Welke opleiding ga jij doen?

Status
Not open for further replies.
Robbert. said:
Nog 1 jaartje middelbare school en ga ik hopelijk mooi naar de universiteit Groningen om American Studies te doen... Kan niet wachten :P

En dan mooi in mn tweede jaar een half jaar naar de VS 8)

:D
zit nu voor mijn studie (hoge hotelschool ) een half jaar in engeland, is ook erg lache hoor;)
 
Jesse@SR said:
Propedeuse gehaald dit jaar :) dus over een paar weken lekker rustig beginnen aan jaar 2 van Logistiek en tech. vervoerskunde.

Zal ik je wel zien rondlopen @ school Mizzle.

Ik moet nog een jaar STC en dan ga ik ook maar is naar hogeschool rotterdam :P. denk dat ik dezelfde opleiding maar ga doen Jesse :D.
 
dinsdag keuring in amsterdam voor mijn aankomende opleiding: Medewerker vrede en veiligheid :P
meer mensen die dit gaan doen en waar?
 
dieselmaniac said:
zit nu voor mijn studie (hoge hotelschool ) een half jaar in engeland, is ook erg lache hoor;)

Geloof ik graag, ik was een paar dagen geleden nog in engeland.. 8) Mooi land :)
 
Zo...

Vorige week dus een paar keer naar het ziekenhuis geweest voor mijn medische keuringen i.v.m. gevechtsvlieger.

Op dinsdag zou ik mijn hersenscan krijgen. Kreeg een stuk of 25 sensoren op mijn hoofd gedaan. Daarna werd me steeds verteld wat ik moest doen en dan zouden zij er ondertussen de signalen uitpikken. Moest dus gewoon stil gaan liggen, dan weer ogen open doen, dan weer dicht, diep zuchten, etc. Ze kijken dan hoe je hersenen hierop reageren a.d.v. de signalen die ze ontvangen. Ook krijg je een flitslicht op je terwijl je daar lag. Deze ging met steeds verschillende frequenties knipperen, uiteraard ook met doel om te kijken wat je (hersen)reactie hierop is.
Tot nu toe heb ik hier nog geen uitslag van. Waarschijnlijk krijg ik die tegelijkertijd met de andere testen die ik later vorige week nog gehad heb.

Later vorige week...
Ik zou nog 1 dag terug moeten naar het Centraal Militair Hospitaal voor röntgenfoto's van mijn kaak, voor een afspraak op de afdeling kaakchirurgie en voor een aantal röntgenfoto's van mijn longen/rug/borst/etc.
Ik begon dus met de röntgenfoto's van mijn kaak. Hoe of wat weet ik nog niet, aangezien ze me er helemaal niets van verteld hebben. Hierna kon ik meteen door naar de kaakchirurg, want die zou mijn gebit gaan onderzoeken. Hier werd gekeken hoe het met mijn tanden gesteld is, of mijn tanden goed aansluiten, etc., etc. Dit is denk ik wel in orde, aangezien de kaakchirurg zei dat ik een perfect gebit heb en hij verder geen bijzonderheden zag.

Na deze 2 onderzoeken kon ik door naar de laatste keuring en dat waren de röntgenfoto's van mijn rug/borst/longen/etc. Hier hebben ze een stuk of 20 foto's van genomen en daarna zijn ze naar de arts gegaan. Ik moest nog even afwachten wat de arts ervan te zeggen had, want als hij de foto's niet goed vond, dan konden we er meteen een paar bijmaken. Maar na 5 minuten kwam de verpleegster alweer terug om te melden dat het in orde was en dat dit er allemaal netjes uitzag. Geen bijzonderheden of dingen waar ik me druk om moest maken zei ze. De foto's moeten nog wel doorgestuurd worden naar de keuringsarts, want die gaat het allemaal nog precies nameten. In het Centraal Militair Hospitaal weten ze namelijk de precieze eisen niet, dus de gegevens worden allemaal doorgestuurd naar Soesterberg (naar het Centrum voor Mens en Luchtvaart).

Als het goed is krijg ik deze week telefonisch bericht of ik mijn medische keuring gehaald heb of niet. Het kan ook zijn dat ze me schriftelijk bericht geven en dan moet ik nog een weekje extra wachten. Ik ben in ieder geval benieuwd en kan echt niet wachten op de uitslag.
Dus tegen het eind van deze week of anders volgende week zal ik weer updaten.

Owja, volgende week dinsdag (de 29e) heb ik de FAM (Fysieke Aanname Meting). Dus deze week nog flink trainen en hopen dat mijn conditie en kracht goed genoeg zijn voor deze test.
 
Dankje!
Als ik de medische keuring heb gehaald, dan moet ik nog 1 ronde. Maar eerst dit eens afwachten. Moet niet te hard van stapel lopen huh ;).
 
hehe gevechtsvlieger...

