zuiger afdraaien!?

rs-ruud said:
onzin...

met bolle zuigers word ook 15.5 verhouding gereden

waarom rijden evo,speed en manston cilinders dan niet met bolle zuiger?
is dit vanwege de vullingsgraad en het sneller kunnen toetreden van hetmengsel in het onderste dode punt? zojah dan heeft dat bij mijn cilinder toch ook meer nut of zie ik het nou verkeerd..

Bart Hoedemaker said:
waarom rijden evo,speed en manston cilinders dan niet met bolle zuiger?
is dit vanwege de vullingsgraad en het sneller kunnen toetreden van hetmengsel in het onderste dode punt? zojah dan heeft dat bij mijn cilinder toch ook meer nut of zie ik het nou verkeerd..

in iedere std evo of speed zit een dome zuigertje ;) manston, athena, en stage6 rijden met flat zuigers :)

Bart Hoedemaker said:
en wat is het voordeel van flat zuiger :)?

lichter, vulling lijkt me beter omdat het mengsel meer naar de kop "gegooid" wordt als het ware. (zal ook grotendeels aan je uitlaat liggen). oid :?

imo is het enige voordeel van een dome zuiger dat het sterker is en dus lichter te maken, verder zijn alle voordelen voor de flat :)

of jouw zuiger na afdraaien nog sterk genoeg is weet ik niet ?

Aerox-Evo70 said:
imo is het enige voordeel van een dome zuiger dat het sterker is en dus lichter te maken, verder zijn alle voordelen voor de flat :)

of jouw zuiger na afdraaien nog sterk genoeg is weet ik niet ?

mm k, zou ik dus eerst ff de dikte moeten opmeten

Bart Hoedemaker said:
nee als de zuiger een platte kop heeft kan ik met de squich spelen, nu met zon bolling erop gaat dat niet echt lukke. maar ff terug te komen op mijn vraag, kan het nu of is het niet verstandig?

koop gewoon een flat zuiger +ralf+
en draai vervolgens je cylinder bed af voila of kop wa jij t leukst find :+

wat is je compressie ratio nu dan?
je wilt meer compressie zeg je... maar volgens mij heb je geen id wat je nu hebt...
En neej , niet de waarde die aangeraden word in het boekje... want daar hebben we niets aan :P

Je kan het allemaal wel lekker omhoog gaan gooien zonder te weten/meten of het goed blijft gaan... maar de kans is groot dat je zuiger en kop binnen 5 minuten helemaal kapot detoneerd.

Mijn advies :

Draai je verbrandings kamer (niet je squish rand) uit zodat je compressie omlaag gaat... zet je sqsuih krapper waardoor het weer omhoog gaat.
Zo krijg je je squish goed zonder een te hoge compressie ratio te krijgen.

en btw... je kan je squish wel lekker ruim zetten... maar dan gaat ie ook sneller detoneren.
De reden waarom mensen een ruimere squish nemen is imo omdat je anders een te hoge compressie krijgt.

ik zal het nog eens uitleggen zal morgen foto maken te verduidelijking.
als ik de cilinder met 1 voetpakking op het carter monteer en ik zet de zuiger dat in de bovenste stand BDP, en als ik dan de cilinderkop pak, en ik wil die dan erop dan dat gaat gewoon niet, omdat die zuiger veels te bol is, de kop raakt niet eens de cilinder :rolleyes:, en daardoor moet ik met veel voetpakkinge rijden, en dan gaat het nog net goed, met compressie is btw 7 : 1 veel compressie kan dus gewoon niet met zon bolle zuiger. daarom wil ik um vlak draaien, maar mijn vraag is dus of dat kan, of de zuiger dan niet te zwak wordt, en of ik er niet doorheen ga :)

A-Bizar said:
wat is je compressie ratio nu dan?
je wilt meer compressie zeg je... maar volgens mij heb je geen id wat je nu hebt...
En neej , niet de waarde die aangeraden word in het boekje... want daar hebben we niets aan :P

Je kan het allemaal wel lekker omhoog gaan gooien zonder te weten/meten of het goed blijft gaan... maar de kans is groot dat je zuiger en kop binnen 5 minuten helemaal kapot detoneerd.

Mijn advies :

Draai je verbrandings kamer (niet je squish rand) uit zodat je compressie omlaag gaat... zet je sqsuih krapper waardoor het weer omhoog gaat.
Zo krijg je je squish goed zonder een te hoge compressie ratio te krijgen.

en btw... je kan je squish wel lekker ruim zetten... maar dan gaat ie ook sneller detoneren.
De reden waarom mensen een ruimere squish nemen is imo omdat je anders een te hoge compressie krijgt.

hmz wat jij zegt komt dus op neer:

draai de kop uit, waardoor je minder voetpakkingen nodig hebt, en de zuiger verder in de kop kan.. maar dan haal je mischien wel die 15 : 1 maar dan zit je nog met die bolheid van die zuiger heb liever een flat zuiger tbv vullingsgraad en als de zuiger in ODP is..:)

Nou ik snap nu niet meer wat je wilt hoor :?
eerst wil je een platte zuiger omdat je je compressie omhoog wilt gooien... dan wil je je squish goed krijgen zonder 6 pakkingen te gebruiken...

Als je het voor je squish doet , draai dan ook gewoon de squish rand uit. Als je echt milimeters aan het ophogen bent... zou ik voor een ophoogplaat kiezen.

Vind de 7:1 een beetje een wazige verhouding.

Leg nou eens in 1 reply uit wat je precies wilt dan....

Bart Hoedemaker said:
ow en nog vraag, als ik dus 6 voetpakkingen nodig heb, zoals nu het geval is hoog ik de cilinder dus op en de poorten ook, heeft dit een nadelig gevolg:)?

je timing veranderd dan ja.
lijkt me btw toch niet dat we je uit moeten leggen of dit nadelig of voordelig is?

BartHoedemaker moet gewoon zorgen dat zuiger en kop matchen, klaar!
Dat is al eerder gezegd maar dat gejank met pakkingen gaat maar door...

Denk t niet, anders is ie wel heel verkeerd bezig. Heb t zelf eens meegemaakt, wat t probleem is, is dat de zuiger sterker bolt dan de kop. Hierdoor komen de zuiger en kop totaal met elkaar in de clinch, in t midden raken ze elkaar terwijl er aan de randen een ruimte tussen zit die niet als squishrand gebruikt kan worden...
Hoe dan ook, originele zuiger of niet....de zuiger en kop meoten matchen.

Runner1987 said:
Denk t niet, anders is ie wel heel verkeerd bezig. Heb t zelf eens meegemaakt, wat t probleem is, is dat de zuiger sterker bolt dan de kop. Hierdoor komen de zuiger en kop totaal met elkaar in de clinch, in t midden raken ze elkaar terwijl er aan de randen een ruimte tussen zit die niet als squishrand gebruikt kan worden...
Hoe dan ook, originele zuiger of niet....de zuiger en kop meoten matchen.

idd tis zoals jij zegt, zuiger bolt sterker als de kop, is afdraaien dus een goede optie?

Back