Welke opleiding ga jij doen?

Status
Not open for further replies.
Ik ben vorig jaar genokt met Bedrijfseconomie HBO, wat een duffe saaie college studie :)

Nu CMD Communication & Multimedia Design... Bevalt stukken beter :)
Erg weinig colleges, veel creativiteit en alles in project-vorm, dit past echt stukken beter bij mij.

Nu op naar het 2de jaar, en in September mijn P. halen +pippi+
 
Je wou toch niet zeggen dat je je punten heb laten vallen in het eerste blok? :D

Anderzijds, ook wel logisch, het was vorig jaar zo chill weer :)

Tja ik vind het ook geen spannende opleiding ofzo, maargoed aan pretopleidingen heb je vaak ook niks (bijv. MER). Liever dat ik me over school heen zet en wat bagage heb, anderzijds kan je het om de lessen heen ook gewoon leuk maken :)
 
Ik ben in 2de jaar gestopt met Bedrijfseconomie, omdat het gewoon niks voor mij was...

Punten halen lukte wel, maar dan moet je wel gemotiveerd zijn.
Dat was ik dus niet.. :)
 
Rico.. said:
Zie je het voor je om het je hele leven te doen?

Bekende van ons heeft het 10 jaar gedaan, daarna is hij er echt mee genokt, zijn vaak banen die je niet je hele leven gaat doen. Op een gegeven moment heb je het gewoon gehad met telkens doden onderzoeken, op elk willekeurig tijdstip bij een ongeluk te worden betrokken, kinderen onderzoeken etc

Mja, als het je ligt, het is in ieder geval wel interessant :)


Ik vind het facinerend [hoe je dat ook schrijft..]

Liever de criminele sector in, beetje CSI achtig oid.

Stephan@Spy said:
Toch lijkschouwer? Zegmaar zo'n lijk demonteren en kijken wie het gedaan heeft. Of zit ik nu in de verkeerde hoek?

Jazeker :#
 
HIj was ook CSI achtig 8P

Werkte in lab, maar hij werd dus ook opgeroepen.
Lig je met je vrouw in bed te chillen, wordt je om 4 uur wakker gebeld om naar een huis te gaan waar 3 kinderen zijn vermoord door de ouders..

Leuk :X

Maarja, het heeft wel wat inderdaad 8P
 
Andatura said:
En weet je wat mij opvalt? Dat die mensen wél leestekens gebruiken en proberen in correct ABN te posten.. Aarsch. Als je een HBO-opleiding kunt gaan doen, ga je toch niet op de bouw werken? Daarentegen heb je het wel beter voor elkaar als je ín de bouw zit. Als je het goed doet kom je in pak, met een helmpje op je hoofd, in een leuke auto op je werk. Op de bouw is een ander verhaal, maar denk dat ik m'n statement wel heb neergezet..

AJUUS! :rolleyes:
Verkijk je niet op dit onderwerp. Een "bouwvakker" zal de eerste 10 jaar qua salaris veel meer verdienen dan iemand met een hbo of wo diploma. Daarnaast kan je prima een eigen huis oid bouwen en volop beunen, onderschat niet hoeveel er dan te verdienen is.
Voor de duidelijkheid, ik ben nu aan het afstuderen hbo...
 
Nicolás said:
Verkijk je niet op dit onderwerp. Een "bouwvakker" zal de eerste 10 jaar qua salaris veel meer verdienen dan iemand met een hbo of wo diploma. Daarnaast kan je prima een eigen huis oid bouwen en volop beunen, onderschat niet hoeveel er dan te verdienen is.
Voor de duidelijkheid, ik ben nu aan het afstuderen hbo...

Dat wel, maar uiteindelijk ben en blijf je bouwvakker. Hoogst haalbare is uitvoerder/eigen bedrijf ofzo, maar daar ben je wel even zoet mee als je werken/leren doet :p
 
Vassago said:
Dat wel, maar uiteindelijk ben en blijf je bouwvakker. Hoogst haalbare is uitvoerder/eigen bedrijf ofzo, maar daar ben je wel even zoet mee als je werken/leren doet :p
Jah maar wat is er dan mis met een bouwvakker? want jij zegt uiteindelijk ben en blijf je bouwvakker??? ajuus
 
bas#sp said:
Jah maar wat is er dan mis met een bouwvakker? want jij zegt uiteindelijk ben en blijf je bouwvakker??? ajuus

Er is niks mis mee, maar ik wil kunnen groeien in een bedrijf. Heel je leven dezelfde werkzaamheden lijkt mij gewoon niks.
 
