Peugeot 70cc maken

T.y.ludix

New Member
Ik heb een Peugeot ludix en ik wil die 70cc maken.

Ik heb gelezen dat er bij sommige blokken van de ludix een randje zit die je moet weg halen om de 70 cc te monteren. Ga ik hier ook last van hebben?

Het was altijd een snor plaat(nu brom) en er zit na mijn weten ook nog snorvertanding in(maakt dikke overtoeren na 50)

Welke cilinder zouden jullie aanraden. Ik zat te denken aan Malossi sport om dat die laagtoerig is en ik de originele krukas er in laat. Kan dit of gaat deze snel kapot.
 
Advertisement - register to remove this

Ja ook jij zult last hebben van het randje dat elk snorblok heeft. Je kan beter eerst dit ff fatsoenlijk in orde maken. Want als je nu een Malossi of welke 70 uberhaupt op een originele krukas met waarschijnlijk dus ook nog de originele lagers gaat monteren dan is er een grote kans dat het spul snel vast naait en je dus alsnog een krukas of tenminste nieuwe lagers en weer een nieuwe cilinder kan kopen. Dan kost het 2x geld. Beter in 1x goed doen, en als je die krukas zelf niet aandurft zou ik je adviseren het te laten doen. En ben je beetje handig trap je er zelf een ander setje lagers in. En die snorvertanding moet toch vervangen worden voordat een 70cc zin heeft.
 
Ja ook jij zult last hebben van het randje dat elk snorblok heeft. Je kan beter eerst dit ff fatsoenlijk in orde maken. Want als je nu een Malossi of welke 70 uberhaupt op een originele krukas met waarschijnlijk dus ook nog de originele lagers gaat monteren dan is er een grote kans dat het spul snel vast naait en je dus alsnog een krukas of tenminste nieuwe lagers en weer een nieuwe cilinder kan kopen. Dan kost het 2x geld. Beter in 1x goed doen, en als je die krukas zelf niet aandurft zou ik je adviseren het te laten doen. En ben je beetje handig trap je er zelf een ander setje lagers in. En die snorvertanding moet toch vervangen worden voordat een 70cc zin heeft.
Bedankt voor je reactie. Tja gaat wel wat kosten om het te laten doen zeker.

Ik denk dat ik het zelf wel wil doen. Er is genoeg op YouTube te vinden en weet er zelf ook wel wat van af.
 
Bedankt voor je reactie. Tja gaat wel wat kosten om het te laten doen zeker.

Ik denk dat ik het zelf wel wil doen. Er is genoeg op YouTube te vinden en weet er zelf ook wel wat van af.
Stelt in principe ook weinig voor. Zolang je maar zorgt dat er geen slijpsel in je krukaskamer komt want dan kan alles weer uit elkaar. Krijg je er nooit allemaal uitgespoeld en als het bij je zuiger komt is het vaak einde verhaal. Dus beste zou zijn blok ff helemaal uit elkaar trekken. Geen idee wat een brommerzaak hier voor vraagt, zullen vast ook wel leden zijn die dit voor je kunnen doen hoor
 
Stelt in principe ook weinig voor. Zolang je maar zorgt dat er geen slijpsel in je krukaskamer komt want dan kan alles weer uit elkaar. Krijg je er nooit allemaal uitgespoeld en als het bij je zuiger komt is het vaak einde verhaal. Dus beste zou zijn blok ff helemaal uit elkaar trekken. Geen idee wat een brommerzaak hier voor vraagt, zullen vast ook wel leden zijn die dit voor je kunnen doen hoor
Ik denk dat ik toch van gedachte ben veranderd. Het is toch mijn daliy en wil hem naar een beter 50 cc maken(50cc snel of hoe ze dat noemen). Eentje van polini ofzo. Dit met een 17,5 m’n carb en betere vertanding om het een goede 50cc te maken. Kan altijd nog een andere vario op of koppeling maar ik moet nog uit zoeken wat goed is en het geld waard is. Ik heb dan geen last van het blok splitsen en randen vrezen. De karters kan ik altijd nog wel vrezen(dit lijkt goed te zijn?)

