Welke opleiding ga jij doen? #2

Status
Not open for further replies.
Voorlopig studie advies binnen. Positief.!! Waren er maar 3 uit de klas. Begonnen met 32 man, inmiddels nog maar 18 over. Schiet op :P

Heb 21 ECTS en moet 2 vakken dit blok herkansen, BE en Communicatie.. Communicatie al in de pocket nu BE nog :X. Voor de rest bevalt HBO CE IMM mij prima :)
 
Ook gister naar de Open Dag van de uni van Groningen geweest, ik kan al niet wachten om daar te gaan studeren.. :D
Ik weet bijna 100% zeker dat ik daar American Studies ga doen, erg vette studie :W

Veel uitvallers kent die studie.

Zag net weer een brief van de Erasmus liggen. Eind vorig jaar krijg je de eerste. 55 van de 60 ECTS gehaald. Voorlopig je eerste jaar niet gehaald, bla bla.

Tot nu toe nog geen kans gehad om die laatste 5 punten te behalen uit jaar 1 en dan krijg je vandaag een brief dat je voorlopig negatief studieadvies hebt :z

55 punten uit jaar 1. Alles in 1x gehaald van die. 1 vak 2x niet dus :p
25 van de 30 punten (tot nu toe) uit jaar 2 al binnen.

En dan zo'n advies. Bureaucratische kutinstellingen.
 
Positief studie advies Het scheelt een middag uit je nek kletsen met zon SLB muppet :#

Negatief studie advies.... Mag je plan opzetten hoe je het denkt het probleem op te lossen :P
 
Zal per opleiding verschillen. Volgens mij is 40 redelijk gangbaar.

Bij mn eerste studie was 36 voldoende voor positief BSA. Vorig jaar moest ik in jaar 1 echter minimaal 40 punten halen.

Ik zat overigens mij de eerste groep met een Bindend Studie Advies binnen Geschiedenis. Komt genoeg voor dat je nu met 3e jaar zit, die minder punten hebben dan mij.
 
Ik heb voor het eerst half jaar ook te weinig punten tot nu toe..

Morgen een gesprek met de SLB'er.. Weet nu al precies hoe het zal gaan :rolleyes: "zo Jimmy, nog niet genoeg puntjes he?!, nee meneer, ik weet het.. En wat denk je daaraan te gaan doen blablabla.."

Overigens zijn er uit mijn klas ook maar 3 of 4 die een voorlopig positief studieadvies hebben.. En ongveer de helft is al afgehaakt het eerste half jaar..
 
Veel uitvallers kent die studie.
Omdat mensen het niet leuk vinden of omdat het zo moeilijk is?
Van alle studies die worden aangeboden op universiteiteten vind ik deze toch verreweg het leukst en interessants om te doen :) Niet per se omdat ik de VS zo geweldig en perfect vind, maar de cultuur, taal, enz bevallen me wel :)

Ik ben niet echt het type voor wiskunde of economie, dus dat soort studies wil ik absoluut niet doen, ik vind daar iig niks aan..
 
Omdat mensen het niet leuk vinden of omdat het zo moeilijk is?
Van alle studies die worden aangeboden op universiteiteten vind ik deze toch verreweg het leukst en interessants om te doen :) Niet per se omdat ik de VS zo geweldig en perfect vind, maar de cultuur, taal, enz bevallen me wel :)

Ik ben niet echt het type voor wiskunde of economie, dus dat soort studies wil ik absoluut niet doen, ik vind daar iig niks aan..

Waarom kan ik je niet zeggen. Natuurlijk wordt er bij een open dag van de Uni het altijd leuker voorgesteld dan het is.

Heb zelf ook een grondige hekel aan wiskunde. Economie vind ik nog redelijk o.k en dat komt bij Geschiedenis in Rotterdam ook nog veel terug.

Lijkt me dat een studie als American Studies door veel mensen ook erbij wordt gedaan. Als het dan tegenzit laten veel het wegvallen.
 
