mhr speed zuiger . A of B ?

amdr

Well-Known Member
heyz

een maat van me heeft een mhr speed maar die is ondertussen toe aan een nieuw zuigertje .
de cilinder zelf is nog in topstaat . maar ik heb 1 vraag
als hij een nieuwe zuiger koopt welke moet ie dan nemen ? een A of een B ?
standaard was er A zuiger bij geleverd . moet ie nu dan een b zuiger kopen of terug een a ?

greets
 
Advertisement - register to remove this

dat hangt van de slijtage af..

stnd uit doos heeft de cilinder zo'n 7 honderste speling..

de wand slijt nooit zo hard.. eerder de zachte malossi zuiger ;), wanneer je de cilinder niet een overmaat poetst zal een nieuwe A zuiger ws prima volstaan

maar meten is weten, enkel denk ik niet dat je het juiste gereedschap daarvoor bijdehand hebt :rolleyes:
 
en dan nog zul je er niet heel erg veel van merken, mijn evo reed prima met een A zuiger in een C cilinder... (je zal alleen iets minder koppel hebben en misschien iets meer sljitage door het kantelen, maar ook minder kans op een warmloper)
 
Aerox-Evo70 said:
en dan nog zul je er niet heel erg veel van merken, mijn evo reed prima met een A zuiger in een C cilinder... (je zal alleen iets minder koppel hebben en misschien iets meer sljitage door het kantelen, maar ook minder kans op een warmloper)

Dat zegt nog niet zoveel, want een B zuiger hoeft niet altijd groter te zijn dan een A heb dit namelijk zelf een tijdje terug gezien bij meerdere nieuwe evo zuigers...

Dus gewoon effe (laten) opmeten en daar een passende zuiger bij zoeken :)
 
rs rullezzz said:
Dat zegt nog niet zoveel, want een B zuiger hoeft niet altijd groter te zijn dan een A heb dit namelijk zelf een tijdje terug gezien bij meerdere nieuwe evo zuigers...

Dus gewoon effe (laten) opmeten en daar een passende zuiger bij zoeken :)

Dat is natuurlijk onzin, die letter staat er juist op om de maat aan te geven. :|

Waarmee en hoe heb je dat gemeten als ik vragen mag?
 
hij heeft dus weldegelijk gelijk joel....ik heb dit ook geconstateerd..

malossi zuigers klopt heel aardig, maar vaak ook niet eens precies 1 honderste..

polini bijv / asso hebben we ook eens verschillende opgemeten, nou daar schrik je soms wel van.. een A die gewoon groter is als een B etc..

ik meet zoieso elke zuiger op voordat ik de cilinder erop knal of poets
 
Wat is de naukeurigheid van het gereedschap waarmee jullie werken? En meten jullie met dezelfde tempratuur? Een honderste is namelijk niets.. :L
 
Johan... said:
Wat is de naukeurigheid van het gereedschap waarmee jullie werken? En meten jullie met dezelfde tempratuur? Een honderste is namelijk niets.. :L

een duizendste..

meten ALTIJD onder zelfde temperatuur..

zal vandeweek is pics maken van gereedschap

en waar je smilie opslaat ? :L

@ saint

heb ik ook wel gemeten ja..
 
Aerox-Evo70 said:
ik neem aan dat ze in de fabriek nauwkeuriger meten, en na het meten er pas een lettertje op zetten...

jah helaas neemt iedereen dat aan, maar ik de praktijk is het dus toch niet zo.. raar maar waar..
 
Marco_v_W said:
een duizendste..

meten ALTIJD onder zelfde temperatuur..

zal vandeweek is pics maken van gereedschap

en waar je smilie opslaat ? :L

@ saint

heb ik ook wel gemeten ja..
ik meot me ook zo`n gereedschap aanschaffen dusjah wil ff weten wat jullie gebruiken:)
 
heb het zelf ook gemorken dat evo zuiger niet altijd kloppen. mijn evo is namelijk std c uit de fabriek maar ik knal nu rond met een A zuiger die gewoon net zo groot is als me C zuiger.

heb het op me werk opgemeten en alles. daar werken we veel me crossers 2 takt en daar meten we het ook voor op.


ik zou gewoon je cilinder meenemen naar het bedrijf waar je een nieuwe zuiger wilt halen en daar even op laten meten. of er nu een A in kan of een B beter is

groeten
groeten.
 
Marco_v_W said:
hij heeft dus weldegelijk gelijk joel....ik heb dit ook geconstateerd..

malossi zuigers klopt heel aardig, maar vaak ook niet eens precies 1 honderste..

polini bijv / asso hebben we ook eens verschillende opgemeten, nou daar schrik je soms wel van.. een A die gewoon groter is als een B etc..

ik meet zoieso elke zuiger op voordat ik de cilinder erop knal of poets

Hmm, vreemd verhaal dit. Ik meet ook regelmatig zuigers op maar heb iets dergelijks nog niet gecontateerd. Waarschijnlijk is dit een tijdelijke fout o.i.d. ik kan haast niet voorstellen dat ze in een zuigerfabriek niet met geijkt spul meten.
 
Neo105 said:
Ik heb bij Twins ook een paar keer gehad dat de maten van verschilende fabrikanten verschilde...

Dat kan natuurlijk altijd. Het gaat hier om zuigers van dezelfde fabrikant/ type.
 
Back
Top