Dankjewel. Ik ben nog opzoek geweest naar een nette 206 wrc kappenset. Helaas nergens meer te krijgen in nette staat. Binnenkort komt er weer een grote update en zal het project zo goed als afgerond zijn.Gaaf ding! Ik had er vroeger ook 1 met pia blok en pro race 2, was een 206 wrc versie.
Denk dat het niet zo zeer de stand van het motorblok is, maar de horizontale stand van de achterschokbreker wat het “gevaarlijk” maakt. Deze gaat op den duur breken.Vond het zelf ook al een gevaarlijk scooter, maar wilde niet direct wat zeggen omdat de jeugd al snel aangebrand is.
Zo`n piaggio blok gaat nooit goed onder dat frame zitten.. Normaal hoort zoiets veel platter te zitten..
Heb je helemaal gelijk in, het is zeker geen veilige scooter. Ik sta open voor kritiek en verbeterpunten, mischien kunnen we wat van elkaar leren.Vond het zelf ook al een gevaarlijk scooter, maar wilde niet direct wat zeggen omdat de jeugd al snel aangebrand is.
Zo`n piaggio blok gaat nooit goed onder dat frame zitten.. Normaal hoort zoiets veel platter te zitten..
Klopt, ik ben nog opzoek naar een oplossing voor dit probleem. Het liefst zou ik de vering zo willen maken als die van een aprilia area 51. Er moet dan alleen een hoop gelast worden om het passend te krijgen, en helaas ben of ken ik geen lasser.Denk dat het niet zo zeer de stand van het motorblok is, maar de horizontale stand van de achterschokbreker wat het “gevaarlijk” maakt. Deze gaat op den duur breken.
Dank voor de tips ik ga ermee aan de gang.Een oplossing voor de hoek van de schokbreker zou kunnen zijn het verplaatsen van de bovenste ophanging op het frame mits het frame het toelaat en je dus plek hebt.
Mooie remklauw. Plaats onder de bevestigingsbouten op het motorblok wel even een veerring en sluitring.
Verder zou ik persoonlijk het kickstartdeksel even knap mat zwart spuiten. Oogt net even wat frisser. Voor de rest hartstikke leuk project , ga zo door
je kan ook als je er ervaring mee hebt: langzaam verwarmen met een heatgun/lakfohn. kan je kleuren ook weer terug krijgen. let wel.Dit moetje eerst testen en gevoel in krijgen.Ik heb nog een tip voor je.
Met Motip Bumperspray kan je de verweerde binnenkapdelen die je hebt weer netjes krijgen.
Dit is eigenlijk bedoeld voor de ongespoten bumperdelen van een auto wat ook van ABS gemaakt is. De verf hecht erg goed (binnenkappen eerst ontvetten) en het resultaat is ook erg mooi.
Kleine moeite groot plezier.
View attachment 73701
Klopt, is ook zeker een goede optie. Alleen om het mooi egaal te krijgen kan nog vrij lastig zijn.je kan ook als je er ervaring mee hebt: langzaam verwarmen met een heatgun/lakfohn. kan je kleuren ook weer terug krijgen. let wel.Dit moetje eerst testen en gevoel in krijgen.
Klopt. Bumper spray gaat dan Beter en voor bumper spray spuiten hoef je ook niet persee de beste spuiter te zijn.Klopt, is ook zeker een goede optie. Alleen om het mooi egaal te krijgen kan nog vrij lastig zijn.
Is dit een tijdelijke oplossing of blijft dit ook lang mooi?Ik heb nog een tip voor je.
Met Motip Bumperspray kan je de verweerde binnenkapdelen die je hebt weer netjes krijgen.
Dit is eigenlijk bedoeld voor de ongespoten bumperdelen van een auto wat ook van ABS gemaakt is. De verf hecht erg goed (binnenkappen eerst ontvetten) en het resultaat is ook erg mooi.
Kleine moeite groot plezier.
View attachment 73701
Ik heb ergens gehoord dat een peugeot elyseo of elystar 3cm langer is. Het zijn dezelfde blokken als speedfight vivacity enzo. Ik heb ook ergens gelezen dat stage 6 een subframe voor peugeot frame piaggio blok maakt. Hoe lang is dit subframe verlengt?hi, het subframe is dezelfde maat qua breedte als het originele subframe. Dit subframe is alleen wat langer zodat het blok eronder past
ik heb geen idee, zal het binnenkort voor je meten.Ik heb ergens gehoord dat een peugeot elyseo of elystar 3cm langer is. Het zijn dezelfde blokken als speedfight vivacity enzo. Ik heb ook ergens gelezen dat stage 6 een subframe voor peugeot frame piaggio blok maakt. Hoe lang is dit subframe verlengt?