Zomer fun projectje: Stage 6 Zip SP

Hij loopt!!! Omdat ik inmiddels wanhopig was nog maar eens goed naar m'n rotor gekeken en vond nog een streepje, heel vaag. Toen maar even de schuifmaat gepakt en even vlug geprobeerd of dat wat uitmaakte en tot mijn verbazing sloeg hij na 2/3 keer kicken ineens aan :S? Wat heel vreemd is dat op het scooter-freaks.nl tech-center een handleiding staat voor een Pia Italkit Selletra die wél met het andere streepje afgesteld word... Als de scooter nu aanslaat valt hij soms uit met een plofje en staat de krukas in 1 keer stil, maar dat komt denk ik door de verse keerringen of dat de ontsteking nog niet helemaal goed staat.

Hier een foto van mijn ontsteking:

[ir]http://img267.imageshack.us/img267/3002/aangepast.jpg[/ir]

Terwijl in deze gids over het eerste streepje word gesproken (deze volgde ik dus ook):

http://www.scooter-freaks.nl/techcenter/afstelling/afstelling_rotorafstellen.php

Weet trouwens dat mijn rotor helaas de mooiste niet meer is... :'(

Edit:

Filmpjes van vanmiddag en nu:

[ame="http://www.youtube.com/watch?v=viM88fjHU1s"]YouTube - Startpogingen Stage 6 Zip SP[/ame]

[ame="http://www.youtube.com/watch?v=zS81MnL1GM8"]YouTube - Eerste start Stage 6 Zip[/ame]
 
Last edited:
Ik zie dat de carb enz wel goed aangekomen zijn :)

Heb je de sproeier al veranderd? ik reed namelijk met een speed en had er 150 in.
Die kan absoluut een stuk kleinder aangezien die bij mij ook goed aan de ruime kant was.
140 komt denk ik meer in de buurt.
Suc6 met je zip verder :)
 
Start hem, is mischien loopt je rotor aan op je stator, dat hij ook daarom in 1 keer stilstaat, dat zo is kijken of je hem de stator kan verschuiven zodat je rotor vrij staat, anders kan je die italkit binnekort al weggooien
 
Ha,

Had de rotor even gecontroleerd, want ik wist bijna zeker dat deze niet 100% goed stond (had de boel gister even snel en niet zo nauwkeurig afgesteld). Deze staat nu gewoon goed afgesteld op dat streepje aangeven op het plaatje (kan iemand bevestigen dat dit inderdaad het juiste streepje is?).

Rotor loopt niet aan, het was puur dat hij terug sloeg en daardoor ineens stil stond.

@Dennis: Had hem er al uitgehaald, zat 145 in :). Heb er nu 122 in zitten (de kleinste die je erbij had gedaan), maar deze is te klein (valt uit als ik gas geef zonder hand op inlaat).

Ook lekt hij koelvloeistof bij de voetpakking (bekend probleem natuurlijk), maar dit is natuurlijk te verhelpen met een laagje vloeibare pakking :).
 
Ha gasten,

Het hokje start nu mooi en lekt niet meer. Kan nu dus wat langer proberen. Zit alleen met een ander probleem... Hij wilt totaal niet op toeren komen!? Heb sproeiers 122, 140 en 150 geprobeerd, maar bij volgas blijft hij uitvallen. Nu er 150 in zit ploft hij ook bij volgas, ook voel ik terugslag bij het kicken en krijg ik een rotschok als ik het blok aanpaal
 
Aanraak dus, op tel kan ik niet meer in 1 post doen :p. Maargoed iemand die iets weet? Ontsteking toch weer niet goed? Zal hem zo eens op het andere streepje proberen... Ik zal mijn eerstgeboren kind naar degene noemen die mij het verlossende antwoord geeft! :P.
 
Ik heb wel een antwoord; laat hem is testen bij een (betere) scooterdealer. Ik heet Anne dus maakt niet uit of het een jongen of meisje wordt dan ;)
 
Stel dat als de olie/benzine verhouding 1:20 is, zou dit dan mijn probleem verklaren? Het is namelijk zo dat als ik de scooter start, hij bij de eerste keer gas wel een beetje omhoog gaat in toeren maar bij de 2e keer niet meer. Loopt met choke hoger stationair en start in 1 of 2 kickjes. Ik sluit valse lucht niet uit, maar wat ik raar vind is dat sproeier 122, 135 of 150 eigenlijk niks uit maakt... Ook vind ik het raar dat ik hem niet kan aarden. Als de bobine op het frame zit dan loopt hij niet met een massakabel bobine > blok. Maar als de bobine in de lucht hangt, maakt het ook geen verschil of er een massakabel van het frame naar het blok loopt. Ook lijkt het me niet geheel normaal dat ik een schok krijg als ik het blok aanraak...
 
Stel dat als de olie/benzine verhouding 1:20 is, zou dit dan mijn probleem verklaren? Het is namelijk zo dat als ik de scooter start, hij bij de eerste keer gas wel een beetje omhoog gaat in toeren maar bij de 2e keer niet meer. Loopt met choke hoger stationair en start in 1 of 2 kickjes. Ik sluit valse lucht niet uit, maar wat ik raar vind is dat sproeier 122, 135 of 150 eigenlijk niks uit maakt... Ook vind ik het raar dat ik hem niet kan aarden. Als de bobine op het frame zit dan loopt hij niet met een massakabel bobine > blok. Maar als de bobine in de lucht hangt, maakt het ook geen verschil of er een massakabel van het frame naar het blok loopt. Ook lijkt het me niet geheel normaal dat ik een schok krijg als ik het blok aanraak...

Dat zou heel goed kunnen ja:X

Maak er maar even 1:40 van:*
 
Omdat ik namelijk even geen volsynthetische olie bij de hand had, maar even goedkoop halfords spul gebruikt. Dus er maar even uit de losse hand olie erbij geflikkerd :P, ding rookte ook al als de ziekte haha +bruine troep uit te uilaat. Vanmiddag even tanken (A)
 
valt wel mee;)

Kan weinig kwaad en de hema vol synteet is precies hetzelfde als castrol tts!:+

En deze info heb ik van oliebron NL(zij maken de flessen en vullen etc etc.) dus ja ik weet het zeker:)
 
Ding gaat voorlopig aan de kant denk ik. Heb geen geld om verder te gaan. Hij BLIJFT maar uitvallen bij gas, wilt totaal niet in toeren komen en het maakt ook niet uit wat voor sproeier erin zit... Als ik hem eraf heb gehad en dan weer start spuit hij allemaal zooi naar buiten, heel de oprit zit onder, dus ruzie met m'n pa... Loopt nu ook eerst hoog stationair en kakt dan weer in, blijft dan alleen lopen als ik de choke aan zet. Met choke aan valt hij ook uit bij gas... Kan die carb niet gewoon gaar zijn? Er ligt namelijk als ik hem eraf haal altijd een plasje benzine in het randje van het spruitstuk. Zal als ik zin heb eens die gare 21 erop zetten.
 
Last edited:
Back
Top