Heb er ook 1 test voor gedaan :x
Die met hellingshoek van die vliegtuigjes... heb je vast en zeker ook gedaan.
Opzich niet moeilijk, maar dan moet je het niet precies verkeerd om doen :a
Jammer maar helaas... hoop voor je dat je het haalt :)
Eerst een jaartje basis opleiding toch.. en daarna een keer 13 maand naar Amerika...

Succes iig ;)
 
Franks said:
hehe gevechtsvlieger...

Heb er ook 1 test voor gedaan :x
Die met hellingshoek van die vliegtuigjes... heb je vast en zeker ook gedaan.
Opzich niet moeilijk, maar dan moet je het niet precies verkeerd om doen :a
Jammer maar helaas... hoop voor je dat je het haalt :)
Eerst een jaartje basis opleiding toch.. en daarna een keer 13 maand naar Amerika...

Succes iig ;)

Klopt allemaal. Het eerste jaar moet je inderdaad beginnen met de Landmacht. Dat doen ze omdt je je rechten als militair wel moet kennen, je moet wennen aan het werk bij Defensie, etc. Daarna pas ga je echt de theorie leren voor het vliegen en ga je je eerste vluchten maken.
Thanks iig :)!
 
Formula50 said:
Klopt allemaal. Het eerste jaar moet je inderdaad beginnen met de Landmacht. Dat doen ze omdt je je rechten als militair wel moet kennen, je moet wennen aan het werk bij Defensie, etc. Daarna pas ga je echt de theorie leren voor het vliegen en ga je je eerste vluchten maken.
Thanks iig :)!


In de afval rondes zeg maar moet je toch ook al vliegen? vriend van mij moet dat iig nu, tis alleen te slecht weer..
 
Ja klopt. Dat is die laatste ronde die ik nog moet. PVS heet ie. Je moet dan 6 uur de lucht in om op de horizon te vliegen. Ze kijken dan of je een beetje aanleg hebt, of je niet luchtziek wordt (je gaat ook loopings maken is me verteld), etc.
Ook heb je al eerder een aantal uren in een simulator gezeten. Maar daar vlieg je puur op je instrumenten en zie je ook helemaal geen horizon of iets dergelijks.

Maar je moet er idd het goede weer voor hebben en daarom kan deze ronde nog weleens een tijdje duren. Als het bijvoorbeeld te heet is, dan zie je van die "golven" in de lucht (zoals je ook weleens op de weg ziet), dus kun je niet vliegen. Als het onweert kun je al niet vliegen, als het bewolkt is kun je niet vliegen, als het mistig is mag je niet vliegen, enz., enz. Best wel klote dus aangezien je maar 6 uur hoeft te vliegen, maar je echt zelden de lucht in kan vanwege het weer.
 
Franks said:
hehe gevechtsvlieger...

Heb er ook 1 test voor gedaan :x
Die met hellingshoek van die vliegtuigjes... heb je vast en zeker ook gedaan.
Opzich niet moeilijk, maar dan moet je het niet precies verkeerd om doen :a
Jammer maar helaas... hoop voor je dat je het haalt :)
Eerst een jaartje basis opleiding toch.. en daarna een keer 13 maand naar Amerika...

Succes iig ;)

Die test heb ik ook gedaan. In principe was mn score goed, maar mn handelingssnelheid was te laag. Niveau 4 ipv 5 x|

4 september weer beginnen.
 
dit jaar 5havo economie en maatschappij, 2 jaar geleden blijven zitten, toen deed ik natuur en techniek.
maar ik ga volgend jaar dus m'n examen halen, maar ik zoek nog een boeiende opleiding.
weet iemand nog wat? wel op HBO niveau en geen kantoorbaan.
 
Integrale Veiligheid (doe ik)
Facility Management
Media & Entertainment Management

Zoiets? Heeft niet veel economie en je komt niet bepaald in een kantoorbaan terecht.
 
Menn0 said:
Integrale Veiligheid (doe ik)
Facility Management
Media & Entertainment Management

Zoiets? Heeft niet veel economie en je komt niet bepaald in een kantoorbaan terecht.
ohja, ik heb een beetje op internet rondgekeken, maar integrale veiligheid lijkt me wel wat, maar is alleen in rotterdam, 's Herthogenbosch, en Leeuwarden toch?
 
Kom ik op school, hebben ze me bij de verkeerde opleiding ingedeeld. De Nederlandstalige opleiding van Ondernemer groothandel in plaats van de Engelstalige. Maar dat wordt geregeld, ben voorlopig in een klas geplaatst maar moet dus ondertussen nog even wat tests maken.
 
Jesse@SR said:
Propedeuse gehaald dit jaar :) dus over een paar weken lekker rustig beginnen aan jaar 2 van Logistiek en tech. vervoerskunde.

Zal ik je wel zien rondlopen @ school Mizzle.

Gaan we dan met jou Kever naar school? 8P

Meet je daar gozer!
 
ik nog steeds MBO Bouwkunde, net me beslissende herkansing gedaan of ik het afgelope jaar gehaald heb. Magere presentatie maar omdat ik de vragen allemaal kon beantwoorden toch een 6,5 :W
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top