- Xtreme Dragster 180cc NX -

Status
Not open for further replies.

Doofus

www.sprintscooter.nl
Als basis hebben we een Italjet Dragster kunnen kopen voor zeer weinig geld. Deze dragster is in het verleden uit de showroom gestolen en helemaal verrot terug gevonden. Na een aantal jaartjes heeft de dealer waar deze gestolen was hem terug gehad en hebben wij hem over kunnen nemen. Met deze dragster zijn we nu al 8 maandjes in stilte bezig. Het blok ligt nu uit elkaar en gaat getuned worden. De volgende onderdelen komen in dit blok:

- Carters Maximaal Tuned
- Nieuwe SKF lagers + Keerringen
- Malossi RHQ 180cc Krukas
- Malossi MHR 174cc Cilinder Max Tuned
- Malossi MHR Eprom Binnenrotor (aangepaste grondplaat) *
- Polini Evo 180cc Uitlaat *
- Malossi MHR 180cc Vario
- Malossi MHR 180cc DeltaClutch
- Malossi Poulie *
- Malossi Maxi Belt
- NX Lachgas Systeem
- Standaard vertanding :p
- Malossi VL13 Membraan
- Keihin 34mm Carburateur
- Zelfgemaakt spruitstuk
- Malossi Luchtfilter

* Is nog in bestelling en komt elk moment binnen.

De Dragster moet natuurlijk ook goed op de weg liggen.
Banden: Michelin Bopper. Hier hebben we niet voor gekozen omdat ze goed zijn, maar voor zit een 11inch band en deze is van Bridgestone niet te krijgen.
Vering: Bitubo World Champion achter, Normale bitubo voor tussen het frame.
Het rem gedeelte bestaat uit Stalen remleidingen en Galfer Remblokken.

Qua electra blijft hij origineel. De verlichting enzo moet allemaal blijven werken. Aangezien hij gewoon een kenteken heeft kunnen we er namelijk legaal mee blijven rijden. voor de veiligheid word de dragster wel voorzien van een Killswitch en een Aim toeren/temperatuur meter.

Verder is hij optisch al aardig af. De kappenset is compleet ge-airbrushed. Vandaag zijn ook de velgen terug gekomen van de poedercoater. Er zitten chromen f1 spiegels op en carbon rempotdekseltjes. De buddysitjes worden nog voorzien van een nieuw laagje leer. Verder zijn er nog zat dingen die we aan willen schaffen voor het uiterlijk, maar eerst moet hij maar goed lopen voordat we met het uiterlijk verder gaan.

Ik durf niet te voorspellen wat voor score dit ding neer gaat zetten. Laag zal het in ieder geval niet wezen. Ik probeer zo spoedig mogelijk (morgen of overmorgen) wat fotos te plaatsen. Het moeten namelijk wel mooie fotos zijn.
Hebben jullie tips/ideeen of ervaring. laat het me maar weten.
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Kenneth, zoals je weet zijn er projectregels.. die gelden ook voor jou.

sorry maar ik moet deze projectpagina dicht doen, pm me maar als je je 1e post hebt geupdate
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top