- Xtreme Dragster 180cc NX -

als hij toch al gekicket is...:P

vroeg me af wat je hier nou uit kon krijgen qua pk's..en aan wat voor top snelheid je dan moet denken...?
t blijft natuurlijk voor straat dus wel egt gaaf!!

succes verders..greetz Ken
 
de kappen zijn niet echt mijn smaak (beetje girly) maar de rest word ongetwijfeld super dik hoeveel pk denk je met die setup (en uiteindelijk je evo auspuff) te gaan knalle ?
 
Eindelijk weer goed nieuws.

De setup is een beetje aangepast:
- Carters Tuned FredMotoren
- Nieuwe SKF lagers + Keerringen
- Malossi RHQ 180cc Krukas
- Malossi MHR 174cc Cilinder Tuned FredMotoren
- PM Tuning Verbrandingskamer + Gouden kop
- HPI Binnenrotor (aangepaste grondplaat en rotor)
- NGK B10EGV Bougie + Rode "race:)" Bougiekabel
- DPR Berekend FredMotoren Met een Speciale demper
- Malossi MHR 180cc Vario
- Malossi MHR 180cc DeltaClutch
- Polini 180cc Koppelingshuis
- Malossi Torque Poulie
- Malossi Maxi Belt
- NX Lachgas Systeem
- Standaard vertanding
- V-Force Minarelli membraan
- Keihin 34mm Carburateur
- Zelfgemaakt spruitstuk
- Malossi Luchtfilter

Vandaag komen eindelijk alle spullen uit engeland binnen. Zodra het binnen is komen de foto's online natuurlijk. Volgende week gaan er weer wat spullen naar de air-brusher en dan het beste er maar van hopen.
 
Last edited:
Gaat zo'n minarelli horizontaal membraantje genoeg doorlaatoppervlakte hebben voor een 180cc.. Ik denk dat je eerder aan een cross membraan ofzo moet denken (als je in je blok wilt hakken natuurlijk)

Er zijn trouwens ook leuke inlaatsetjes tekoop met vforce op, zo te monteren op 180cc blok.

Btw, waarom alles in engeland kopen?
 
@ spasta: Die pm tuning zit alleen in England tog? Daar zal het wel aan liggen.

Ik ken ze niet.
Mij maakt het natuurlijk ook niet uit maar in eerste instantie leek het me makkelijker dat je je spul (in dit geval) bij fred motoren koopt.

Maar blijkbaar hebben ze bij PM Tuning spullen die ergens anders neit te krijgen zijn :)
 
Thomas heeft de carters gedaan en doet de cilinder nu. Thomas is dan ook degene die aangeraden heeft om dat v-force membraan erin te bouwen.

Wij hebben zelf een scooter winkel, dus kan alles zelf krijgen. Het is alleen zo dat die onderdelen uit engeland (op bitubo na) allemaal eigen merk spullen van pm tuning zijn. Vandaar dat we het daar bestellen.

Helaas heb ik nog steeds geen pakket ontvangen dus ik hoop dat ze ook aan zaterdag zendingen doen.
 
Erg vette 180er blij dat er nog iemand anders buiten mezelf met dit zoort geschifte plannen rond loopt ! Maareh , ga je je inlaat / membraam ook wijzigen ? anders levert zo'n 34mm niks meer tov een 28 gezien de doorlaat maar dezelfde als een pia 50 blok is ...

wat ik ook kan aanraden is de silentblocks IN het blok zelf te vervangen door stalen gedraaide exemplaren, rijd hemels op mijn runner 180 , geen scheef of zwabberend subframe meer !

Die PM kop is helaas verloren geld , ja kan ermee probereb maar ik ben er zeker vna dat je met de originele kop hetzelfde zo niet misschien meer vermogen scoort ...

Doe ook wat aan de koeling , originele drag 180 koeling is soms al niet voldoende voor een std scoot !
 
missch beetje offtopic, maar je reageert nergens anders op me..
ik vind het echt een naaistreek watje me geflikt hebt met die minicooper.. helemaal nadat ik hoorde voor hoeveel je hem daarna nog verkocht hebt ook.. maar dat terzijde.. ik w8 nogsteeds op een onderdeel die ik van je zou krijgen ipv geld.. terwijl ik nu nieteens meer een snelle scoot heb.. dus hoe zit het? krijg ik evengoed dat onderdeel nog.. ga je me nog geld overmaken? of laat je het lekker zo?

verder vind ik dit wel een tof project, en die carterkap die je me toen liet zien is helemaal dope :D
 
Swinz is een goede jongen ;P. Jammer dat hij het hier moet posten om een reactie te krijgen, moet je wel ff oplossen kerol!

Verder vet project idd, kappen zijn niet helemaal naar mijn smaak. Maar de setup lijkt me wel hip =)
 
@ Swinz. Word geregeld.

Gisteren weer het een en ander besproken over het blokje. Volgende week vrijdag gaan we de carters ophalen. dan kunnen we het alvast in elkaar zetten voor zover het kan zonder cilinder. op advies van Speedyrules worden er ook silent blocks gemaakt. En wat betreft de koeling.... Ik denk dat dat wel goed komt. de radiateur van een dragster 180 is anders dan die van een runner 180. De pm Tuning cilinder kop zal ook voor veel meer koeling gaan zorgen denken we.

Het is nu dus geduldig wachten tot de cilinder getuned/gestraald is en de uitlaat gemaakt is. Volgende week zullen we ook een foto online zetten van de demper die op de dpr uitlaat komt en de spulletjes van pm-tuning.
 
Back
Top