Welke opleiding ga jij doen?

Status
Not open for further replies.
ik ga management economie en recht doen op et inholland college in haarlem, nog meer mensen die naar inholland haarlem gaan?
 
dieselmaniac said:
heeft me vader ook gedaan:)

Ik wilde het ook doen, maar ze deden moeilijk over het gemis van wiskunde b bij mij. Ik had wel natuurkunde en wiskunde b vind ik echt niet superlastig ofzo. Maargoed ze liepen te ouwehoeren dus toen konden ze me wat. Ik zag er toch niet echt meer wat in. Het lijkt me tof om echt te vliegen bij KLM ofzo, maar wil je dat bereiken moet je stevig timmeren. Plus 107.500 Euro investeren. Daarnaast is commercieel vliegen niet meer wat het altijd was (toen mn opa nog vloog bij de KLM)

Dus ga ik nu gewoon knaken verdienen en als hobby vliegen (later ooit ;) )
 
Sjoerd said:
Hoe ist nou gegaan dan? Update pls!

Sorry dat ik nu pas reageer, maar ben gisteren net teruggekomen van vakantie...

Maar het is weer goed gegaan gelukkig :). Kwam daar aan (anderhalf uur in de auto gezeten), krijg ik een echo van m'n hart van een kwartiertje :P. Had eerder al wel hartfilmpjes enz. gehad, dus m'n hart was al redelijk getest. Als ik geen bericht zou krijgen zou alles in orde zijn en mocht ik verder met de selectie. Nu nog steeds niets gehoord, dus over m'n hart hoef ik me geen zorgen meer te maken, die is in orde :).
Nu moet ik aanstaande vrijdag opnieuw naar het Centraal Militair Hospitaal te Utrecht voor een hersenscan. Krijg dan zo'n netje op m'n hoofd met een aantal electroden eraan. Daarmee gaan ze de "signalen" in m'n hersenen bekijken. Doel hiervan is om te zien of je aanleg hebt voor epilepsie en dat soort dingen. Gelukkig nog nooit problemen mee gehad, dus hoop dat ik deze ronde weer doorkom.
Wanneer ik ook deze ronde gehaald heb moet ik volgende week weer naar datzelfde ziekenhuis voor een röntgenfoto van mijn kaak.
Waarschijnlijk krijg ik nadat ik de hersenscan en de röntgenfoto heb gehad een oproep voor de MRI-scan. Hier wordt er naar m'n ruggenwervel gekeken. Is erg belangrijk dat deze goed is, aangezien je nogal wat G-krachten te verwerken gaat krijgen.

Ook heb ik de 29e van augustus m'n Fysieke Aanname Meting (FAM). Dit is een sporttest waarbij ze naar de kracht van verschillende spiergroepen gaan kijken en je uiteraard een aantal conditietesten krijgt. Moet dus weer flink aan het trainen gaan nu (ben net op vakantie geweest) om zeker te zijn dat ik deze haal. Mocht bijvoorbeeld mijn conditie niet goed genoeg zijn, dan krijg ik 3 maanden de tijd om deze op niveau te krijgen en mag ik de test herkansen.

Als ik dit allemaal gehad heb dan zit mijn medische keuring erop. Dan rest alleen nog de PVS. Je moet dan een 6-tal uren gaan vliegen en zo zien ze of je aanlegt hebt voor het vliegen (je vliegt nu op de horizon, dus niet op metertjes zoals bij de eerdere simulatieronde het geval was).
Mocht ik dan ook deze nog halen, dan ben ik aangenomen voor piloot bij Defensie 8).
 
ThijsS said:
Ik ga Autotechniek in rotterdam doen, nog maar kort vakantie :rolleyes:

Ik zit dus ook te denken om het te gaan doen ja, maak me alleen een beetje zorgen om m'n wiskunde. Misschien dat jij (of anderen) weet of je veel met echte wiskunde doet?

Tis trouwens wel pleures ver vanaf purmerend, maja je moet er wat voor overhebben :+
 
Formula50 said:


*dgoom* 9||6

@ Mitsjel. "Mechanic" van het forum zat dit jaar in eerste jaar Autotechniek @ Roffa. Misschien dat hij meer kan vertellen (oud jaargenoot van middelbare school van mij )
 
dieselmaniac said:
zit nu voor 5 maanden in engeland, Cornwall, dit is me eerste dag, is voor een stage voor de hoge hotelschool

Ik ga 2 september 5 maanden op stage naar Stockholm, ook voor de Hoge Hotelschool :)
 
Vassago said:
Ik heb zelf ook ff in de bouw gewerkt, het is inderdaad wel gezellig bij de meeste bedrijven. Sommige daarentegen zijn weer minder qua sfeer.

Wat ik dus bedoel, je kan idd qua salaris en functie groeien. Maar uiteindelijk blijf je toch altijd bij de bouw zitten. Bouwplaats hier en bouwplaats daar. Lijkt mij erg ééntonig.

nee een kantoorbaan is verschillend werk:S je zit de hele dag met je luie reet op een stoel achter een computertje, op de bouw kom je nog is ergens, je bent altijd buiten bezig, en ook wel binnen, ik ga ook in de bouw, en doe dus 4 dagen werken/1dag school en zo studeer ik door tot aannemer binnen 3 jaar, en dat is voor MIJ leuker werk dan achter een computer de hele dag zitten , op de bouw is het gezellig, iedereen is goe dmet mekaar
 
Na een jaartje werken ga ik volgende maand beginnen met de opleiding Logistiek en Economie aan de Hogeschool Rotterdam :)
 
Oja.

Ik doe du moment BSc Bedrijfswetenschappen aan de Vrije Universiteit van Amsterdam. eerste 2 jaren heb ik nu volledig afgerond en ik ben op drie kwart van mn derde jaar. Komend jaar van september-december een tweetal vakken halen en een scriptie schrijven. Dan ben ik officieel klaar met mn derde jaar en ben ik Bachelor of Science. Dan half jaar buitenland (Zweden, Lund)

Om vervolgens in september volgendjaar aan m'n Masters te beginnen.

Bovendien werk ik nu fulltime / parttime bij Tempo-team op het Hoofdkantoor als intern auditor en doe nog een aantal dingen naast m'n studie (technische commissie hockey, voorzitter studentenuitzendbureau)

Moet wel goedkomen dacht ik zo...
 
Gearox said:
Ben paar keer in noorwegen geweest.. Maar wát een klote taal zeg :D

Nu Zweedse taalcursus aan het doen. Tis best te doen! Lijkt echt veel op Duits/Nederlands.

Geen idee hoe dat met Noors is....
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top