is bij een toerenbeukende setup. Alles wat je aan een zuiger weghaalt, zal de zuiger een stuk minder stevig maken.

Vermeld eens wat meer over de setup, want het ziet er wel "freaky" uit :D
 
ik heb niet echt veel info over deze zuiger

aleen dat die op een hele geke sort off road scooter hoort

wat voor model of merk weet ik niet
 
wat het voordeel van tunen van een zuiger is: je maakt hem lichter...

Met deze extra spoelpoorten pomp je het mengsel alleen maar nutteloos rond. Wat boven de zuiger gebeurd is toch is toch alles.
 
Als je het mij vraagt is dit gewoon een Malossi Citta zuiger die niet is getuned, maar gewoon zo is gegoten!

Sommige cilinders van Malossi hadden vroeger extra inlaatpoorten onder de spoelpoorten, zodat het mengsel van onder de zuiger directer het spoelkanaal in komt en omdat de spoelkanalen zelf vaak vrij klein waren bij sommige modellen...
 
Lijkt mij dat het aan beide kanten in dezelfde mate( in gewicht) moet gebeuren dan...

Dani, je hebt het over lichter maken.
Wat is het het voordeel op de manier hierboven tov het inkorten van een zuiger?
 
Originally posted by EGT
Als je het mij vraagt is dit gewoon een Malossi Citta zuiger die niet is getuned, maar gewoon zo is gegoten!

Idd.. Het lijkt mij ook eerder gegoten dan getuned.. Kijk maar een heel goed naar de plaatjes
 
'K zal morgen eens kijken in de schuur, daar staat vast nog wel een Malossi zuigertje van een Citta :p...


Volgens mij is het idd zoiets als dat, maar dan zijn de gaten wat groter gemaakt en dat grote rechthoekige gat in de eerste pic. zit er std helemaal niet volgens mij?

morgen zullen we het weten:).

Bron van de foto?
 
Originally posted by Jacco


Bron van de foto?

Vraag ik me ook af, ik bedoel.....waarom zouden de tuners van malossi in godsnaam een zuiger voor een laagtoerige set-up van bijvoorbeeld een citta gaan tunen 8P
 
Egt is de enige die het goed heeft.
Zoals egt al zij doen ze dit om "grotere"spoelpoorten te krijgen omdat de normale gewoon te klein zijn.

zuiger_dt.jpg

Zuiger van een Yamaha dt cilinder (ook van malossi).

Als je dit bij een scooter zuiger zou doen hou je niet veel over na een keertje testrijden simpelweg omdat de zuiger veel te slap word. Ik betwijfel me ook nog eens of de zuiger werkelijk lichter is als een normale (omdat je sommige delen gewoon veel zwaarder moet maken om hem net zo sterk te kunnne maken als een "normale" zuiger)
 
Originally posted by bom niels
mja, volgens mij is hij toch wel iets aangepast... vast door zo'n fred motoren beunhaas:|

whehe.. tuned pro race dude ook zelf dan :p

mjah ik weetnie.. ik vind het er niet al te gezond uit zien.. ik zou zelf never zo extreem gaan @ zuiger..
 
Deze zuiger is iig zo gegoten, hij zal hooguit wat na gefreest zijn om de gietplekken glad te maken, hierdoor lijkt het alsof hij getuned is. Dat heeft overigens niet echt veel zin want een Citta heeft roterende inlaat dus je haalt toch niet meer mengsel naar binnen. :)
 
Back
Top