ik heb dus precies de problemen van die handleiding met men vclic … contactslot dat niet loshing en corrodeerde en brommer die ook inhoud bij gashername en dan nog die afstand tussen vliegwiel die te klein was…Lekker aan het rijden voor 150 euro all in. M'n sh300 en zip blijven in de garage staan...
View attachment 73513
Hij zou wel iets meer benzine lusten, want koud houdt hij wat in bij gashername. Na een stuk rijden is dat weg. Ik twijfel over sproeier 80 of 82. Nu zit er 78 in.
Edit: nu vind ik een hele mooie dealerhandleiding vanuit Peugeot om de V-Click te verbeteren: https://www.dealerinfo.net/newsitems/PEUNL/PEUNL_25127_V-clicaanpassingen2.pdf
Volgens dit schrijven moet sproeier maat 80 erin.
Maar als je er even over nadenkt is dit toch schitterend. De ingenieurs van Peugeot waren blijkbaar zo moe van het ontwerpen van die prachtige Speedfight en Vivacity, dat ze in China bij Qingqi hebben aangeklopt om een partij Kymco Filly kloontjes in te kopen. En aangezien de kwaliteit niet opperbest was, hebben dealers nadien deze handleiding gekregen om zelf nog wat te mogen klussen.
Volgens mij was de V-Click voor Peugeot een flop, maar als je hem gewoon beschouwt als een Chinese scooter is hij best redelijk omdat er bijvoorbeeld wel een echte Keihin carburateur op zit.
Wilde ik net reageren op de post van @OverLander, is de hele post weg.
Hoe dan ook, de rem is nu prima dus die ga ik niet verder uit elkaar halen. Een nieuw zadeldek zou zeker een upgrade zijn. Maar dan koop ik liever een heel zadel van een onderdelenscooter. Maar dan moet ik eigenlijk ook een nieuwe teller en tellerkabel hebben. En een nieuwe uitlaat. Dan zit je alweer vlot op een euro of 100 aan onderdelen. En dan praat je opeens over een 250 euro scooter. Op marktplaats zie ik mooiere V-Clics voorbij komen voor dat geld, dus eigenlijk is hij dat niet waard. Of ik moet het puur als hobby zien, maar dan kan ik ook weer een nieuw projectje starten.
De scooter rijdt nu goed en het elektrische systeem werkt prima. Dus ik denk erover om er gewoon een paar maanden op te rijden, en hem dan voor 150 euro te verkopen. Maar ik kan natuurlijk nog van gedachten veranderen.
Ik heb nog een leuke Grand-Dink voor je (2012) ... voor een leuk prijsjeJa klopt, veel kleine beetjes maken grote beetjes. Net weer een bestelling geplaatst voor een nieuwe uitlaat, kilometerkabel, vsnaar en sproeier. Duur was het niet, maar toch weer 50 euro.
En dan in het totaal alweer 200 euro uitgegeven. Dat ga ik er niet voor krijgen bij verkoop vrees ik.
Stuur maar ff een pm met de prijs.Ik heb nog een leuke Grand-Dink voor je (2012) ... voor een leuk prijsje
Ik heb ditzelfde al eens gehad met een Kymco Like 125cc.En de kosten voor die nieuwe uitlaat had ik me kunnen besparen, want hij maakt nog even veel herrie als met de oude. En de nieuwe uitlaat is prima gasdicht. Ik denk dat er ergens een gaatje is geboord in de luchtbox,
Dan zit het probleem dus toch waarschijnlijk is de uitlaat.Hmm, ik heb het sls systeem wel weggehaald, maar dat is netjes afgedopt met een afdekplaatje.
Je kan moeilijk op de uitlaat gaan besparen.Wilde ik net reageren op de post van @OverLander, is de hele post weg.
Hoe dan ook, de rem is nu prima dus die ga ik niet verder uit elkaar halen. Een nieuw zadeldek zou zeker een upgrade zijn. Maar dan koop ik liever een heel zadel van een onderdelenscooter. Maar dan moet ik eigenlijk ook een nieuwe teller en tellerkabel hebben. En een nieuwe uitlaat. Dan zit je alweer vlot op een euro of 100 aan onderdelen. En dan praat je opeens over een 250 euro scooter. Op marktplaats zie ik mooiere V-Clics voorbij komen voor dat geld, dus eigenlijk is hij dat niet waard. Of ik moet het puur als hobby zien, maar dan kan ik ook weer een nieuw projectje starten.
De scooter rijdt nu goed en het elektrische systeem werkt prima. Dus ik denk erover om er gewoon een paar maanden op te rijden, en hem dan voor 150 euro te verkopen. Maar ik kan natuurlijk nog van gedachten veranderen.