Peugeot Speedfight 2 met Piaggio blok project

Gaaf ding! Ik had er vroeger ook 1 met pia blok en pro race 2, was een 206 wrc versie.
Dankjewel. Ik ben nog opzoek geweest naar een nette 206 wrc kappenset. Helaas nergens meer te krijgen in nette staat. Binnenkort komt er weer een grote update en zal het project zo goed als afgerond zijn.
 
Last edited:
Leuk project!
Mooi om te zien dat er nog mensen zijn die wat uniek durven te zijn ipv wat je tegenwoordig overal ziet Zip+180 blok.
Succes!
 
Vond het zelf ook al een gevaarlijk scooter, maar wilde niet direct wat zeggen omdat de jeugd al snel aangebrand is.

Zo`n piaggio blok gaat nooit goed onder dat frame zitten.. Normaal hoort zoiets veel platter te zitten..
Denk dat het niet zo zeer de stand van het motorblok is, maar de horizontale stand van de achterschokbreker wat het “gevaarlijk” maakt. Deze gaat op den duur breken.
 
Vond het zelf ook al een gevaarlijk scooter, maar wilde niet direct wat zeggen omdat de jeugd al snel aangebrand is.

Zo`n piaggio blok gaat nooit goed onder dat frame zitten.. Normaal hoort zoiets veel platter te zitten..
Heb je helemaal gelijk in, het is zeker geen veilige scooter. Ik sta open voor kritiek en verbeterpunten, mischien kunnen we wat van elkaar leren.

Ik heb de scooter gebouwd voor de 'show' en omdat ik het gaaf vindt om unieke projecten te bouwen. Verder ben ik niet van plan er op te gaan rijden en de scooter meer als 'decoratie' te gebruiken in mijn werkplaats.
Post automatically merged:

Denk dat het niet zo zeer de stand van het motorblok is, maar de horizontale stand van de achterschokbreker wat het “gevaarlijk” maakt. Deze gaat op den duur breken.
Klopt, ik ben nog opzoek naar een oplossing voor dit probleem. Het liefst zou ik de vering zo willen maken als die van een aprilia area 51. Er moet dan alleen een hoop gelast worden om het passend te krijgen, en helaas ben of ken ik geen lasser.
Post automatically merged:

Update:
6-1-2024


In de kerstvakantie ben ik bezig geweest om de scooter helemaal in elkaar te zetten. Met dit als eindresultaat.

Het enigste wat nu nog moet gebeuren is alle elektra volledig aansluiten en dan is het project na dik 2 jaar zo goed als afgerond. Tijdens een het eerste testrondje is helaas de achterremophanging afgebroken, dit schijnt een zwak punt van dit type motoren te zijn. Ik heb het blok weggebracht om het professioneel te laten lassen.

Omdat bijna mijn hele remsysteem kapot was heb ik besloten om het remsysteem te upgraden met een stalen remleiding en een RPM racing 2 zuiger remklauw met bijpassende adapter van La Pista Infinita. Zie hier het resultaat:
WhatsApp Image 2024-01-06 at 15.01.18.jpeg
WhatsApp Image 2024-01-06 at 15.01.39.jpegWhatsApp Image 2024-01-06 at 15.01.59.jpeg
 
Last edited:
Een oplossing voor de hoek van de schokbreker zou kunnen zijn het verplaatsen van de bovenste ophanging op het frame mits het frame het toelaat en je dus plek hebt.
Mooie remklauw. Plaats onder de bevestigingsbouten op het motorblok wel even een veerring en sluitring.
Verder zou ik persoonlijk het kickstartdeksel even knap mat zwart spuiten. Oogt net even wat frisser. Voor de rest hartstikke leuk project , ga zo door
 
Zeer gaaf! Van de lente ga ik beginnen met een keeway sprinter. (nu bezig met een keeway voor straatgebruik)Daar komt (van de sprinter) ook een projectpagina van.Hopelijk komen er weer meer projecten.T aantal zal niet meer zo zijn als vroger maargoed. elke er bij is meegenomen!Erg leuk om dit te volgen!
 
