zuiger afdraaien!?

Runner1987 said:
Denk t niet, anders is ie wel heel verkeerd bezig. Heb t zelf eens meegemaakt, wat t probleem is, is dat de zuiger sterker bolt dan de kop. Hierdoor komen de zuiger en kop totaal met elkaar in de clinch, in t midden raken ze elkaar terwijl er aan de randen een ruimte tussen zit die niet als squishrand gebruikt kan worden...
Hoe dan ook, originele zuiger of niet....de zuiger en kop meoten matchen.

Bovenstaande bevoordert detonatie. Als je er te erg last van heb, dan hang je.


Verder, misschien een idee zoals Abt al een keer op het forum in 1 van 5 zuiger topics om je zuiger aan de zijkant in een rechte hoek te laten lopen, ipv een bolling. En dan je kop ook op die manier draaien
en dan in het midden van je zuiger gewoon een bolling houden. :)
 
Bart Hoedemaker said:
idd tis zoals jij zegt, zuiger bolt sterker als de kop, is afdraaien dus een goede optie?

"Bart Hoedemaker" Jij als pro tuner moet toch wel weten wat je moet doen om detonatie tegen te gaan.... Vooral omdat je laatst al je "uitlaat berekent hebt op je 90cc cilinder" :X :| :r
 
BurN said:
"Bart Hoedemaker" Jij als pro tuner moet toch wel weten wat je moet doen om detonatie tegen te gaan.... Vooral omdat je laatst al je "uitlaat berekent hebt op je 90cc cilinder" :X :| :r


hahaha, die is allang weggeflikkerd man 8P
jah ik weet wel hoe ik het tegen moet gaan, maar doen rijdt ik nog bolle zuiger en wil flat zuiger zodat ik ook me kop daarop kan aanpassen, dus waar kan je flat zuigers voor 50 mm krijgen:P?
 
Vriendelijke vriend, volgens mij heb geen flauw benul waar je over praat. Je weet volgens mij geen zak van verbrandingsmotoren of van tuning. Je opent een topic terwijl je niet eens weet wat je nou wil.

Je kan ws geen 3 punten noemen waarom JIJ een flat zuiger wilt.

Er zijn meerdere dingen waar je rekening mee moet houden. Je weet ws niet eens wat voor compressie verhouding je wilt gaan zitten. Laat staan dat je weet hoe je het uitrekend/meet. Wat voor toerental wil je gaan draaien en wat voor timing je hebt? Je werkt tevens met een kop met de bougie onder een hoek. Tis belangrijk om te weten waarom je dat doet en of het verbetering oplevert, grote kans dat het dat bij een hoog toerental verlies levert en je geen maximaal rendement heb.

Je kan beter je tijd steken in werken en geld sparen voor een fatsoenlijke cilinder ipv met een '80cc ovale ac cilinder met de timing van een std puch cilinder' proberen het landsnelheids record te breke.

Ik probeer alleen bart te behoede om zichzelf voor lul te zetten (dus niet voor mod te spelen). Zeker als mensen hem serieus proberen te helpen terwijl hij daarna vrolijk verder gaat met 90cc uitlaten lassen :P
 
Blom said:
Bovenstaande bevoordert detonatie. Als je er te erg last van heb, dan hang je.


Verder, misschien een idee zoals Abt al een keer op het forum in 1 van 5 zuiger topics om je zuiger aan de zijkant in een rechte hoek te laten lopen, ipv een bolling. En dan je kop ook op die manier draaien
en dan in het midden van je zuiger gewoon een bolling houden. :)

:rolleyes:
 
http://img207.exs.cx/my.php?loc=img207&image=zuigershit2ac.png

Het ondersteunende plaatje:

1: Zoals Bart het heeft. (in het rooie gebied word mengsel afgesloten van de verbranding, met waarschijnlijk als gevolg: detonatie)

2: Zoals het hoort (even niet gelet op de verhoudingen en maten, de zuiger heeft een zelfde bolling als de kop)

3: Omdat vorm B nogal moeilijk precies te maken valt, mits je beschikking hebt over een cnc-bank. Bracht ABT als oplossing dit naar boven dit deed die dus in een topic wat over zuigers ging. (topic van funk dm, dacht ik)

Zo duidelijk?
 
Dus....met ff nadenken wist die persoon het al een tijdje geleden :)
Als de forumseniors eens wat strenger zijn, dan zal het niveau net wat hoger
komen te liggen en zal het geen speelkwartier meer worden in zulke topics :)
 
Back
Top