Robert-Paul
Custom Speed Quad
Yo
ik ben Robert-Paul
Zoals jullie misschien al weten van onderandere het Quad project.
Ondertussen gaan we voor de verandering een Honda Vision extreem ombouwen, met een Minarelli blok eronder.
Hij blijft wel gewoon geschouwd, want hij dient immers
als "school-brommer" ofzo iets...
Dit project doe ik samen met:
Stefan (monteur, lasser, en degene die er verstand van heeft 8P )
m'n broertje Florentijn (monteur)
Remco (Kappen "designer" en bewerker)
M'n buurman die helpt met lassen en de sterkte van het frame beoordeeld.
Doel:
Plezier in het opbouwen van de Honda en
natuurlijk jullie vermaken met de foto's!
Project:
Verhaaltje: Het begon allemaal toen ik 14 was, toen kreeg die o zo mooie honda vision van een meisje die er mee gevallen was.
Dus na 3 jaar rijden op dat ding ben ik hem nu wel beu, de
cilinder is nu ook zo gaar omdat we er of steeds (te veel ) ocaanbooster in gooiden.
Maar goed, genoeg geblaat let's get to the point...
Foto's originele staat: (...lang geleden dus )
Ja ik moet wel zeggen, die bouwlamp gaf veel licht...
Dus toen begon het, eerst alles eraf gegooid zodat wel alleen het frame
hebben. Toen begon m'n broertje met z'n slijptol...
Niet lang daarna heeft Stefan een mooie dikke buis tussen het frame gelast...
Nogmaals bedankt Stefan!
Inmiddels had m'n broertje de "bok" (standaard) er al afgeslepen + de
rest van het overige gewicht...
Omdat we heb watergekoeld willen maken hebben we natuurlijk ook een radiateur nodig... dus 5 sec. later stond Rowdy met een mooie Gilera radiateur in zijn handen
Bedankt Rowdy!
Dat originele stuur was ook niks, dus we hadden het over een sport stuurtje.
Alleen hadden we natuurlijk ook een clamp nodig.
Dus je raad het al wat toverd Rowdy uit z'n buddy... juist een Clamp. 8P
We hebben de clamp laten bewerken door Troost Metaal bewerking in Terneuzen. Die nu perfect past. :*
Nogmaals bedankt voor je snelle service Rowdy
Die originele voorvork is ook maar niks, dus daar komen
nog metalen strips voor in de plaats.
Hier de voorvering eruit geboord:
De radiateur zit nu met 1 boutje vast, wat allemaal nog
netjes wordt verwerkt etc.
Hier nog wat foto's hoe hij er nu bijstaat:
Florentijn (broertje) op achtergrond
De voorvork wordt binnenkort gestraald en het frame wordt allemaal
netjes gespoten.
Hieronder staan de foto's, maar eerst de "nieuwe" setup...
Setup:
Foto's:
Ook heb ik even de vloeibare pakking verwissel met een papieren pakking,
zodat het probleem met de ringen opgelost is en de as nu
soepel loopt.
Let niet op de vloeibare pakking troep tussen op mn carter, dit is allang schoon. 8P
Toen maar de Malossi MHR rhq krukas erin gestoken.
Zo dus die zit er ook in.
Misschien vandaag met Stefan het frame verder bewerken, dan beginnen
we aan het subframe van de Vision.
- Malossi MHR delta clutch (met zwarte trekveertjes al gemonteerd)
- Malossi MHR zwarte trekveertjes
- Malossi MHR wingbell 107mm
- Killswitch stuurbevestiging
Foto's:
De delta...
Nog ein mal...
de killswitch...
Und die wingbell...
Een groepsfoto'tje...
Mikuni 24mm carburateur...
Rowdy op de Vision...
UPDATE! :vetheid:
Yo
Vandaag weer veel gebeund samen met Stefan.
Eerst hebben we (heel de middag ) het blok uitgelijnd t.o.v het frame.
Ook hebben we het subframe gebakken (moet nog afgelast worden)
En nog wat kleine dingen gedaan.
Foto's:
We hebben dus een frame en een blok... die loodrecht op elkaar
moeten staan ( de wielen) dus na veel denken...
Het frame...
Vast gemaakt aan 2 houten blokken, die op de juiste hoogte staan...
Toen een loodrecht touw gespannen en daarnaast loodrecht tape naast geplakt... (zoals je ziet op foto's)
Band precies op de rand van de tapelijn...
Hetzelfde voor de achterband...
Het frame staat loodrecht...
Met behulp van een laser alles mooi loodrecht gezet en gemakeerd op frame... :7
Blokje achergezet hoe hij ongeveer moest komen...
Hier nog een keer...
