Joeybouw

New Member
Ik heb een 70cc Peugeot vivacity 2takt uit 2005.

17,5mm polini carberateur.

Ik heb hem na 6 maanden stilstaan maar weer eens uit de schuur getrokken en weer lopend gemaakt. Netjes afgesteld en alle onderdelen schoongemaakt. Ik heb nu echter het probleem dat de brommer inkakt zodra ik gas geef, al laat ik dan me gas los dan gaat ie voor een paar seconden mooi stationair, dan begint ie ineens toeren te maken en schiet ie naar voren. Nog eens met de carberateur geklooid om te kijken of alles het nog deed etc en de gaskabel anders afgesteld. Probleem is persistent.

Iemand ideeën wat dit kan zijn?
 
Advertisement - register to remove this

Vreemd, heb je de membraanplaatjes al na gekeken , en welk luchtfilter gebruik je?
Eigenlijk maakt het luchtfilter niet uit nu als die er voor goed mee reed, het gaat er nu om dat er waarschijnlijk iets anders aan de hand is.
Ik zou zelf naar het membraanplaatjes kijken en eventueel wisselen voor carbon plaatjes als het toch al open legt,
en een nieuwe bougie voor de zekerheid proberen die voor de 5 euro ook geen probleem zou zijn.
 
Vreemd, heb je de membraanplaatjes al na gekeken , en welk luchtfilter gebruik je?
Eigenlijk maakt het luchtfilter niet uit nu als die er voor goed mee reed, het gaat er nu om dat er waarschijnlijk iets anders aan de hand is.
Ik zou zelf naar het membraanplaatjes kijken en eventueel wisselen voor carbon plaatjes als het toch al open legt,
en een nieuwe bougie voor de zekerheid proberen die voor de 5 euro ook geen probleem zou zijn.
Er zit geen membraan op, viel mij meteen op dat ik hem kocht, maar hij liep dus ik heb me schouders opgetrokken en ben verder gegaan. Ik ben geen monteur van vak maar het lijkt mij niet uit te maken omdat ie het altijd al gedaan heeft.
Ik heb het standaard luchtfilter dat in het doosje zat bij me carberateur, luchtfilter heb ik ook helemaal schoon gemaakt dus dat moet geen probleem zijn. Daarnaast zal ik morgen meteen ff een nieuwe bougie kopen, misschien helpt het wat.
 
Er hoort wel degelijk een membraan in dat blok,
op deze foto is nummer 5 het membraan, 6 en 7 zijn pakkingen, en 4 is het spruitstuk.
Misschien is dit de verkeerde tekening maar zo ziet het er ook uit op de Vivacity Speedfight 2 Peug vert blokjes.
Als die er niet in zit dan ben ik verbaasd dat het uberhaupt al rijd en niet compleet verzuipt:
carter peug vert.png
 
Last edited:
Er hoort wel degelijk een membraan in dat blok,
op deze foto is nummer 5 het membraan, 6 en 7 zijn pakkingen, en 4 is het spruitstuk.
Misschien is dit de verkeerde tekening maar zo ziet het er ook uit op de Vivacity Speedfight 2 Peug vert blokjes.
Als die er niet in zit dan ben ik verbaasd dat het uberhaupt al rijd en niet compleet verzuipt:
View attachment 74581
Dan is dat waarschijnlijk het probleem, ik zal morgen even kijken welk membraan ik nodig heb en dan ververs ik meteen de pakkingen. Bedankt alvast!
 
Dan is dat waarschijnlijk het probleem, ik zal morgen even kijken welk membraan ik nodig heb en dan ververs ik meteen de pakkingen. Bedankt alvast!
Als je het membraan vervangt, of beter gezegd een nieuwe er in monteert, dan zou ik voor een membraan met carbon plaatjes gaan.
Deze geven een betere gasreactie en mocht er ooit een stukje af breken heb je minder kans op een vastloper dan met ijzeren plaatjes.
 
Als je het membraan vervangt, of beter gezegd een nieuwe er in monteert, dan zou ik voor een membraan met carbon plaatjes gaan.
Deze geven een betere gasreactie en mocht er ooit een stukje af breken heb je minder kans op een vastloper dan met ijzeren plaatjes.
Bedankt voor de tip. Neem aan dat je dat gewoon op k-parts kan bestellen, of een andere online site?
 
K-parts zal dat wel hebben , zoals deze die betaalbaar is en goed genoeg voor een standaard setup :
 
K-parts zal dat wel hebben , zoals deze die betaalbaar is en goed genoeg voor een standaard setup :
Past die ook op een 70cc setup? Of verlies ik dan vermogen
 
Past die ook op een 70cc setup? Of verlies ik dan vermogen
Dit werkt op zowel 50 en 70 cc, vooral met Peug vertikale blokjes die vaak niet hoger dan middeltoerig komen als je ze tot de max op voert.
Carbon plaatjes geven een betere gasreactie, metalen plaatjes zijn wat slomer dus met een 70cc setup heb je sowiezo carbon plaatjes nodig in het membraan. Maar op 50 cc geeft het een zelfde gasreactie die feller is.
 
Back
Top