Een oplossing voor de hoek van de schokbreker zou kunnen zijn het verplaatsen van de bovenste ophanging op het frame mits het frame het toelaat en je dus plek hebt.
Mooie remklauw. Plaats onder de bevestigingsbouten op het motorblok wel even een veerring en sluitring.
Verder zou ik persoonlijk het kickstartdeksel even knap mat zwart spuiten. Oogt net even wat frisser. Voor de rest hartstikke leuk project , ga zo door
Dank voor de tips ik ga ermee aan de gang.
Het plan is om mijn velgen en kickstartdeksel in 1x te poedercoaten, Dat doe ik als allerlaatste om mogelijke beschadiging te voorkomen.
Het bovenste ophangpunt van de schokbreker verplaatsen is zeker een goede optie en is ook al vaker gedaan. Ik wil gaan kijken om een piaggio veer pas te maken zodat ik geen aangepast ophoogblokje moet gebruiken om de peugeot veer passend te krijgen.
 
Ik heb nog een tip voor je.
Met Motip Bumperspray kan je de verweerde binnenkapdelen die je hebt weer netjes krijgen.
Dit is eigenlijk bedoeld voor de ongespoten bumperdelen van een auto wat ook van ABS gemaakt is. De verf hecht erg goed (binnenkappen eerst ontvetten) en het resultaat is ook erg mooi.
Kleine moeite groot plezier.

1704568123786.jpeg
 
Ik heb nog een tip voor je.
Met Motip Bumperspray kan je de verweerde binnenkapdelen die je hebt weer netjes krijgen.
Dit is eigenlijk bedoeld voor de ongespoten bumperdelen van een auto wat ook van ABS gemaakt is. De verf hecht erg goed (binnenkappen eerst ontvetten) en het resultaat is ook erg mooi.
Kleine moeite groot plezier.

View attachment 73701
je kan ook als je er ervaring mee hebt: langzaam verwarmen met een heatgun/lakfohn. kan je kleuren ook weer terug krijgen. let wel.Dit moetje eerst testen en gevoel in krijgen.
 
Ik heb nog een tip voor je.
Met Motip Bumperspray kan je de verweerde binnenkapdelen die je hebt weer netjes krijgen.
Dit is eigenlijk bedoeld voor de ongespoten bumperdelen van een auto wat ook van ABS gemaakt is. De verf hecht erg goed (binnenkappen eerst ontvetten) en het resultaat is ook erg mooi.
Kleine moeite groot plezier.

View attachment 73701
Is dit een tijdelijke oplossing of blijft dit ook lang mooi?
 
Ik gebruik het al een paar jaar en moet zeggen dat het bijzonder goed blijft zitten. Het resultaat is ook gewoon mooi.
Een paar jaar geleden heb ik een auto gehad met ongespoten wheeltrims. Uiteraard verkleurde deze. Dit gespoten en ik kon er gewoon mee door automatische wasstraat.
 
hi, het subframe is dezelfde maat qua breedte als het originele subframe. Dit subframe is alleen wat langer zodat het blok eronder past
Ik heb ergens gehoord dat een peugeot elyseo of elystar 3cm langer is. Het zijn dezelfde blokken als speedfight vivacity enzo. Ik heb ook ergens gelezen dat stage 6 een subframe voor peugeot frame piaggio blok maakt. Hoe lang is dit subframe verlengt?
 
Ik heb ergens gehoord dat een peugeot elyseo of elystar 3cm langer is. Het zijn dezelfde blokken als speedfight vivacity enzo. Ik heb ook ergens gelezen dat stage 6 een subframe voor peugeot frame piaggio blok maakt. Hoe lang is dit subframe verlengt?
ik heb geen idee, zal het binnenkort voor je meten.
 
Back
Top