Zitten hier trouwens nog vapro b/c operators? zo ja kan je hier ff reageren :) ik kom graag met wat mensen in contact die dit doen.

Ik word helemaal lijp van allemaal bedrijven, krijg elke week allemaal brieven of ik nog werk zoek enz, ze weten allemaal dat ik stage loop... wat ik kan, intresses zijn etc. echt bizar wat ze allemaal wel niet weten...

Best moeilijk wat je erna moet gaan doen, geen idee wat voor werk ik over 4 maanden wil gaan doen.
 
Aankomend jaar naar de Vrije Universiteit Amsterdam

Zit nog een beetje te twijfelen tussen 2 studies
- Bedrijfswetenschappen
- Economie en Bedrijfseconomie

Ben al naar de opendag van Bedrijfswetenschappen geweest, en de 21e naar opendag Economie en Bedrijfseconomie, en dan kan ik de knoop door hakken :)

Iemand ervaring mee ?
 
Verschil is denk ik (als ik naar nijmegen kijk waar we ongeveer dezelfde benamingen gebruiken) dat bedrijfswetenschappen zich meer richt op management, hier in Nijmegen vooral een focus op het sociale en psychologische deel en dat bedrijfseconomie zich meer richt op algemene economie, dus macro economie ed., veel rekenen, etc.
 
Waarom kan ik je niet zeggen. Natuurlijk wordt er bij een open dag van de Uni het altijd leuker voorgesteld dan het is.

Heb zelf ook een grondige hekel aan wiskunde. Economie vind ik nog redelijk o.k en dat komt bij Geschiedenis in Rotterdam ook nog veel terug.

Lijkt me dat een studie als American Studies door veel mensen ook erbij wordt gedaan. Als het dan tegenzit laten veel het wegvallen.
Inderdaad, een studie wordt mooier voorgesteld dan dat het is tijdens een open dag :) Maar geschiedenis en cultuur komt in die studie mooi veel voor, en over het geheel bevalt die me die studie denk ik ook goed..:)
Maar het is niet een studie die er zo maar even bij doet, dat kreeg ik ook wel te horen daar.. 12 College uren en 30 uur zelfstudie, terwijl bedrijfskunde 10 college uren heeft en 20 a 25 uur zelfstudie.. Veel mensen komen direct na het behalen van hun master bij American Studies direct aan een baan en op veel verschillende plekken, een echte bijstudie is het niet lijkt me :)

Maar deze studie spreekt me verreweg het meeste aan en als het toch niet wat wordt, dan probeer ik wel wat anders ;)
 
Die zelfstudie weten ze ook altijd mooi te brengen hoor :D. Ik heb per week een uur of 7 college. (Dinsdag 2, Donderdag 3 en vrijdag 2). En dan zou je thuis nog aan 30 uur thuisstudie moeten komen ofzo :D . Denk dat de helft eerder in de richting komt.

Zijn genoeg studenten die 2 studies doen. Vaak puur ter verdieping, of als je even vast zit in je eigen traject (bepaalde vakken niet mogen volgen, omdat je een ander vak niet hebt gehaald).
 
Wil jij wat meer vertellen over informatiekunde op de uni, want zoeits had ik nog wel in me gedachten.

Hoe ervaarder je ?
waarom gestop?
wat was er niet leuk aan ?
wat doe je nu, waarom is het leuker ?

dit is interessant :)

Bij de voorlichting vertellen ze eigenlijk vooral dat je voor het grootste deel economie krijgt, en daarnaast informatica. Uiteindelijk moet je daarmee dan de schakel worden tussen het bedrijfsleven en de ICT. Klinkt allemaal heel mooi en leuk, maar ik kreeg meteen in het eerste semester 4 programmeertalen voor me knar, en voor de rest 2 uurtjes per week bedrijfsorganisatie (wat ook nog door een heikneuter van jewelste wordt gegeven). Ze zeiden vantevoren dat je in de 1e anderhalf jaar wat technische dingen kon verwachten, maar dat kan je beter zeggen als alleen maar technische dingen. Ik ben er dus mee gestopt omdat ik verkeerde verwachtingen van had. Ik had bv echt niet verwacht dat ik bijna alles moest kunnen wat informatica-studenten moeten kunnen. Kromme is dat je dan later van die technische dingen ook alleen maar hoeft te weten hoe ze ongeveer werken, en niet hoeft toe te passen, omdat je dat dan door de informatici onder je laat doen. Ook ben ik er toen achtergekomen dat ik later echt niet in het ICT-circuit wil werken, omdat ik gewoon meer contact wil met mensen (dit heeft niets met de studie te maken, meer met eigen ontwikkeling).