Toen op het blok het middelpunt bepaald vanaf de band tot de cilinder en
gemarkeerd. Met de laser alles loodrecht op elkaar gezet, d.m.v de markeringen op het frame...
Het blok met 2 stalen strips van 5mm dik vast gezet van onderen,
bij het blok d.m.v 2 M10 bouten. Op het frame een lange M10 bout,
die ze beiden vasthoud, plus nog vast gelast (word later nog "prof" afgelast)
Later versterken we de strips nog met door middel van de "driehoek methode"...
En dan krijg je dit ongeveer met kappen erop... :*
Schuin achter...
Van boven... -:-
Ook gelijk m'n blokje aangepast op Overrange Poulies... 8)
Voorvork maximaal verlaagd, komen later nog stalen strips/buizen voor...
Zo laag is hij... :~
Hier het verschil in hoogte t.o.v de Speedfight van Stefan... 8P
Toen heeft remco zicht nog even uitgeleefd op de kappen,
die nog worden gespoten in een mooi kleurtje.
Ben nog niet helemaal tevreden met de "bunny", misschien
gaan we hier iets anders van brouwen.
Foto's:
Mooi gepolijst...
Vind hem perfect zo, de kap staat nu in primer...
TCC :X (ligt al in de zwarte container)
Een splinter nieuwe Polini Evo2 (fluitpoort)
Ook komen er andere caters (DD) en een een andere
achtervelg.
Foto's:
Mooi, vers cilindertje!
Hij is toch mooi he! :*
Weer wat spul binnen voor "sprint vision".
Ook zijn we nog steeds druk bezig met slijpen,
gaten boren, maximaal verlichten en voorvork-
strips aan het maken (aluminium)
Hier de foto's:
Het DD blokje, getuned bij "Johan" :*
Netjes gestraald, maar kan nog wel een
poetsbeurtje gebruiken...
Getuned op overrange Na Klar...
Malossi MHR rhq pen 12 asje, die op
de Evo II komt. :*
Nog wat spulletjes binnen!
De schroef die ontbrak bij de Mikuni 24mm TM
Uiteraard een verse MHR naaldlager...
Verse killswitch...
En nog een bezineslang in een lekker kleurtje!
Ook "even" de ophaning meer
afgewerkt. Is nog niet helemaal klaar,
maar hier zien jullie het idee.
Ook is er een pakketje binnen gekomen!
Thanks to Bojt!
Foto's:
De lasjes... :~
Nog ein mal!
De ene kant, bijna klaar.
Bijna afgewerkt... (achterste moet nog
veel aan gebeuren.)
Maar dan het pakketje, wat zat daar in?
Een Romano Type R pijp! :*
Ganz geil! :*
Zeer geile demper! :kwijl:
UPDATE!
Pakketje van Mike binnen.
Met daarin:
Polini Evo Overrange poulies
Polini Evo Overrange v-snaar
Malossi MHR 2000 vario compleet
Malossi MHR wingbell (met koelribben)
En een extra tuned Hebo koppeling
Foto's:
Polini EVO overrange
Polini EVO v-snaar
Overrange poulies samen met de Hebo koppeling
Malossi MHR 2000 vario
En de Malossi MHR wingbell
Vanavond het frame afwerken en eventueel aanpassen.
Cilinder ligt bij JD-Tuning, deze wordt daar MAX getuned.
Laat je ff een berichtje achter?
UPDATE!
Yo, :7
De EVO II is vers terug van de tuner.
Jim van JD-Tuning heeft hem is flink onder handen genomen.
Wat zeer goed gelukt is!
Ook gelijk een vers schijfje gehaald en verse
RVS tapeindes.
Vers schijfje!
RVS tapeindes...
JD MAX tuned EVO II
Zeer netjes!
En een nog foto van de tuner himself...
:~
Nogmaals bedankt Jim voor de goede service!
Vanavond wordt het blokje netjes gemonteerd.
Binnenkort dus meer!
UPDATE! :*
Yo,
weer een vers update(tje) van mijn kant! :
De Vision moet rijden voor aankomende zondag
6 juni... en er moet nog veel gebeuren.
Allereerst is het frame helemaal wit gespoten,
dit samen met de velgen en de voorvork.
Verder hebben Stefan en ik het blokje netjes inelkaar
gezet.
Toen kwam gelukkig onze grote vriend (en 2e sprint coureur) Kevin
mij helpen met het opbouwen van de vision!
Na veel gevloek en getier hebben we toch een
redelijke vordering gemaakt.
Kijk en geniet... :*
Foto's:
Toen stond ze er opeens zo bij! :7
Naast...
De TwinAir filter... (achterstaaf moet nog gepolijst worden)
Het blokje! :~
Schuin-voor...
En nog een afsluitertje...
