Welke opleiding ga jij doen? #2

Status
Not open for further replies.
Ik heb alleen gelezen dat ik, als ik hem haal, mn Bachelor wel moet aanvragen voor eind Augustus. In principe is P voor "ons" overbodig, omdat je toch aan uni studeert. Als je op HBO zou zitten is het anders, omdat het weer toegang biedt tot Uni.
 
Daar heb je gelijk in, maar ik zie een P als een soort 'stage 1', het is een bevestiging dat je iets afgerond hebt. Dat geeft een goed gevoel/zorgt voor motivatie:)
 
Zit even te wikipedia'en, maar je mag zelfs geen vakken herkansen bij meeste Uni's. Nou weet ik zeker dat hij dat heeft gedaan, alleen staat de UvT er niet tussen met eisen.

8+ haal ik sowieso niet en mn P heb ik ook niet in 1 jaar gehaald. Had 1 vak openstaan.
Tja, vriendin van me is ook cum laude afgestudeerd, had voor d'r scriptie een 9. Maar heeft over haar schakeljaar (premaster) 2 jaar gedaan... En 3K heeft ze zeker niet gekregen.
 
Ik verkeerde een jaar lang in de veronderstelling dat je de P automatisch krijgt wanneer je aan de eisen hebt voldaan. Op de middelbare school hoefde je ook geen diploma aan te vragen, je zit er voor de papieren.

Ik kreeg gewoon een brief thuis da tik nog niet aan de eisen had voldaan, wel het goede aantal punten maar moet nog "proefpersoonuren' maken (systeem van de UT, zodat ze voldoende kandidaten hebben voor eigen onderzoek)
 
Daar heb je gelijk in, maar ik zie een P als een soort 'stage 1', het is een bevestiging dat je iets afgerond hebt. Dat geeft een goed gevoel/zorgt voor motivatie:)

True. Ik hoef nu nog "maar" 70 pnt en ik ben klaar met dit gedeelte. Kan er volgende week 15 halen. Volgende blok volg ik nog wat extra vakken, om misschien wat eerder klaar te zijn. Financieel management er maar bijgekozen :z
 
Ik kreeg gewoon een brief thuis da tik nog niet aan de eisen had voldaan, wel het goede aantal punten maar moet nog "proefpersoonuren' maken (systeem van de UT, zodat ze voldoende kandidaten hebben voor eigen onderzoek)

WAT!:D De UT schendt de mensenrechten:P Het lijkt me waarschijnlijk dat het om psychologisch onderzoek gaat?

@Lennox: niet zo neerbuigend naar economische studies toe he;)
 
Ik ben mijn behaalde punten uit Tilburg kwijt. Anders kan ik die misschien ook nog inplannen. Waren er toch 39.

110+39 = 149. Zou ik nog maar 30 pnt moeten en daar kom ik met mijn verplichte vakken nog wel aan.
 
WAT!:D De UT schendt de mensenrechten:P Het lijkt me waarschijnlijk dat het om psychologisch onderzoek gaat?

Volgens mij zijn dat allemaal onderzoeken van 'Gedragswetenschappen'.. Dus idd, psychologie, communicatiewetenschappen ed..

Ik vind het zelf wel een leuk systeem, maar stom dat ik mijn P nu niet krijg alleen omdat ik daar niet aan voldaan heb, aangezien het niets met opleiding te maken heeft
 
Dankje:) Ik vind het overigens vreemd dat je met E&M toegelaten wordt tot werktuigbouwkunde, welke keuzevakken had je?

ja ik vond het ook vreemd!
maar ze zeiden dat het allemaal wel meeviel, natuurkunde makkelijk, wiskunde makkelijk bladiebladiebla ;)
khad m&o als bijvak :x
 
Ik wilde na een jaar uni ook naar HTS-Autotechniek switchen, maar ging met mijn profiel ook niet. E&M met Informatica en M&O (VWO). Moest ik vakken op Havo nivo er bij gaan halen.

Toen er maar vanaf gezien.
 