Ik was aan het kijken hoe en wat met een begrenzer in een 2 takt dit zou wel moeten kunnen? Ik vind dat er weinig informatie over te vinden is, weet jij hier wat over of een link naar iets met uitleg?
 
Volgens mij heb je met een Polini 50 hetzelfde probleem.
De cilinders of van Polini of van Malossi zijn gemaakt voor een bromfietscarter.
Een originele brom cilinder past al niet.
Ik “vrees” dat je moet vrezen, of een bromcarter ergens op de kop tikken.
 
Volgens mij heb je met een Polini 50 hetzelfde probleem.
De cilinders of van Polini of van Malossi zijn gemaakt voor een bromfietscarter.
Een originele brom cilinder past al niet.
Ik “vrees” dat je moet vrezen, of een bromcarter ergens op de kop tikken.
Tja. Dat randje is zeker niet veel. Ik heb er geen beeld bij eigenlijk. Weet jij of er ergens iets van een foto of filmpje van is? Anders zelf maar uitzoeken.
 
Volgens mij is elk blok van ludix snor. Dus moet je sowieso gaan vrezen.
Lijkt me sterk
Peugeot horizontaal ofzo is dat toch?
Zullen er vast wel wat te koop staan, Brute-force heeft ook nog weleens wat met Peugeot gedaan misschien kun je hem een berichtje sturen of die wat heeft liggen. Ik kan je carters anders ook wel frezen als.je niks kan vinden
 
Lijkt me sterk
Peugeot horizontaal ofzo is dat toch?
Zullen er vast wel wat te koop staan, Brute-force heeft ook nog weleens wat met Peugeot gedaan misschien kun je hem een berichtje sturen of die wat heeft liggen. Ik kan je carters anders ook wel frezen als.je niks kan vinden
Horizontaal blok ja. Verschillende mensen zeggen dat een 50cc wel kan. Anders maar iets bijwerken.
Welke 50cc zou ik nemen? Ik heb er een gevonden van top performance, https://allesvoorscooters.nl/cilind...ac/?scooter_brand=Peugeot&scooter_model=41723

hier zit ook een kop bij. Ik heb er ook een van polini gezien maar daar zit geen kop bij. Is dit een prima cilinder of is er een andere die beter is?
Post automatically merged:

Ik heb onder mijn ludix nu een sito uitlaat.


zou ik met een terugloop uitlaat een beter resultaat krijgen met de betere 50cc cilinder, 17,5 carb andere vario, ect. Of maakt dit niet veel uit.

Ik heb ook deze uitlaat gezien,

Zou ik hier het zelfde resultaat mee hebben als een terugloop? Deze uitlaat is namelijk wat politie vriendelijker…
 
Last edited:
Kan misschien aan mij liggen, maar heb nog nooit een zo goed als nieuw of een goed werkend blok van iemand anders gezien.
Wel aftrapte blokken, of blokken waar een echte beuner aan gewerkt heeft. Het is altijd een grote gok wat je neemt.
De ene op de ander alleen drama motorblokken gezien.
Die van top performance past dan ook niet.. Je hebt echt een cilinder nodig die rondom een sponning heeft.
De originele peugeot cilinder heeft die sponning altijd.
Ik heb vorig jaar 2 Speedfight`s 3 verkocht .. ( eigen Scooters ), eerst de 4-takt , en daarna de snelle 2-takt Lc ... beide rijden nog zonder problemen en onkosten . Dus ... dat betekent voor mij dat er wel degelijke goede blokken te krijgen zijn .

NB : dit Topic gaat over een Horizontaal blok
 
Naar mijn weten heeft alleen het peugeot verticale blok een randje bij snor carters/blokken. Ik heb heel wat peugeot horizontale blokken in elkaar gezet waarbij het onduidelijk was of het een snor of brom blok is en heb nog nooit een randje tegen gekomen.

Sowieso vervang ik altijd de krukas en krukaslagers voor een sterke krukas ipv de STD krukas (god weet wat daar mee is gebeurt). Mocht je toch een randje tegen komen gewoon de dremel er in jagen en hij is zo weg.
 