RP -:-
ik ben Robert-Paul
Zoals jullie misschien al weten van onderandere het Quad project.
Ondertussen gaan we voor de verandering een Honda Vision extreem ombouwen, met een Minarelli blok eronder.
Hij blijft wel gewoon geschouwd, want hij dient immers
als "school-brommer" ofzo iets...
Dit project doe ik samen met:
Stefan (monteur, lasser, en degene die er verstand van heeft 8P )
m'n broertje Florentijn (monteur)
Remco (Kappen "designer" en bewerker)
M'n buurman die helpt met lassen en de sterkte van het frame beoordeeld.
Doel:
Plezier in het opbouwen van de Honda en
natuurlijk jullie vermaken met de foto's!
Project:
Verhaaltje: Het begon allemaal toen ik 14 was, toen kreeg die o zo mooie honda vision van een meisje die er mee gevallen was.
Dus na 3 jaar rijden op dat ding ben ik hem nu wel beu, de
cilinder is nu ook zo gaar omdat we er of steeds (te veel ) ocaanbooster in gooiden.
Maar goed, genoeg geblaat let's get to the point...
Foto's originele staat: (...lang geleden dus )
Ja ik moet wel zeggen, die bouwlamp gaf veel licht...
Dus toen begon het, eerst alles eraf gegooid zodat wel alleen het frame
hebben. Toen begon m'n broertje met z'n slijptol...
Niet lang daarna heeft Stefan een mooie dikke buis tussen het frame gelast...
Nogmaals bedankt Stefan!
Inmiddels had m'n broertje de "bok" (standaard) er al afgeslepen + de
rest van het overige gewicht...
Omdat we heb watergekoeld willen maken hebben we natuurlijk ook een radiateur nodig... dus 5 sec. later stond Rowdy met een mooie Gilera radiateur in zijn handen
Bedankt Rowdy!
Dat originele stuur was ook niks, dus we hadden het over een sport stuurtje.
Alleen hadden we natuurlijk ook een clamp nodig.
Dus je raad het al wat toverd Rowdy uit z'n buddy... juist een Clamp. 8P
We hebben de clamp laten bewerken door Troost Metaal bewerking in Terneuzen. Die nu perfect past. :*
Nogmaals bedankt voor je snelle service Rowdy
Die originele voorvork is ook maar niks, dus daar komen
nog metalen strips voor in de plaats.
Hier de voorvering eruit geboord:
De radiateur zit nu met 1 boutje vast, wat allemaal nog
netjes wordt verwerkt etc.
Hier nog wat foto's hoe hij er nu bijstaat:
Florentijn (broertje) op achtergrond
De voorvork wordt binnenkort gestraald en het frame wordt allemaal
netjes gespoten.
Hieronder staan de foto's, maar eerst de "nieuwe" setup...
Setup:
Foto's:
Ook heb ik even de vloeibare pakking verwissel met een papieren pakking,
zodat het probleem met de ringen opgelost is en de as nu
soepel loopt.
Let niet op de vloeibare pakking troep tussen op mn carter, dit is allang schoon. 8P
Toen maar de Malossi MHR rhq krukas erin gestoken.
Zo dus die zit er ook in.
Misschien vandaag met Stefan het frame verder bewerken, dan beginnen
we aan het subframe van de Vision.
- Malossi MHR delta clutch (met zwarte trekveertjes al gemonteerd)
- Malossi MHR zwarte trekveertjes
- Malossi MHR wingbell 107mm
- Killswitch stuurbevestiging
Foto's:
De delta...
Nog ein mal...
de killswitch...
Und die wingbell...
Een groepsfoto'tje...
Mikuni 24mm carburateur...
Rowdy op de Vision...
UPDATE! :vetheid:
Yo
Vandaag weer veel gebeund samen met Stefan.
Eerst hebben we (heel de middag ) het blok uitgelijnd t.o.v het frame.
Ook hebben we het subframe gebakken (moet nog afgelast worden)
En nog wat kleine dingen gedaan.
Foto's:
We hebben dus een frame en een blok... die loodrecht op elkaar
moeten staan ( de wielen) dus na veel denken...
Het frame...
Vast gemaakt aan 2 houten blokken, die op de juiste hoogte staan...
Toen een loodrecht touw gespannen en daarnaast loodrecht tape naast geplakt... (zoals je ziet op foto's)
Band precies op de rand van de tapelijn...
Hetzelfde voor de achterband...
Het frame staat loodrecht...
Met behulp van een laser alles mooi loodrecht gezet en gemakeerd op frame... :7
Blokje achergezet hoe hij ongeveer moest komen...
Hier nog een keer...
