bartj
HousePaus
Nou daar gaan we weer.
Nieuw project, en dit word een daily in plaats van een of ander gek uit de kluiten gewassen projectiel op 2 wielen, of toch niet?!
Heb al meerdere 125cc luchtgekoelde Zipjes gehad en deze waren altijd op blauw kenteken en ook zo weer verkocht want zonder helm geen doen.
Op mn gemak hier en daar wat motorisch spul verzameld van een 125cc Hexagon watergekoeld. Waarom geen idee maar het was goedkoop en er is veel te vinden hier in de buurt dus dat was het oorspronkelijke plan om onder een zip sp te bouwen en rijden maar.
Dus wat doe je dan als @Brute-Force je een Runner SP 50 aanbied die een ongelukje heeft gehad? Juist je koopt die bak ellende en komt erachter dat dit je grootste miskoop ooit is geweest en je begint te klagen en te sleutelen om er wat van te maken want toegeven dat je het ding beter niet had kunnen kopen dat doe je niet haha.
Runner is inmiddels aardig opgeknapt, alle gare rotte onderdelen eraf gehaald en vervangen voor de nodige 180cc onderdelen om het geheel straks netjes en goedwerkend te hebben zoals het hoort.
Recentelijk kreeg ik in een groepsapp waar we met wat "snelle 25pk+" jongens inzitten het blokje van Areybikelife aangeboden voor een in mijn ogen nette prijs. Dus zogezegd zo gedaan, impulsaankoop en daar ook maar meteen een bijpassende DDL 52slag uitlaat bij besteld en tot zover het simpele plan van een simpel 180cc projectje. Want wie hou ik nou eigenlijk voor de gek?
Was met nog een sprinter bezig maar die gaat straks de deur uit en sommige parts worden dus op dit project gebruikt zoals
-Malossi f32s voorvork
-Stage6 monster disk
-Stage6 remklauw
Setup draait momenteel zo'n kleine 30pk wat volgens mij wel genoeg is voor een daily.
Kappen heb ik momenteel in de primer staan en die worden gespoten in de kleur Black Cherry Pearl. Weer eens wat anders dan een Fluo Rosso 180cc.
Zal bij daglicht eens wat plaatjes schieten aangezien het blok er inmiddels al onder hangt.
Volgende stap is de 180cc kabelboom aansluiten.
Dan de koeling eens aanpakken dan dit weekend maar eens kijken of het ook wil starten.
Van een 180cc nog maar weinig kaas gegeten dus spring zoals altijd maar gewoon in het diepe en zie wel hoe het uitpakt.
Roep altijd hard dat een swingarm een must is bij een 180cc blok maar ga hier toch lekker tegendraads zijn.
Heb namelijk getest met De Bierkoerier en een zelf ontworpen subframe in combinatie met een 100cc Ottopuntouno pretpakket wat meer vermogen draait dan dit blok.
Durf het wel aan om hier dus mezelf als proefpersoon te gebruiken en hier dus geen swingarm onder te lassen.
Hoewel ik altijd als eerste het hardste roep dat een 180cc gewoon een swingarm moet hebben is dat nu ff geen optie ivm een beetje haast wat er achter zit van mijn kant.
DUS FF VOOR DE DUIDELIJKHEID IK RAAD NOG NIEMAND AAN EEN 180CC BLOK OP DEZE MANIER ONDER EEN 50CC FRAME TE MONTEREN EN TE GEBRUIKEN VOORDAT IK ZELF ZOALS ALTIJD MIJN GROTE BEK EERST ZELF GA TESTEN EN ERVAREN. Want niet iedereen hier is het altijd met me eens en heeft ook dezelfde kijk op sommige dingen. En ja dan kom ik vaak als een betweter of lompe lul over dat weet ik ook wel. Maar als het om veiligheid gaat zoals in dit geval wil ik dit wel ff gezegd hebben.
