Heb dat spuiten al met deo geprobeerd, dat had toen geen resultaat. Voetpakking zit netjes met vloeibare pakking en het lijkt me dus heel sterk dat deze lekt, spruitstuk en membraan ook met vloeibare pakking en spruitstuk heeft geen scheurtje ofzo. Ik BID gewoon dat het mijn keerringen zijn, want ik heb écht geen zin om dat blok weer te splitsen...
Keerring aan variokant leek wat nattig, dus deze er maar uit getrokken. Dacht nieuwe te hebben liggen, maar die ben ik kwijt. Ik heb gelijk die 21mm gemonteerd met nieuw spruitstuk, en een bougiedop gemonteerd. Als hij het straks niet goed doet, dan moet het blok toch echt gesplitst ben ik bang...
Hij moet toch ergens valse lucht vandaan pakken, als het nergens anders gevonden kan worden moet het wel tussen de carterhelften vandaan komen... Is echt wel genoeg gebruikt maar heeft misschien wat langer gedroogd voor de montage, staat 10 minuten op de verpakking en was misschien 20 min ofzo...
Carb heeft geen olie of vaccuum aansluiting, rijd met de standard benzine filter (dus met vaccuum aansluiting). Deze doet het echter niet, en stroomt constant door. 122 lijkt mij nog vrij klein? Of zie ik dat verkeerd? Rotor zit zonde spie op de krukas (is ook geen ruimte voor een spie in de rotor), zou verder ook niet weten wat voor antwoord ik verder nog kan geven op hoe hij erop zit . Standaard ontsteking ga ik proberen als hij na deze pogingen (21mm, nieuwe keerring variokant, standaard spruitstuk) nog niet (beter) loopt. Het zou inderdaad kunnen dat de carb gewoon niet goed doorstroomt als hij meer mengsel vraagt, dit zou dan kunnen komen doordat de brandstofaansluiting op de carburateur heel breed is, en ik daar een standaardmaat benzineslang op heb aangepast (eerst verhit) of dat hij te schuin staat, maar dat lijkt me niet. Hoe veel valse lucht zou je moeten trekken om mijn probleem te hebben? Kan het niet toevallig te WEINIG lucht zijn?
Ik denk ook dat je het echt in de ontsteking moet zoeken, volgens mij staat hij of totaal verkeerd of hij is gewoon overleden. Want als jij normaal gesproken een dikke massakabel trekt tussen frame en blok hoort de scooter gewoon te starten, sowieso moet een massakabel dus dat is al vreemd. Dat je een schok krijgt als je het frame aanraakt maakt het nog gekker.
122 voor die carb is echt te klein.
rond de 130/140 moet die gewoon heel prima lopen
Ik denk ook dat je je ontsteking eens goed moet nakijken, heb je niemand in de buurt of in de omgeving? die weet hoe je een binnerotor afstelt?
Want je kunt wel aan het kutten blijven maar dit schiet niet op.
Ik heb die ontsteking gewoon afgesteld zoals iedereen het zegt, staat gewoon op 1,4mm voor de zuiger op het BDP komt. Dat vreemde aarde probleem snap ik ook helemaal niks van....
Ik zal de standaard ontsteking proberen als ik de keerring vervangen heb, als hij dan normaal loopt met de 21mm (die er nu op zit)probeer ik de 26mm. Als hij dan weer normaal loopt, weet ik dat ik het in ieder geval bij de ontsteking moet zoeken. Ik kon de standaard ontsteking niet eerder testen omdat 1 van de schroeven van m'n pick up totaal vast zit en nu dus dol is, dus die moet ik eventjes uitboren .
Is ook niet nodig om hem los te koppelen. Heb zelf ook tijdje zonder vacuum en zonder benzinekraantje tussen mn slang gereden werkt gewoon. Verzuipt er niet door..
Ga gewoon rustig alles nakijken, dit gehaast heb je al helemaal niks aan, het is of je ontsteking, of valse lucht als ik dit zo lees, knal even stnd ontsteking erop.
Is ook niet nodig om hem los te koppelen. Heb zelf ook tijdje zonder vacuum en zonder benzinekraantje tussen mn slang gereden werkt gewoon. Verzuipt er niet door..
Alles als je de sproeier gaat vervangen moet je hem dicht doen, en als je hem gaat vervoeren. Bij mij lag er een hele plas onder toen m'n kraan perongeluk nog open sond onderweg
In dat geval moet je gewoon je vlotter afstellen :emo: maar ik weet ook zo goed als zeker dat het je ontsteking is. Als je keeringen het zijn start hij niet in 1 of 2 kickjes en loopt hij al helemaal niet stationair en dat hij met choke hoger gaat lopen als hij koud is vind ik niet zo gek ?