Bachelor en masters zijn juist aan de hand van internationale richtlijnen ingevuld. Daardoor kan een student ook afstuderen waar hij wil en heeft het diploma dezelfde waarde. Dat de belgische Uni`s veel moeilijker zijn zoals jij beweert is een beetje onzin en heeft meer te maken met de wijze van invulling van de masters. Uiteindelijk is het niveau en de waarde hetzelfde anders is het geen master:)

Toch gek dat Belgische Uni/hogeschool (hts) hoger niveau is dan nederlands.
Ookal blijf je erbij dat het niet zo is.

Als ik ga solliciteren bij een werkgever en er is iemand die net hetzelfde heeft gestudeerd als mij (enkel ik in nederland, hij in belgie) dan nemen ze hem toch aan. Daar ben ik zeker van (niet rekeninghoudend met verdere factoren zoals werkervaring oid)


Ikzelf studeer nu Automotive Engineering in Eindhoven.
Automechanica dus. HTS opleiding ofzo?

In België is deze richting dus echt wel moeilijker. (vriend van me heeft het gedaan in antwerpen, zit nu ook in eindhoven. Hij kan het objectief vergelijken dus)
 
nja ik doe werktuigbouwkunde bol4 @ Roc ook in eindhoven en aan de ene kant wel leuk maar aan de andere kant best saai :O
 
Doe nu Management, Makelaardij en Bouwkunde. Te ROC Utrecht, naast de ikea. Opzich wel leuk, iig beter dan fulltime werken als automonteur :)
 
Lawrens said:
je generaliseert, geeft niet hoor, iedereen doet het

Ik haat dat generealizeren... Surinamers doen dat ook zo maar.... :P

Ik zat vandaag en gister een nieuw ontwerp 3D membraan te tekenenen voor iemand , en ik dcht bij mezelf : :! Dit lijkt me ook wel wat !

Iemand die dit voor school doet oid ? 3D bewerking oid ? Iemand die weet welke scholen dit doen ? Locatie ?

Danku :*
 
Ja, ik doe Industrieel Product Ontwerpen, en ik maak soms dus ook wel is producten 3D op de computer, met het programma Unigraphics. Misschien is dat niet helemaal wat jij zoekt, want ik doe dus meer richting vormgeving, dus als ik een product in de computer teken, is mijn programma meer gericht op materialen, kleuren, lichteffecten etc. Maar ik kan er ook mee frezen geloof ik.

ff snel foto'tje van google:
[ir]http://www.zirve-yazilim.com/zirve/8.JPG[/ir]
 
ik stel alleen maar vast.

Je velt een oordeel over een groot aantal studies aan de hand van een zeer beperkt aantal waarnemingen.

@Ben: Gefiliciteerd:) Probeer aan Pro Engineer te komen (wordt o.a door BMW en Philips gebruikt heb ik me laten vertellen), dat programma biedt bijna eindeloos veel mogelijkheden en ik heb nog wel twee cursusboeken in .pdf:)
 
Ja, ik doe Industrieel Product Ontwerpen, en ik maak soms dus ook wel is producten 3D op de computer, met het programma Unigraphics. Misschien is dat niet helemaal wat jij zoekt, want ik doe dus meer richting vormgeving, dus als ik een product in de computer teken, is mijn programma meer gericht op materialen, kleuren, lichteffecten etc. Maar ik kan er ook mee frezen geloof ik.

ff snel foto'tje van google:
[ir]http://www.zirve-yazilim.com/zirve/8.JPG[/ir]

Bruut. Ja ik wil me meer bezig houden met onderdelen an motoren oid.

Je velt een oordeel over een groot aantal studies aan de hand van een zeer beperkt aantal waarnemingen.

@Ben: Gefiliciteerd:) Probeer aan Pro Engineer te komen (wordt o.a door BMW en Philips gebruikt heb ik me laten vertellen), dat programma biedt bijna eindeloos veel mogelijkheden en ik heb nog wel twee cursusboeken in .pdf:)

2 maal bedankt. :* Zal ff kijke op int. voor Pro Engineer. :D Ook gaaf dat je die boeken hebt. Zijn die duur ?
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top