Het is eigenlijk gewoon een projectje hij staat ook al weer op marktplaats hij doet t prima en ik ga er ook niet verder met tunen maar iedereen wel bedankt voor de hulp
Als je een goed project wilt op starten dan zou ik een scooter met een Minarelli horizontaal blok aanbevelen.
Dat is beter te tunen en een stuk makkelijker ook en goedkoper.
 
Dan ben je de eerste die een 21 mm Melozy carb perfect afgestelt krijgt op een laagtoerig 70cc peug vert blokje.
Je zou eigenlijk eens voor de duidelijkheid op een standaard ontgrensde vivacity een stuk moeten rijden en een perfect afgestelde
70cc malossi op een Vivacity om te voelen hoe een goed afgestelde Vivacity rijd.
Dan krijg je een ander beeld als een standaard ontgrensde viva beter rijd dan de setup die je zelf gebruikt.

Persoonlijk zou ik voor een 12 mm originele carb gaan en, '' helaas'' het standaard spruitstuk aangezien er anders geen normale carb meer op past.
Het originele luchtfilter op de Peug vert is zo belangrijk voor de afstelling, daar wil je niet mee lopen klooien want je verliest het er van.
Maar goed , zo zie ik het zelf . Naar mijn idee zijn die peug vert blokjes enkel goed om mee te touren en er niet aan tunen,
dan zijn het echt betrouwbare blokjes juist vanwege het laagtoerige karakter die deze blokjes hebben .
Ik heb ook zon mezoly pauper carb maar die werkt perfect bij mij al moet ik zeggen dat ik een hoogtoerige cil heb en dat dat wat beter afsteld dan mijn oude 70cc gietijzer.
 
Back
Top