Bartj's 180 projectje

bartj

HousePaus
Nou daar gaan we weer.
Nieuw project, en dit word een daily in plaats van een of ander gek uit de kluiten gewassen projectiel op 2 wielen, of toch niet?!
Heb al meerdere 125cc luchtgekoelde Zipjes gehad en deze waren altijd op blauw kenteken en ook zo weer verkocht want zonder helm geen doen.
Op mn gemak hier en daar wat motorisch spul verzameld van een 125cc Hexagon watergekoeld. Waarom geen idee maar het was goedkoop en er is veel te vinden hier in de buurt dus dat was het oorspronkelijke plan om onder een zip sp te bouwen en rijden maar.
Dus wat doe je dan als @Brute-Force je een Runner SP 50 aanbied die een ongelukje heeft gehad? Juist je koopt die bak ellende en komt erachter dat dit je grootste miskoop ooit is geweest en je begint te klagen en te sleutelen om er wat van te maken want toegeven dat je het ding beter niet had kunnen kopen dat doe je niet haha.
Runner is inmiddels aardig opgeknapt, alle gare rotte onderdelen eraf gehaald en vervangen voor de nodige 180cc onderdelen om het geheel straks netjes en goedwerkend te hebben zoals het hoort.

Recentelijk kreeg ik in een groepsapp waar we met wat "snelle 25pk+" jongens inzitten het blokje van Areybikelife aangeboden voor een in mijn ogen nette prijs. Dus zogezegd zo gedaan, impulsaankoop en daar ook maar meteen een bijpassende DDL 52slag uitlaat bij besteld en tot zover het simpele plan van een simpel 180cc projectje. Want wie hou ik nou eigenlijk voor de gek?
Was met nog een sprinter bezig maar die gaat straks de deur uit en sommige parts worden dus op dit project gebruikt zoals
-Malossi f32s voorvork
-Stage6 monster disk
-Stage6 remklauw


Setup draait momenteel zo'n kleine 30pk wat volgens mij wel genoeg is voor een daily.

Kappen heb ik momenteel in de primer staan en die worden gespoten in de kleur Black Cherry Pearl. Weer eens wat anders dan een Fluo Rosso 180cc.

Zal bij daglicht eens wat plaatjes schieten aangezien het blok er inmiddels al onder hangt.
Volgende stap is de 180cc kabelboom aansluiten.
Dan de koeling eens aanpakken dan dit weekend maar eens kijken of het ook wil starten.

Van een 180cc nog maar weinig kaas gegeten dus spring zoals altijd maar gewoon in het diepe en zie wel hoe het uitpakt.
Roep altijd hard dat een swingarm een must is bij een 180cc blok maar ga hier toch lekker tegendraads zijn.
Heb namelijk getest met De Bierkoerier en een zelf ontworpen subframe in combinatie met een 100cc Ottopuntouno pretpakket wat meer vermogen draait dan dit blok.
Durf het wel aan om hier dus mezelf als proefpersoon te gebruiken en hier dus geen swingarm onder te lassen.
Hoewel ik altijd als eerste het hardste roep dat een 180cc gewoon een swingarm moet hebben is dat nu ff geen optie ivm een beetje haast wat er achter zit van mijn kant.

DUS FF VOOR DE DUIDELIJKHEID IK RAAD NOG NIEMAND AAN EEN 180CC BLOK OP DEZE MANIER ONDER EEN 50CC FRAME TE MONTEREN EN TE GEBRUIKEN VOORDAT IK ZELF ZOALS ALTIJD MIJN GROTE BEK EERST ZELF GA TESTEN EN ERVAREN. Want niet iedereen hier is het altijd met me eens en heeft ook dezelfde kijk op sommige dingen. En ja dan kom ik vaak als een betweter of lompe lul over dat weet ik ook wel. Maar als het om veiligheid gaat zoals in dit geval wil ik dit wel ff gezegd hebben.

Nou heren ik ga ff een dutje doen en morgen weer optijd aan de bak en morgenavond weer een updateje
 
Advertisement - register to remove this

Nou daar gaan we weer.
Nieuw project, en dit word een daily in plaats van een of ander gek uit de kluiten gewassen projectiel op 2 wielen, of toch niet?!
Heb al meerdere 125cc luchtgekoelde Zipjes gehad en deze waren altijd op blauw kenteken en ook zo weer verkocht want zonder helm geen doen.
Op mn gemak hier en daar wat motorisch spul verzameld van een 125cc Hexagon watergekoeld. Waarom geen idee maar het was goedkoop en er is veel te vinden hier in de buurt dus dat was het oorspronkelijke plan om onder een zip sp te bouwen en rijden maar.
Dus wat doe je dan als @Brute-Force je een Runner SP 50 aanbied die een ongelukje heeft gehad? Juist je koopt die bak ellende en komt erachter dat dit je grootste miskoop ooit is geweest en je begint te klagen en te sleutelen om er wat van te maken want toegeven dat je het ding beter niet had kunnen kopen dat doe je niet haha.
Runner is inmiddels aardig opgeknapt, alle gare rotte onderdelen eraf gehaald en vervangen voor de nodige 180cc onderdelen om het geheel straks netjes en goedwerkend te hebben zoals het hoort.