Nu ben ik begonnen aan de Hogere Economische School in Amsterdam, met Internationaal Management. Dit is, na m'n VWO, wel zonde omdat ik m'n kansen niet volledig benut, maar ik kon op universitair niveau gewoon geen leuke studies vinden. Op het HBO dus wel, en ik heb IM gekozen omdat gewoon veel meer economie is (op een ander niveau dan bv BedrijfsEconomie op de Uni), en het meer klassikale en praktische sfeertje bevalt mij veel beter. Op de Uni moest ik bv elke week als hw een compleet hoofdstuk over bedrijfsorganisatie implementeren in een bedrijf, zonder enige input van de leraar. Nu op het HBO krijg ik veel meer uitleg en support, moet nogsteeds wel veel doen, maar veel begrijpelijker. Ook vind ik het Internationale aspect van deze opleiding heel aantrekkelijk. Na m'n reis naar Australie vorig jaar, wil ik graag een internationale baan later, met veel reizen en evt ooit zelfs emigreren. Vandaar dus.:P

En ohja, van de 32 mensen die afgelopen jaar aan de UvA met Informatiekunde zijn begonnen, zijn er 22 gestopt tot nu toe ;) 'k Was dus niet de enige (wel de eerste:P). 't Is dus btw ook niet zo bij een kleine studie als Informatiekunde dat je echt colleges krijgt, 't is veel klassikaler (de uitvoering niet echt..) dan bv een massa-studie als Economie.

Hoop dat je er wat aan hebt. :)
 
Last edited:
Ga niet echt een opleiding doen maar ben nu al 3 kwart jaar bezig met me 'vervolg' opleiding..

MBO Algemene Operationale Techniek BOL4..

oftewel een opleiding voor Proces Operator in de harde kern van de Botlek/Europoort :+:+

nog 3 jaar te gaan..
opleiding is te relax !
krijg betaald door school en er is altijd werk te vinden in de branche ! 8)
ook is er een grote werkplaats op school met frees/draai banken etc etc :)
 
Die zelfstudie weten ze ook altijd mooi te brengen hoor :D. Ik heb per week een uur of 7 college. (Dinsdag 2, Donderdag 3 en vrijdag 2). En dan zou je thuis nog aan 30 uur thuisstudie moeten komen ofzo :D . Denk dat de helft eerder in de richting komt.

Zijn genoeg studenten die 2 studies doen. Vaak puur ter verdieping, of als je even vast zit in je eigen traject (bepaalde vakken niet mogen volgen, omdat je een ander vak niet hebt gehaald).
Idd, van die zelfstudie geloof ik ook geen bal van :D
Zelfde als middelbare school : 2 a 3 uur elke dag thuis er aan werken.. :+

Maar ik denk dat ik alleen American Studies doe en verder er niks naast, gaat me wel bevallen denk ik 8)
 
ik zoek een andere opleiding, mijn huidige opleiding bevalt me niet echt (Hoger Europese Beroepen Opleiding Maastricht)

ik ben nu op zoek naar iets in de richting van Grafische Media.

De Eindhovense School heeft hier enkele opleidingen, HS Zuyd heeft Communication & Multimedia Design etc etc.

Iemand verder nog ervaringen met zo'n soort opleiding? MBO of HBO maakt niet zoveel uit op het moment.

Liefst in Limburg, of rond Eindhoven etc.

alvast bedankt
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top