Vassago said:
Er is niks mis mee, maar ik wil kunnen groeien in een bedrijf. Heel je leven dezelfde werkzaamheden lijkt mij gewoon niks.

Ook een bouwvakker kan binnen een bedrijf zowel in functie en dus ook in salarisschaal prima groeien. :?

Alleen dat houdt wel in dat je zult moeten blijven studeren en het gaat nou eenmaal een stuk lastiger. Als ik bouwvakker was geworden had ik zeker weten doorgestudeerd, al is het maar omdat na 20 jaar anders je rug kapot is. Het ligt er natuurlijk wel aan hoe goed jij in je vak bent.

Een goede timmerman bijvoorbeeld kan klauwen vol met geld verdienen, maar dan moet hij ook enigszins inzicht hebben in de markt natuurlijk en niet kozijntjes in elkaar blijven timmeren.
 
Last edited:
Xander said:
Als ik bouwvakker was geworden had ik zeker weten doorgestudeerd, al is het maar omdat na 20 jaar anders je rug kapot is.

Van een kantoorbaan gaat je rug veel meer kaput. Zei m'n fysio zelf nog..... het zijn niet de bouwvakkers die hier komen, maar de mensen die de hele dag op hun stoel in het kantoor zitten. Ook al denkt bijna iedereen het omgekeerde.
Maar maakt verder ook niet uit.

En over dat doorstuderen. Ze zijn vaak niet voor niets bouwvakker geworden, simpelweg omdat ze gewoon de inhoud niet hebben om door te studeren en zoals je ook al aanhaalde het inzicht gewoon missen.
Het is dus voor ons wel makkelijk gezegd, maar voor die mensen ligt dat vaak toch anders denk ik.
 
Maar ik vind ik weet niet hoe het op kantoor is hoor maar, op de bouw hangt bijna altijd een gezellig sfeer. want iedereen doet fluitend en zingend ze werk dat is ook wat waard dan werk wat goed verdient maar waar je weinig bij lacht.
 
Ik heb zelf ook ff in de bouw gewerkt, het is inderdaad wel gezellig bij de meeste bedrijven. Sommige daarentegen zijn weer minder qua sfeer.

Wat ik dus bedoel, je kan idd qua salaris en functie groeien. Maar uiteindelijk blijf je toch altijd bij de bouw zitten. Bouwplaats hier en bouwplaats daar. Lijkt mij erg ééntonig.
 
Eens, maar zoals gezegd kunnen vooral de timmerlui, stucadoors en metselaars flink beunen. Elektro valt wat tegen vergeleken.
Op een van mijn stagebedrijven verdiende een broer van een collega s'avonds met beunen meer dan er aan het eind van de maand op zijn loonstrook stond. Vergis je niet in beunen op de bouw.

Vergis je ook zeker niet in een kantoorbaan. Al verdien je nog zo leuk (na een x aantal jaren), het werk op een kantoor is ook niet alles. Heb het laatste half jaar stage gelopen welke op papier erg interessant zou moeten zijn;
Eigen ontwerp elektronica, icm een stuk programmeren (visual basic).
Dit kwam er op neer dat je 7 van de 8 uur per dag achter je scherm zit, ik werd daar persoonlijk niet vrolijk van. Ligt natuurlijk ook aan het soort persoon dat je bent / hoe interessant dat je het vind.

Wat voor mij dus de ideale baan zou zijn (denk ik althans) is een deels kantoorbaan waarbij contact met klanten en het zoeken naar oplossingen centraal staan. Met af en toe een uitstapje naar de werkplaats om het een en ander te prototypen oid. Niet constant in de werkplaats, niet 8 uur per dag achter de computer, contact met anderen (buiten eigen bedrijf) en toch met je (technische) vakgebied bezig zijn.

ws moet ik een eigen bedrijf beginnen om zo een functie te kunnen beoefenen ;) p)
 
Als je als bouwvakker genoeg hebt gehad na 30 jaar hard werken, kan je altijd nog lesauto instructeur worden :+
Bij ons reden er echt een stuk of 3 van die figuren rond.

Die rugklachten vanuit kantoorwerkzaamheden komen natuurlijk gewoon voort uit de slechte houdingen. De meeste mensen gaat al snel onderuitgezakt zitten, en ja als je dat 45 uur per week doet, vind ik het niet gek. :) Daarom zouden ze ook gewoon van die actieve "Hurk" stoelen in kantoor moeten plaatsen ..
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top