Recentelijk kreeg ik in een groepsapp waar we met wat "snelle 25pk+" jongens inzitten het blokje van Areybikelife aangeboden voor een in mijn ogen nette prijs. Dus zogezegd zo gedaan, impulsaankoop en daar ook maar meteen een bijpassende DDL 52slag uitlaat bij besteld en tot zover het simpele plan van een simpel 180cc projectje. Want wie hou ik nou eigenlijk voor de gek?
Was met nog een sprinter bezig maar die gaat straks de deur uit en sommige parts worden dus op dit project gebruikt zoals
-Malossi f32s voorvork
-Stage6 monster disk
-Stage6 remklauw


Setup draait momenteel zo'n kleine 30pk wat volgens mij wel genoeg is voor een daily.

Kappen heb ik momenteel in de primer staan en die worden gespoten in de kleur Black Cherry Pearl. Weer eens wat anders dan een Fluo Rosso 180cc.

Zal bij daglicht eens wat plaatjes schieten aangezien het blok er inmiddels al onder hangt.
Volgende stap is de 180cc kabelboom aansluiten.
Dan de koeling eens aanpakken dan dit weekend maar eens kijken of het ook wil starten.

Van een 180cc nog maar weinig kaas gegeten dus spring zoals altijd maar gewoon in het diepe en zie wel hoe het uitpakt.
Roep altijd hard dat een swingarm een must is bij een 180cc blok maar ga hier toch lekker tegendraads zijn.
Heb namelijk getest met De Bierkoerier en een zelf ontworpen subframe in combinatie met een 100cc Ottopuntouno pretpakket wat meer vermogen draait dan dit blok.
Durf het wel aan om hier dus mezelf als proefpersoon te gebruiken en hier dus geen swingarm onder te lassen.
Hoewel ik altijd als eerste het hardste roep dat een 180cc gewoon een swingarm moet hebben is dat nu ff geen optie ivm een beetje haast wat er achter zit van mijn kant.

DUS FF VOOR DE DUIDELIJKHEID IK RAAD NOG NIEMAND AAN EEN 180CC BLOK OP DEZE MANIER ONDER EEN 50CC FRAME TE MONTEREN EN TE GEBRUIKEN VOORDAT IK ZELF ZOALS ALTIJD MIJN GROTE BEK EERST ZELF GA TESTEN EN ERVAREN. Want niet iedereen hier is het altijd met me eens en heeft ook dezelfde kijk op sommige dingen. En ja dan kom ik vaak als een betweter of lompe lul over dat weet ik ook wel. Maar als het om veiligheid gaat zoals in dit geval wil ik dit wel ff gezegd hebben.

Nou heren ik ga ff een dutje doen en morgen weer optijd aan de bak en morgenavond weer een updateje
Ik wacht op de update
 
Ik wacht op de update
Nou omdat je het zo lief vraagt.
De eerste meters zijn gemaakt hoor, en had eerlijk gezegd verwacht dat die DDL uitlaat een hoop lawaai zou maken in combinatie met een 28mm en powerfiltertje. Maar is nog erg beschaafd, perfect voor een daily. Maar van de week maar eens achter een electrische start aan. Want een groot drama om dit aan te kicken
Iemand nog.tips.om betere fotos te maken met een Galaxy s21 want de kwaliteit is om te janken van die ene foto die ik heb gemaakt
 

Attachments

  • Snapchat-69755470.jpg
    Snapchat-69755470.jpg
    208.6 KB · Views: 94
Nou omdat je het zo lief vraagt.
De eerste meters zijn gemaakt hoor, en had eerlijk gezegd verwacht dat die DDL uitlaat een hoop lawaai zou maken in combinatie met een 28mm en powerfiltertje. Maar is nog erg beschaafd, perfect voor een daily. Maar van de week maar eens achter een electrische start aan. Want een groot drama om dit aan te kicken
Iemand nog.tips.om betere fotos te maken met een Galaxy s21 want de kwaliteit is om te janken van die ene foto die ik heb gemaakt
Mijn tip is telefoon doneren
 
Mijn tip is telefoon doneren
Ja ja en hou moet ik jou dan overal over adviseren snotneus

Owja update over de 180cc de kleur is iets of wat veranderd omdat de zaak waar ik al mn lak haal geen candy lakken verkoopt. De keus is nu gevallen op Subaru R54 donker rood metallic.

