Welke opleiding ga je doen? #3

Ik ben eigenlijk benieuwd of je, en op welke manier, wel de titel Bachelor mag voeren. Ik heb wel eens gezien dat HBO'ers ook vrolijk BA / Bsc gebruiken, maar dat is ook al niet legitiem. Dus misschien dat hier verschillen in terug te vinden zijn.
 
Mijn opleiding met een random andere HBO opleiding vergelijken zijn ook appels en peren.. Daar verschillen HBO opleidingen onderling teveel voor :)

Je doet een management studie (richting HRM oid toch?) dat doet hij dus ook, vandaar de koppeling die ik legde.

Dus mijn punt blijft, dat je niet kan zeggen dat omdat JIJ er maar 10 uur in stak toentertijd, een voltijd HBO dus ook maar 10 uur kost in de week.
 
Heeft er iemand ervaring met de Opleiding HBO Bouwkunde? ...verhaal...

Heb de propedeuse als HBO Bouwkunde student gedaan, ben inmiddels in het 2de jaar ingestroomd in de opleiding Bouwtechnische Bedrijfskunde maar qua opzet zijn er op dit moment nog niet zo heel erg veel verschillen t.o.v. bouwkunde.
Ik volg de opleiding op Avans Hogeschool te Tilburg.

Voor architectuur moet je iig. eerst 4 jaar HBO doen, bij ons op school kun je dan uitstroomprofiel architectuur doen waarbij je al een beetje de kan van het ontwerpen wordt opgestuurd (dit door modules te volgen waarbij je competenties ontwikkeld die je kunt gebruiken als je iets in de vorm van architectuur/ontwerp wilt gaan doen). Let wel op, je bent als je je HBO diploma heb geen architect (zoals je zelf ook al aangeeft), vaak kun je met een HBO diploma als bouwkundig tekenaar op een architectenbureau gaan werken.

Bouwkunde is wel een hele brede opleiding en wij moeten naar mijn mening op veel gebieden op de hoogte zijn (bouwtechniek, installaties, constructie, uitvoering etc. etc.), mocht het een je niet bevallen kun je bij ons vrij makelijk switchen naar een vakgebied wat je wel interesseert (keuze moet je bij ons na 1,5 jaar maken, na een jaar P-fase en 1/2 jaar stage).

Het totale traject, HBO Bouwkunde en daarna direcht je master neemt naar mijn weten in totaal 6 jaar in beslag (4 jaar HBO, 2 jaar master), mogelijkheid is er ook nog om architectuur op de acedemie in Tilburg te doen, naar mijn weten kan het dan iets sneller maar betekend dit wel werken en daarnaast studeren (en naar wat ik gehoord heb is dit dan serieus blokken op zaterdag en zondag).

Ik zal even bij een oud klasgenoot informeren hoe het precies zit (doet uitstroomprofiel architectuur), laat ik je via PM weten.
 
Einde van het collegejaar komt in zicht. Tot gisteren gewerkt aan mijn thesis, die nu af is. In totaal 140 pagina's geworden, ex voorpagina,inhoudsopgave en voorwoord. Morgen inleveren en hopen dat het dan klaar is :P
 
Nu net klaar met mn MEAO. Volgend jaar deeltijd HTS in Deventer. Heb er echt zo veel zin in!!

Ik heb ook nog een tijdje gekeken voor een opleiding bij het NCOI, maar de opleiding die ik wou gaan doen had (nog) niet alle certificaten. Leek me dus geen goed plan achteraf
 
Nu net klaar met mn MEAO. Volgend jaar deeltijd HTS in Deventer. Heb er echt zo veel zin in!!

Ik heb ook nog een tijdje gekeken voor een opleiding bij het NCOI, maar de opleiding die ik wou gaan doen had (nog) niet alle certificaten. Leek me dus geen goed plan achteraf

deeltijd hts in deventer? techniek afdeling van saxion zit toch alleen in enschede?
 
Ik heb net een semester Budapest achter de rug.
Prima tijd gehad daar, maar qua school heb ik echt 0,0 geleerd..

Komend half jaar stage in Antwerpen. Heb er zin in!
 
Ik heb nu het eerste jaar HBO deeltijd er bijna opzitten. Het is best pittig, maar het is echt niet tegengevallen om 's avonds naar school te gaan. Ik vind het wel prettig om deeltijd te studeren!
 
Ik heb nu het eerste jaar HBO deeltijd er bijna opzitten. Het is best pittig, maar het is echt niet tegengevallen om 's avonds naar school te gaan. Ik vind het wel prettig om deeltijd te studeren!

Ik hoop ook dat het mij niet tegen gaat vallen....
 
Ik ben eigenlijk benieuwd of je, en op welke manier, wel de titel Bachelor mag voeren. Ik heb wel eens gezien dat HBO'ers ook vrolijk BA / Bsc gebruiken, maar dat is ook al niet legitiem. Dus misschien dat hier verschillen in terug te vinden zijn.

Bachelor mogen ze toch wel gewoon voeren? Alleen niet als BA/BSc.
Overigens zie ik het zelf nauwelijks, alhoewel ik laatst in de aftiteling van een film wel "BSc" achter iemands naam zag staan. Die was er blijkbaar nogal trots op dan.

Hier ook laatste colleges gehad, maar vind het toch wel een beetje jammer eigenlijk dat ik straks geen tentamens meer heb. Lijkt me wel vreemd. Hoewel ik leren kut vind, heeft dat tentamensfeertje ook wel wat...
Dus nu resten "slechts" nog de Business Administration én de Rechtenscriptie...
 
Zag net bij de examenadministratie een bordje met naam, BA. Dus het mag schijnbaar wel. Thesis gelijk ingeleverd bij mn begeleider en volgende week krijg ik duidelijkheid. Tweede lezer kreeg ik ook te horen, maar daar ben ik niet zo gelukkig mee. Wat betreft het einde van tentamens is inderdaad dubbel gevoel. Aan ene kant haat je die ene week van bikkelen, maar 5 dagen pw aan je thesis werken is ook niet alles.
 
Whehe. Knip en plak opleiding :P. Master was wel zwaarder, maar in die Bachelorfase leerde ik echt alleen de laatste week pas. Beetje colleges volgen was meestal al genoeg.
 
Ik ben er anders goed klaar mee. Wat ik nu doe vereist echt 24/7 inzet. Het idee bekruipt me steeds vaker om over te stappen naar technische bestuurs management oid.

Hier ga ik voorlopig nog niet klaar mee zijn. Wat dat betreft zijn er makkelijkere wegen.
 
Back
Top