Welke opleiding ga jij doen?

Status
Not open for further replies.
Doe nu opleiding bromfietstechnicus :D

Wel leuk.... op school leren hoe je je brommer op moet voeren.
poortmappen, gradenschijven, bewerken van cilinders, ook werkelijk alles kunnen berekenen wat je doet enz.....

Natuurlijk ook veel saaie dingen zoals hoe je een blok moet reviseren.
( dat konden we echt nog niet haha )
 
Op mijn school..., doen ze ook brom gebeuren alleen die gasten mogen alleen banden plakke/rem blokke vervangen :D
 
Ronald W said:
Heb zelf 3 jaargeleden de bakkersopleiding gedaan,omdat ik toen niet wist wat ik eigenlijk echt wilde ben ik werk ervaring op gaan doen.

Heb besloten dat ik techniek wel erg tof vind en ga daarom vanaf augustus beginnen met MTS Mechatronica.

Nu kom ik wel met wat jongere kerels in de klas,maar ik denk dat ik hier in de toekomst meer aan heb als wat ik nu aan het doen ben.
En evt kan ik na deze opleiding nog doorstromen naar HTS.

Zijn er toevallig mensen bekend met mechatronica opleidingen,zoja wat vond men ervan ?:7

ik ga het nu ook doen, kom vd havo af met een 4 voor wiskunde :X

geen ervaring ermee, al zal het voor mij meer praktijk worden. Ik kan nm enkele vakken laten vallen, die tijd word omgezet in werkplaatstijd ;)
 
ruud. said:
@ ducati

idd, in het hoogseizoen werken vooral boeren etc van smorgens vroeg tot middernacht. Respect :W

groot boerenbedrijf lijkt ook wel relaxt, grote beunschuur erbij is dan ook geen probleem. 2 Koetjes verkopen en van t geld testbank kopen oid. :+

/ stopt nu met dromen

edit: klusjes buiten werktijd kunnen wel zwart, maar onverzekert werken is idd t domste wat je kan doen.

niet altijd hoor, ligt aan de constructie met de baas.
Zo ken ik bv iemand die een x aantal uren wit betaald krijgt en de rest van de uren zwart. Toch verzekerd, en als bijbaantje vallen de uren wel mee.

Verhaal @ boeren, dat is idd n geval appart. Jmmr dat ze uitsterven, je kunt zoiezo al geen bedrijf beginnen, en overnemen is als niet boerenzoon ook zo goed als uitgesloten...
 
Deze zomer afstuderen als Drs in de economie, en ik plak er nog een extra master achteraan, als ik niet meteen aan de slag ga...

oud ;)
 
Rolf said:
Deze zomer afstuderen als Drs in de economie, en ik plak er nog een extra master achteraan, als ik niet meteen aan de slag ga...

oud ;)

Beter doe je een techische studie. drs. ir. is veel vetter. :P

Waren overigens alle drs. niet gelijk aan msc gemaakt?
 
ik mag kiezen welke titel ik neem. ben wel benieuwd, als ik nu dus Drs kies, en vlg jaar haal ik daar een Msc bij, mag ik ze dan beide voeren? 8P


Lastig lastig

:)
 
kan iemand hier niet wat sites neerflikkeren van scholen, heb eigenlijk nog helemaal geen zin om aan de bak te gaan.
Heb me MBO ICT-beheerder niveau 4 (wie niet hehe) afgerond en wil toch wel wat anders...
 
dieselmaniac said:
erik jij werkt zwart? in de bouw? ben je dus niet verzekerd, lekker handig in de bouw....:)

Risico. Maar als je tijdens het werk gaat denk: 'Kut ik ga die steiger niet op want misschien val ik er af' Ja dan gebeurd het. Ik denk er niet over na.
 
Zo, morgen naar het CMH (Centraal Militair Hospitaal) te Utrecht.
Heb een afspraak met de cardioloog. Zullen we zien of m'n hartje goed genoeg is voor gevechtspiloot :).
Plaats morgen wel even hoe het gegaan is mocht iemand dat willen.
Het komt steeds dichterbij 8). Nog een klein aantal keuringen te gaan...
 
Dat is echt vet gruwelijk :~

Nu vwo doen, dat ff halen, dan op naar de selectieprocedure voor de KLS
 
Laurens. said:
kan iemand hier niet wat sites neerflikkeren van scholen, heb eigenlijk nog helemaal geen zin om aan de bak te gaan.
Heb me MBO ICT-beheerder niveau 4 (wie niet hehe) afgerond en wil toch wel wat anders...

Daarmee zou ik echt niet aan de slag gaan. Zeker verder studeren @ een opleiding die je leuk vindt.
 
Ik wil na 2 jaar HBO Sociaal Juridische Dienstverlening misschien gaan switchen van opleiding. Alleen heb ik hier het verkeerde havo profiel voor.

Kan je een ander profiel volgen in een soort van avondschool oid? Iemand die me hier iets meer over kan vertellen?
 
Bij autotechniek kon je ook een toets maken, dan konden ze zien of je er genoeg inzicht/aanleg voor had.

Je kan natuurlijk altijd Havo Certificaten erbij halen. (VAVO)
 
ik doe CE @ hogeschool Avans te breda

Doelstelling is mijn P behalen (A)

en Hoofdfase succesvol afsluiten duurt nog wel ff.
 
Lennox said:
Bij autotechniek kon je ook een toets maken, dan konden ze zien of je er genoeg inzicht/aanleg voor had.

Je kan natuurlijk altijd Havo Certificaten erbij halen. (VAVO)

Tnx! Ik ga ff uitzoeken hoe dat zit!
 
Formula50 said:
Zo, morgen naar het CMH (Centraal Militair Hospitaal) te Utrecht.
Heb een afspraak met de cardioloog. Zullen we zien of m'n hartje goed genoeg is voor gevechtspiloot :).
Plaats morgen wel even hoe het gegaan is mocht iemand dat willen.
Het komt steeds dichterbij 8). Nog een klein aantal keuringen te gaan...

Hoe ist nou gegaan dan? Update pls!

Ik heb ook een update, ik heb mn GMAT (Graduate Management Admission Test) (www.mba.com) gehaald! Je krijgt daar een stel punten voor en afhankelijk van je Uni is dat dan genoeg of niet. Voor de Radboud Universiteit is het meer dan genoeg, dus dat is beter. Hoef ik ook geen motivatie en cijferlijst bij te voegen. Ik heb 590, minimum was 450 en als je meer dan 550 hebt hoef je dus geen motivatie bij te voegen. Was wel ff een pittige test, soort van engelse IQ test, ze testen dan je academisch denkvermogen.

Volgend jaar dus een half jaar pre-master en dan knallen in de master om mn bachelor aan te vullen met master degree. Dat gecombineerd met mn huidige baan bij de KPN zet me wel redelijk stevig in de arbeidsmarkt denk ik.
 
Mijn update is dat ik 55 ECTS heb gehaald. Volgend jaar gaan we jaar 2 in. Ben nu bezig met samenstellen van 2e+3e jaars programma. Filmanalyse en Historische criminologie sowieso erbij gekozen, en nog wat andere themavakken :W . Richting is Geschiedenis (Media en Cultuur).
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top