Weet inmiddels ook waarom het wat lang duurde voor mn remsetje binnen zou komen.... het was nog niet verstuurd want de verkoper zat ff in een politiecelletje dus die is wederom opweg deze kant op als het goed is.

Zometeen ff de primer opschuren en dan de kappen in de eerste laklaag zetten
 
Ja ja en hou moet ik jou dan overal over adviseren snotneus

Owja update over de 180cc de kleur is iets of wat veranderd omdat de zaak waar ik al mn lak haal geen candy lakken verkoopt. De keus is nu gevallen op Subaru R54 donker rood metallic.

Weet inmiddels ook waarom het wat lang duurde voor mn remsetje binnen zou komen.... het was nog niet verstuurd want de verkoper zat ff in een politiecelletje dus die is wederom opweg deze kant op als het goed is.

Zometeen ff de primer opschuren en dan de kappen in de eerste laklaag zetten
ben benieuwd hoe de lak op je kappen zullen staan, stuur maar eens een leuke foto als ze erop zitten;)
 
Weet inmiddels ook waarom het wat lang duurde voor mn remsetje binnen zou komen.... het was nog niet verstuurd want de verkoper zat ff in een politiecelletje dus die is wederom opweg deze kant op als het goed is.
(Ver)Duister(d) remmensetje. :tonguewink:

Leuk projectje, weer wat anders.
Ben benieuwd.
 
Mooi project, heeft zo een DDL uitlaat veel extra effect ten opzichte van een SM06?
Ik heb zelf nooit een SM06 gereden dus ik durf het niet te zeggen. Ik ben meteen met die DDL begonnen. Maar als je ff wil testen dan zet ik het bier alvast koud

Afijn update

Gister nog een Runner RST met compleet Stage6 R/T blok en zo'n beetje alle R/T goodies er op gekocht. Cil was volgens verkoper vastgelopen met stationair draaien. Dus in ergste geval nieuwe cilinder erop.en trappen maar. Maar zat een soort stukje verdwaald alu tussen de zuiger en de wand. Dus met een schuurpapiertje de restje alu van de wand geschuurd en na mn werk kon ik al vliegen door de ghetto.

Maar we zijn hier bij het 180cc project natuurlijk dus ook daar mee verder gegaan. Nadat ik afgelopen nacht mn totale kappensetje heb geplamuurd geschuurd en gespoten. En ben er zelf zeer tevreden mee, aan de witte accenten moet ik even aan wennen. Maar hoe ver de kappen er al op zitten ze kunnen er weer af want er lekt ergens benzine.

Op de fotos krijg je een idee van de kleur
Post automatically merged:

Het is een wonder der natuur, 3 bodemloze putten op 1 foto
 

Attachments

  • Snapchat-627965371.jpg
    Snapchat-627965371.jpg
    99.1 KB · Views: 47
  • Snapchat-1756856666.jpg
    Snapchat-1756856666.jpg
    158.1 KB · Views: 44
  • Snapchat-655704920.jpg
    Snapchat-655704920.jpg
    125.9 KB · Views: 54
Last edited:
Jaja daar is ie weer met een updateje.
Stage6 remsetje is binnengekomen, mijn malossi voorvork is inmiddels gereviseerd. Dus aankomend weekend ga ik ff met het andere beestje op de testbank en neem ik meteen mn vorkpoten mee terug. Kan dat allemaal gemonteerd worden.

Kleur van de kappen was leuk voor even maar toen het begon te reageren met de blanke lak toch maar voor zwart gekozen met holografic flakes erin net een regenboog in de zon en anders lijkt het net metallic zwart. Met paar Fluo Rosso details, best een mooi setje geworden moet ik zeggen. Ben nog ff bezig met de laatste dingen aan de kabelboom uitzoeken en zit op mn startmotor te wachten. Dan kunnen de kappen erop incl de Malossi vork met stage6 remmerij. Gister nfog ff een Bituboz XYB gekocht dus die mag er onder en dan kunnen we weer eens kijken wat het volgende punt op de planning gaat zijn
Motorisch zou ik er niks aan willen veranderen ja misschien een sm06 standaard uitlaat proberen wat ie dan doet qua geluid. Is nu nog beschaafd genoeg zodat ik sochtends aan het eind van de brandgang kan starten en naar mn werk kan zonder dat ik klachten heb van de woningbouwstichting

Maar op de langere ritjes door de polder als ik naar een maat toe vlieg dan is zo'n 180er echt ideaal. Op stukken waar het kan gewoon ff lekker gas open en op de 120 130 zit je binnen no time en je hebt niet eens door dat je 120 rijd.
Al met al een dikke aanrader als daily met zo'n 27pk ofzo
 

Attachments

  • 1690843851195943778017633441404.jpg
    1690843851195943778017633441404.jpg
    197.7 KB · Views: 31
  • 16908439293813171379725933747272.jpg
    16908439293813171379725933747272.jpg
    239.8 KB · Views: 30
Back
Top