This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Welke opleiding ga je doen? #3

Waarschijnlijk gaat ik stoppen met Criminologie, en dan denk ik aan Bedrijfskundige Informatica aan de HBO. Iemand ervaring mee?
 
Dat wordt heftig zweven Wel leuk trouwens dat het door alle faculteiten gezamelijk wordt aangeboden.

Haha ja, het zweefgedeelte (Sociale en Humanitaire studies, psychologie, godsdienst, literatuur en nog wat) overtreft het zweetgedeelte (recht+eco).
Ik sta er wel van te kijken, want jij bent volgens mij de eerste die weet wat de opleiding inhoudt. Meestal krijg ik reacties van "HUH, oh wil je dokter worden dan?"
 
Ik vind het wel opmerkelijk. Zal inderdaad wel met kosten te maken hebben.

Weet je het zeker? Ik heb anders voor mijn scriptie die ik nu aan het afronden ben wel nog een coach en mee-lezer?

Ow ik lees verkeerd. gaat over tweede mee-lezer..
 
hij googled veel
Daarnaast heb ik voor mijn studie, onderdeel van Organizational development, een onderzoek gedaan naar de integratie van de faculteiten theologie en filosofie op de UvT. Liberal arts komt daar grotendeels uit voort. Natuurlijk heb ik even opgezocht wat ze daar inhoudelijk aanbieden, niet mijn ding
 
Verschillende organisaties met verschillende culturele achtergronden zijn niet zomaar samen te voegen. Die cultuurverschillen zal jij ook nog wel opmerken
 
Waarschijnlijk gaat ik stoppen met Criminologie, en dan denk ik aan Bedrijfskundige Informatica aan de HBO. Iemand ervaring mee?

Ik heb Information Engineering gedaan (soortvan bedrijfskundige informatica) vond echter de informatica te overheersend in die studie terwijl ik bedrijfskunde leuker vond. Mee gestopt dus
 
Verschilt erg per school, hoe men omgaat met BI. Zelf heb ik het gestudeerd aan de NHL in Leeuwarden, daar was het erg richting de bedrijfskundige kant. In Groningen aan de HHS is het bijvoorbeeld veel dichterbij Informatica.

Doe het nu deeltijd aan de HHS in Den Haag en vind de balans hier wel goed. Maar Aplus, wat zoek je in een studie, wat wil je later gaan doen, wat wilde je met Criminologie gaan doen? Het zijn namelijk dingen die volgens mij echt mijlenver uit elkaar liggen...
 
Waarschijnlijk gaat ik stoppen met Criminologie, en dan denk ik aan Bedrijfskundige Informatica aan de HBO. Iemand ervaring mee?
Studeer er in september mee af. Aan de HU zit ik.. Heb me P informatica gedaan, en hoofdfase compleet BI. BI is stuk leuker als je van bedrijfskunde houdt. Wij hebben geen enkel technisch stuk gehad. Enkel bedrijfskunde met een vleugje IT Meer termen als SCM, ERP, BI, HRM, bedrijfsprocessen en allerlei methoden en technieken.
Ik heb Information Engineering gedaan (soortvan bedrijfskundige informatica) vond echter de informatica te overheersend in die studie terwijl ik bedrijfskunde leuker vond. Mee gestopt dus
Bij ons was het dus 100% andersom. Kwam van I, maar totaal geen enkel informatica aspect aanwezig. Puur de opdrachten en casussen die gericht zijn op het gebied van informatica

Iemand hier ervaring met de MBI? UU geeft hem en wil die wel gaan doen
 
Verschillende organisaties met verschillende culturele achtergronden zijn niet zomaar samen te voegen. Die cultuurverschillen zal jij ook nog wel opmerken

Daar heb ik nooit anders over gedacht! Om te beginnen dat ik zelf een cultuur-vreemdeling ben
 
Bijna klaar met mijn studie :W Volgende week afstudeerscriptie inleveren en in augustus nog een paar hertentamens en dan ben ik hopelijk afgestudeerd :+

Weet nog niet wat ik daarna ga doen, misschien voor mijn master of misschien een baan gaan zoeken....
 
Daar heb ik nooit anders over gedacht! Om te beginnen dat ik zelf een cultuur-vreemdeling ben
Overigens vind ik het positief dat je met verschillende opleidingen/faculteiten/culturen in aanraking komt. Zo kan je op het einde van je studie een goede keuze maken welke richting je in wil
 
Net eindgesprek gehad, en nu afgestudeerd +ralf+. Tweede lezer wist ik al van dat die niet echt soepel was, maar goed. Uiteindelijk een 7- als eindcijfer gekregen. Nu nog een samenvatting van 500 woorden schrijven voor bibliotheek catalogus :+ en eind oktober bul in ontvangst nemen.
 
Feli :W

Ik heb nog heel wat te doen voor ik straks afgestudeerd ben :X Hopelijk lukt dat binnen een maandje...

Studie is trouwens TMO Modemanagement....
 
Feli Het eindcijfer zou ik niet van wakker liggen, een 6 ben ik serieus nu tevreden mee Voor mij worden het nog 4 zware weken, halve resultaten, discussie/conclusie moeten nog geschreven worden :r