Peugeot ludix project Piaggio

mrpiaggioludix

New Member
Hallo alle.

Zoals de titel en wellicht mijn naam al zegt. Begin ik een project om een ludix op dit moment snor naar een brom scooter te maken met Piaggio blok
Het liefst een dd lang lc 2t blok

08-01-2023

Het aanschaffen van een Peugeot ludix
Heb zo net een Peugeot ludix gekocht
Die volgens de vorige eigenaar niet liep en accu was kapot leeg
Even naar kijken en probleem was snel gevonden . Benzine kraan stond verkeerd
Dus hij is al aan de loop
Nu de volgende stap zorgen dat alles werkt en 45 loopt zodat er een geel kenteken op kan
 

Attachments

  • Screenshot_2023-09-08-18-48-34-24_c876520747fffd2e3f3cc79d2a2398f1.jpg
    Screenshot_2023-09-08-18-48-34-24_c876520747fffd2e3f3cc79d2a2398f1.jpg
    113.5 KB · Views: 11
Advertisement - register to remove this

Dus als ik het goed begrijp ga je onder een peugeot een piaggio blok knutselen en dan hem laten omkeuren naar brom.

Ik zou eerst eens informeren bij de RDW of dit zomaar kan.

Het lijkt me zeer onwaarschijnlijk dat je een blok onder een twee-wieler mag schroeven zonder dat daarvoor een typegoedkeuring voor is afgegeven.

Het lijkt me eerder dat je de Peugeot eerst moet laten omkeuren naar brom met het blok dat eronder hoort, wat je daarna doet is dan aan jezelf.

Maar mocht je ooit een Wok scoren, krijg je de brommer nooit door de keuring met dit vreemde blok eronder en zul je het Peugeot blok moeten terugbouwen, lijkt mij.

Sterker nog dit vreemde blok kan waarschijnlijk voor de politie zelfs een reden zijn om je een wok te geven, mocht het ontdekt worden.
 
Denk dat het officeel niet mag om er een piaggio blok eronder te hangen.. Voor de hobby / circuit mag alles.

Daarvoor zal je dus ook het subframe moeten aan passen. En dat valt onder een technische wijziging.

Denk dat je beter voor een gilera ICE had kunnen gaan, want daar zit je piaggio blok al standaard eronder.

Overigens schijnt het peugeot horizontaal blok ook niet heel slecht te zijn.
 
Ik weet dat het niet is toegestaan, maar laat eerst de Peugeot blok 45 lopen zodat er een geel kenteken op geplaatst kan worden.En zodra die er is komt er een piaggio blok onder
Post automatically merged:

Dus als ik het goed begrijp ga je onder een peugeot een piaggio blok knutselen en dan hem laten omkeuren naar brom.

Ik zou eerst eens informeren bij de RDW of dit zomaar kan.

Het lijkt me zeer onwaarschijnlijk dat je een blok onder een twee-wieler mag schroeven zonder dat daarvoor een typegoedkeuring voor is afgegeven.

Het lijkt me eerder dat je de Peugeot eerst moet laten omkeuren naar brom met het blok dat eronder hoort, wat je daarna doet is dan aan jezelf.

Maar mocht je ooit een Wok scoren, krijg je de brommer nooit door de keuring met dit vreemde blok eronder en zul je het Peugeot blok moeten terugbouwen, lijkt mij.

Sterker nog dit vreemde blok kan waarschijnlijk voor de politie zelfs een reden zijn om je een wok te geven, mocht het ontdekt worden.
Ben ook van plan om hem met de Peugeot blok te laten keuren na 45, en dan ga ombouwen naar Piaggio blok
 
Ik weet dat het niet is toegestaan, maar laat eerst de Peugeot blok 45 lopen zodat er een geel kenteken op geplaatst kan worden.En zodra die er is komt er een piaggio blok onder
Post automatically merged:


Ben ook van plan om hem met de Peugeot blok te laten keuren na 45, en dan ga ombouwen naar Piaggio blok


En dan door de mand vallen bij een controlle..

Of als je zelf bij een ongeluk betrokken raakt.
 
Is ook niet goedgekeurd met dit type blok eronder(en opgevoerd). Dus sowieso niet verzekerd in geval van een ongeluk.
 
Back
Top