Nou heren ik ga ff een dutje doen en morgen weer optijd aan de bak en morgenavond weer een updateje
Nieuw project, en dit word een daily in plaats van een of ander gek uit de kluiten gewassen projectiel op 2 wielen, of toch niet?!
Heb al meerdere 125cc luchtgekoelde Zipjes gehad en deze waren altijd op blauw kenteken en ook zo weer verkocht want zonder helm geen doen.
Op mn gemak hier en daar wat motorisch spul verzameld van een 125cc Hexagon watergekoeld. Waarom geen idee maar het was goedkoop en er is veel te vinden hier in de buurt dus dat was het oorspronkelijke plan om onder een zip sp te bouwen en rijden maar.
Dus wat doe je dan als @Brute-Force je een Runner SP 50 aanbied die een ongelukje heeft gehad? Juist je koopt die bak ellende en komt erachter dat dit je grootste miskoop ooit is geweest en je begint te klagen en te sleutelen om er wat van te maken want toegeven dat je het ding beter niet had kunnen kopen dat doe je niet haha.
Runner is inmiddels aardig opgeknapt, alle gare rotte onderdelen eraf gehaald en vervangen voor de nodige 180cc onderdelen om het geheel straks netjes en goedwerkend te hebben zoals het hoort.
Recentelijk kreeg ik in een groepsapp waar we met wat "snelle 25pk+" jongens inzitten het blokje van Areybikelife aangeboden voor een in mijn ogen nette prijs. Dus zogezegd zo gedaan, impulsaankoop en daar ook maar meteen een bijpassende DDL 52slag uitlaat bij besteld en tot zover het simpele plan van een simpel 180cc projectje. Want wie hou ik nou eigenlijk voor de gek?
Was met nog een sprinter bezig maar die gaat straks de deur uit en sommige parts worden dus op dit project gebruikt zoals
-Malossi f32s voorvork
-Stage6 monster disk
-Stage6 remklauw
Setup draait momenteel zo'n kleine 30pk wat volgens mij wel genoeg is voor een daily.
Kappen heb ik momenteel in de primer staan en die worden gespoten in de kleur Black Cherry Pearl. Weer eens wat anders dan een Fluo Rosso 180cc.
Zal bij daglicht eens wat plaatjes schieten aangezien het blok er inmiddels al onder hangt.
Volgende stap is de 180cc kabelboom aansluiten.
Dan de koeling eens aanpakken dan dit weekend maar eens kijken of het ook wil starten.
Van een 180cc nog maar weinig kaas gegeten dus spring zoals altijd maar gewoon in het diepe en zie wel hoe het uitpakt.
Roep altijd hard dat een swingarm een must is bij een 180cc blok maar ga hier toch lekker tegendraads zijn.
Heb namelijk getest met De Bierkoerier en een zelf ontworpen subframe in combinatie met een 100cc Ottopuntouno pretpakket wat meer vermogen draait dan dit blok.
Durf het wel aan om hier dus mezelf als proefpersoon te gebruiken en hier dus geen swingarm onder te lassen.
Hoewel ik altijd als eerste het hardste roep dat een 180cc gewoon een swingarm moet hebben is dat nu ff geen optie ivm een beetje haast wat er achter zit van mijn kant.
DUS FF VOOR DE DUIDELIJKHEID IK RAAD NOG NIEMAND AAN EEN 180CC BLOK OP DEZE MANIER ONDER EEN 50CC FRAME TE MONTEREN EN TE GEBRUIKEN VOORDAT IK ZELF ZOALS ALTIJD MIJN GROTE BEK EERST ZELF GA TESTEN EN ERVAREN. Want niet iedereen hier is het altijd met me eens en heeft ook dezelfde kijk op sommige dingen. En ja dan kom ik vaak als een betweter of lompe lul over dat weet ik ook wel. Maar als het om veiligheid gaat zoals in dit geval wil ik dit wel ff gezegd hebben.
Nou heren ik ga ff een dutje doen en morgen weer optijd aan de bak en morgenavond weer een updateje