Toen op het blok het middelpunt bepaald vanaf de band tot de cilinder en
gemarkeerd. Met de laser alles loodrecht op elkaar gezet, d.m.v de markeringen op het frame...
Het blok met 2 stalen strips van 5mm dik vast gezet van onderen,
bij het blok d.m.v 2 M10 bouten. Op het frame een lange M10 bout,
die ze beiden vasthoud, plus nog vast gelast (word later nog "prof" afgelast)
Later versterken we de strips nog met door middel van de "driehoek methode"...
En dan krijg je dit ongeveer met kappen erop... :*
Schuin achter...
Van boven... -:-
Ook gelijk m'n blokje aangepast op Overrange Poulies... 8)
Voorvork maximaal verlaagd, komen later nog stalen strips/buizen voor...
Zo laag is hij... :~
Hier het verschil in hoogte t.o.v de Speedfight van Stefan... 8P
Toen heeft remco zicht nog even uitgeleefd op de kappen,
die nog worden gespoten in een mooi kleurtje.
Ben nog niet helemaal tevreden met de "bunny", misschien
gaan we hier iets anders van brouwen.
Foto's:
Mooi gepolijst...
Vind hem perfect zo, de kap staat nu in primer...
TCC :X (ligt al in de zwarte container)
Een splinter nieuwe Polini Evo2 (fluitpoort)
Ook komen er andere caters (DD) en een een andere
achtervelg.
Foto's:
Mooi, vers cilindertje!
Hij is toch mooi he! :*
Weer wat spul binnen voor "sprint vision".
Ook zijn we nog steeds druk bezig met slijpen,
gaten boren, maximaal verlichten en voorvork-
strips aan het maken (aluminium)
Hier de foto's:
Het DD blokje, getuned bij "Johan" :*
Netjes gestraald, maar kan nog wel een
poetsbeurtje gebruiken...
Getuned op overrange Na Klar...
Malossi MHR rhq pen 12 asje, die op
de Evo II komt. :*
Nog wat spulletjes binnen!
De schroef die ontbrak bij de Mikuni 24mm TM
Uiteraard een verse MHR naaldlager...
Verse killswitch...
En nog een bezineslang in een lekker kleurtje!
Ook "even" de ophaning meer
afgewerkt. Is nog niet helemaal klaar,
maar hier zien jullie het idee.
Ook is er een pakketje binnen gekomen!
Thanks to Bojt!
Foto's:
De lasjes... :~
Nog ein mal!
De ene kant, bijna klaar.
Bijna afgewerkt... (achterste moet nog
veel aan gebeuren.)
Maar dan het pakketje, wat zat daar in?
Een Romano Type R pijp! :*
Ganz geil! :*
Zeer geile demper! :kwijl:
UPDATE!
Pakketje van Mike binnen.
Met daarin:
Polini Evo Overrange poulies
Polini Evo Overrange v-snaar
Malossi MHR 2000 vario compleet
Malossi MHR wingbell (met koelribben)
En een extra tuned Hebo koppeling
Foto's:
Polini EVO overrange
Polini EVO v-snaar
Overrange poulies samen met de Hebo koppeling
Malossi MHR 2000 vario
En de Malossi MHR wingbell
Vanavond het frame afwerken en eventueel aanpassen.
Cilinder ligt bij JD-Tuning, deze wordt daar MAX getuned.
Laat je ff een berichtje achter?
UPDATE!
Yo, :7
De EVO II is vers terug van de tuner.
Jim van JD-Tuning heeft hem is flink onder handen genomen.
Wat zeer goed gelukt is!
Ook gelijk een vers schijfje gehaald en verse
RVS tapeindes.
Vers schijfje!
RVS tapeindes...
JD MAX tuned EVO II
Zeer netjes!
En een nog foto van de tuner himself...
:~
Nogmaals bedankt Jim voor de goede service!
Vanavond wordt het blokje netjes gemonteerd.
Binnenkort dus meer!
UPDATE! :*
Yo,
weer een vers update(tje) van mijn kant! :
De Vision moet rijden voor aankomende zondag
6 juni... en er moet nog veel gebeuren.
Allereerst is het frame helemaal wit gespoten,
dit samen met de velgen en de voorvork.
Verder hebben Stefan en ik het blokje netjes inelkaar
gezet.
Toen kwam gelukkig onze grote vriend (en 2e sprint coureur) Kevin
mij helpen met het opbouwen van de vision!
Na veel gevloek en getier hebben we toch een
redelijke vordering gemaakt.
Kijk en geniet... :*
Foto's:
Toen stond ze er opeens zo bij! :7
Naast...
De TwinAir filter... (achterstaaf moet nog gepolijst worden)
Het blokje! :~
Schuin-voor...
En nog een afsluitertje...
RP -:-
Last edited: