Peugeot V-Clic projectje

Status
Not open for further replies.
Gisteren de maat 80 sproeier gemonteerd en de nieuwe v-snaar erin gezet. Blijkbaar heb ik eerder toch iets niet goed vastgedraaid, want nu is de scooter muisstil. Ik denk dat de aanzuigbuis van het luchtfilter niet helemaal goed op de carburateur zat. Dus niks geen lekke uitlaat...

Qua afstelling loopt hij nu best goed. Af en toe wil hij wel wat inhouden als je het gas loslaat, de scooter laat uitrollen en dan weer gas geeft. Maar volgens mij was dat een standaard kwaal van die CVK carburateurs. Bij weinig motorvacuüm zuigt hij onvoldoende benzine aan, en als je daarna volgas geeft kan hij dat niet leveren. Om dat te compenseren hebben veel CVK carburateurs een acceleratiepomp die extra benzine inspuit als je plots volgas geeft. Maar gek genoeg heeft de carburateur op deze scooter niet zo'n pomp. Maar er valt zo prima mee te leven.

En met die nieuwe v-snaar loopt de scooter ook pittig door op top. :p
 
Nou, zo'n vaart loopt dat niet. Die scooter heeft een jaar buiten gestaan met een kapot tellerglas, en alles werkt nog. En nu staat hij binnen.

Maar het zou wel zeker mooier zijn.
 
Scootertje is in principe klaar en rijdt best prima.

Omdat ik hem niet nodig heb staat hij nu op marktplaats. Maar het loopt nog niet echt storm. Dus als iemand een scooter zoekt voor heel weinig geld, laat maar weten via pm.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top