Naar mijn weten heeft alleen het peugeot verticale blok een randje bij snor carters/blokken. Ik heb heel wat peugeot horizontale blokken in elkaar gezet waarbij het onduidelijk was of het een snor of brom blok is en heb nog nooit een randje tegen gekomen.

Sowieso vervang ik altijd de krukas en krukaslagers voor een sterke krukas ipv de STD krukas (god weet wat daar mee is gebeurt). Mocht je toch een randje tegen komen gewoon de dremel er in jagen en hij is zo weg.
Bedankt voor je reactie. We zullen het wel zien.
 
Of de ellende komt je pas tegen moed als je eraan begin te werken.
Kan misschien aan mij liggen, maar heb nog nooit een zo goed als nieuw of een goed werkend blok van iemand anders gezien.
Wel aftrapte blokken, of blokken waar een echte beuner aan gewerkt heeft. Het is altijd een grote gok wat je neemt.
Post automatically merged:

Dan ligt dat toch echt aan jezelf, staan genoeg nette goede blokken te koop. Alleen moet je niet verwachten voor een dubbeltje op de eerste rang te zitten....

En zoals met alles geldt ook hier is het te mooi om waar te zijn dan is het dat natuurlijk ook.

Maar dat het altijd een beetje een gok blijft wat je koopt ben ik wel met je eens. Maar je kan het risico natuurlijk met wat gezond verstand flink beperken. Als je een blok ziet waar de modder overal nog aanhangt laat je die natuurlijk al links liggen. Net als een blok waar nog ff het een en ander is gespoten nadat het al gedemonteerd is. Zodat het toch nog enigzins netjes op de foto lijkt. Complete blokken met een flink verroeste uitlaat zijn ook vaak mishandeld. Blokken met meerdere dolgedraaide schroefdraden of afgebroken bouten zijn vaak flink gebeund en laat je ook beter links liggen.

Ik verkoop zelf ook vaak genoeg complete blokken, weliswaar geen standaard 45km per uur blokjes maar ik zorg er ook altijd voor dat alles 100% in orde is. Geen dolle schroefdraden, geen goor blok dat nog half onder het smeer of vet zit.
Je betaald er wel wat meer voor maar je weet wel dat je iets fatsoenlijks koopt

En een beetje verkoper is meestal.ook niet te beroerd om je ff te helpen met monteren. Is uurtje werk zelfs als je er niet echt ervaring mee hebt
 
Btw ... er zijn een aantal Scooter Demontage bedrijven in Nederland , die kopen Schade Scooters op , en Demonteren deze Scooters .
Dus ... er zijn zat frisse blokken te vinden , met Teller erbij.
 
Post automatically merged:


Oh ja zo`n eentje heet toevalig MHR webshop?

Die wilde er 90 euro voor hebt voor een verkracht blok.. Toch naar niet gedaan.

Had je serieus iets origineels verwacht dan bij een webshop met zo'n naam?
Maar als je het niet vertrouwde en het dus niet hebt gedaan niks aan het handje toch?
Staan genoeg betrouwbare verkopers op marktplaats.

Maar we dwalen een beetje af van het topic volgens mij
 
Horizontaal blok ja. Verschillende mensen zeggen dat een 50cc wel kan. Anders maar iets bijwerken.
Welke 50cc zou ik nemen? Ik heb er een gevonden van top performance, https://allesvoorscooters.nl/cilind...ac/?scooter_brand=Peugeot&scooter_model=41723

hier zit ook een kop bij. Ik heb er ook een van polini gezien maar daar zit geen kop bij. Is dit een prima cilinder of is er een andere die beter is?
Post automatically merged:

Ik heb onder mijn ludix nu een sito uitlaat.


zou ik met een terugloop uitlaat een beter resultaat krijgen met de betere 50cc cilinder, 17,5 carb andere vario, ect. Of maakt dit niet veel uit.

Ik heb ook deze uitlaat gezien,

Zou ik hier het zelfde resultaat mee hebben als een terugloop? Deze uitlaat is namelijk wat politie vriendelijker…
Iemand idee?
 
Back
Top