This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Welke opleiding ga jij doen? #2

Status
Not open for further replies.
Vandaag eerste introductie dag van het GLR.
Echt allemaal van die vage mensen (lees: gothicskaterrockers in 1) maar voor de rest lijkt me de opleiding echt vet :W

Zitten hier nog meer mensen op het GLR ?
 
haha veel forum @ iva dus 8P

Carloszzzzz zit er ook haha wil de rest ook wel eens meeten eigenlijk

Ik stelde al een forum vlam middag voor met de 3.2. Nu maar hopen dat carlos het een goed plan vind

Want we hebben al van 't forum:

Stephan.
Jules.
Gearox
Carloz
Dylan
5th Laurens

En nog meer?
 
Mijn precieze doel weet ik nog niet precies, ik weet nog niet of ik wil gaan ontwerpen, of bijvoorbeeld aan de slag ga als technisch adviseur of bedrijfskundige. Onderzoek trekt mij sowieso niet echt. De opleiding bevalt me wel, je moet echter niet af gaan op plaatjes van zo'n Formula Student auto, dat is een project naast de opleiding. De bachelor bestaat vooral uit wiskunde (lineaire algebra, analyse), mechanica(statica, sterkteleer, dynamica) en vakken mbt de fundamentele werktuigbouwkunde (ontwerpen werktuigbouwkundige systemen, thermodynamica, vervaardigingskunde, stromingsleer, systeem- en regeltechniek) De studie wordt bovendien gerekend tot één van de zwaarste, houd daar rekening mee, je hebt erg veel college en daarnaast projecten. Je bent trouwens wel zeker van een baan als afgestudeerde
 
In Nederland is het nivo op Universiteiten stukken lager dan in Belgie. Twee keer een Vlaamse docent gehad (uitgeleend van Gentse Uni) en die zijn echt veel meer gewend van de studenten.

Enige nadeel voor een Belg is de kosten in NL. Schijnen in Belgie een stuk lager te zijn.
 
Ik ben net begonnen aan het Hanze Sportinstituut. Dat is een opleiding waar Alo, Sportmanagement en Sportgezondheid bij elkaar zitten.
Het eerste jaar is een orrientatiejaar, na dit jaar moet je kiezen welke je gaat volgen.

Ik denk dat ik Sportgezonheid ga kiezen.
Opleiding zit in Groningen en ik zit nu in de introductieweek
 
Startsalaris! viel me nog enorm mee hoor . Moet je daarbij je vrije tijd optellen , komt erop neer dat ik het steeds meer zie zitten.

Al met al, je gaat gewoon voor docent. Ik vind je argument van baangarantie namelijk erg zwak.
 
In Nederland is het nivo op Universiteiten stukken lager dan in Belgie. Twee keer een Vlaamse docent gehad (uitgeleend van Gentse Uni) en die zijn echt veel meer gewend van de studenten.

Dat geldt dus echt niet voor de TU Delft, jij hebt het over een totaal ander vakgebied.
 
Verdiep je er maar eens in Sjoerd. Geldt voor Geneeskunde en de meeste Economische/Sociale studies dus echt wel. Voor Technische opleidingen wil ik me er niet op vast laten pinnen, dus dat laat ik in het midden.

Wat betreft baangarantie. Jij kijkt niet alvast vooruit? Ik kan wel in de Media en Journalistiek verder gaan, waarin het aanbod van banen VRIJ dun is.... Dan ga ik liever voor zekerheid. Aan de andere kant sluit ik een baan in het bedrijfsleven ook nog niet uit hoor, maar dat terzijde.
 
Dat geldt dus echt niet voor de TU Delft, jij hebt het over een totaal ander vakgebied.

idd, 2 jongens die bij mij in de klas hebben gezeten zitten er al een jaar. (ben blijven zitten ) Ze hebben het toch erg moeilijk . Heb nu een jaartje om er goed over na te denken
 
Nope dat niet, ze zijn van belgsiche middelbare school naar TU delft gegaan, wel beiden nederlanders. Ik wil gewoon zeggen dat het geen makkie is, maar dat is nergens zo
 
Verdiep je er maar eens in Sjoerd. Geldt voor Geneeskunde en de meeste Economische/Sociale studies dus echt wel. Voor Technische opleidingen wil ik me er niet op vast laten pinnen, dus dat laat ik in het midden.

Kom op Lennox, iedereen weet dat Belgen dom zijn he!


Ik kijk juist vooruit. Ik stel een doel en werk daar naar toe. Ik ga niet zeggen; ik ga zus studeren, wil ook wel het bedrijfsleven in, maar mocht ik geen baan vinden, ga ik voor iets anders... Ga dan 100% voor het 1 of voor het ander.

Laat ik het eens praktisch voorstellen. Je bent klaar met je studie, wanneer zet jij de joker docent in dan? Juist, je solliciteert en moet dan gewoon volop voor een baan in het bedrijfsleven gaan of direct voor docent imo.
 
Status
Not open for further replies.