This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Welke opleiding ga je doen? #3


zo 30 van 40 goed gegokt. normaal genoeg voor voldoende, maar omdatk voor midterms (20%) 4.5 gemiddeld had wordt het dus een 5.4 ofzo als normering niet aangepast word :S
 
Kut is dat nico... Ik ben ooit in mn schakeljaar op 2 tiendes genaaid, kostte me ook een half jaar. Ik ken het dus wel een beetje zal ik maar zeggen...
 
Voorlopig 29 ECTS binnen in het 1e jaar van mn studie, dacht dat ik er 5 miste omdat ik een 5,2 voor een tentamen had gekregen maar die normering was aangepast met 0,3 punt bonus dus, een 5,5 gehaald!
 
Doe Eerste Caravan hersteller, volgend school jaar Manager carosserie bedrijf.

En in de tussen tijd (april) wil ik ook nog me C rijbewijs + apk keurmeester papieren halen
 
Wow dat is ook echt zonde. Wat is er precies gebeurd?

Mja heeeeel lang verhaal. Eerst al genaaid door die doorstroomregeling naar Master. Destijds mocht je nog iets van 32 ects open hebben uit je bachelor. Ik had slechts 1 vak open staan en had daar een 5,3 voor. Maar dat was een tweedejaars vak. Andere gasten hadden dus gewoon een stuk of 5 vakken open en mochten wel, en ik moest een heel jaar wachten voor die 5,3. Brief naar examenco had ook geen nut.
En meerdere instroommomenten (dus bijv. halverwege) werd een jaar later pas ingevoerd. :| Die master (Strategic Management aan RSM) alle vakken van gehaald en toen dus scriptie.

Maar ik wilde nog een rechtenmaster (FRG) en moest daar dus nog wat vakken voor halen om toegelaten te worden. Al die jaren dat ik het al wilde, mocht je die deficiëntievakken nog TIJDENS die rechtenmaster halen. Dus ik schrijf me in in augustus 06. Hebben ze dan ineens de toelatingseisen veranderd. Maar die vakken werden al niet meer gegeven. Kon nog wel de hers doen. Maarja geen enkel college, geen punten voor opdrachten enzo, dus je raadt het al: niet gehaald. Weer een hoop brieven enzo, maar nul op request.
Ik kon destijds dus OOK niet afstuderen/scriptie inleveren voor RSM, want dan zou ik geen studie meer volgen en mijn lening stopgezet worden (terwijl ik die heel hard nodig heb om rond te komen) en dan zou ik dus certificaatonderwijs moeten gaan volgen en dan moet je per ECTS betalen en dat is ook veel duurder dan gewoon collegegeld betalen. Dus de scriptie maar "on-hold". Vervolgens moet je dan ook nog eens toestemming gaan vragen per vak aan de exaco om die te gaan volgen.

Nou ja, iig heb ik het allemaal doorstaan. Maar die 2 jaar onnodige studievertraging is wel echt heel kut. Plus dat ik destijds zo ontzettend gedemotiveerd was door die idiote uitwerking van die regels dat mijn scriptie nog steeds "on-hold" in een verhuisdoos zit.

Maar ik vind die regels soms echt te idioot, vooral als je bedenkt waarvoor ze ontworpen zijn: de doorstroming bevorderen. Dat deden in mijn geval geenszins...
 
Als ze harde knip daadwerkelijk gaan naleven, dan moeten er gewoon meerdere instroom momenten komen. Lijkt me trouwens dat na 2 a 3 jaar je punten van je master komen te vervallen, waardoor je die scriptie binnenkort wel af moet maken om niet op nieuw te moeten beginnen? Bij ons staat er maximaal 2 jaar voor zover ik weet.

Vandaag officieel trouwens mn Bachelor diploma opgehaald :W Wist niet dat al die cijfers afgerond werden op lijst. Heeft er wel voor gezorgd dat het fraai lijstje is geworden.
 
Zeker, maar het is 180 graden de andere kant op dan wat ik nu doe. En ik ben een persoon die carriere wilt maken. Ik heb een gevoel dat het bij de politie zo beperkt wordt.
 
Denk juist dat de mogelijkheden binnen een dergelijke overheidsinstantie onbeperkt zijn. Verder kan die switch juist positief uitpakken. Zie je jezelf werken in de "branche" waarvoor je studeert, of ambieer je toch iets anders. Zo'n sollicitatieprocedure kan ook nuttig zijn om puur te bekijken wat ze bieden. Trekt het je niet, dan kan je altijd nog afhaken. Als laatste natuurlijk ook een soort van baangarantie bij een dergelijke overheidsinstelling. Ook niet gek in deze tijd.
 

Het zou kunnen dat ik geen compleet zicht heb op wat de politie diensten doen, maar je zou best weleens gelijk kunnen hebben betreffende de mogelijkheden.
Op de TU heb ik het prima naar mijn zin, de studierichting is zeer interessant. Alleen ben ik geen research persoon, waar mijn opleiding 90% op gericht is. Ik heb een "getting things done","ik ram die spijker zelf wel vast" persoonlijkheid, op een TU kan je dan prima sufgeluld worden. Over de baangarantie maak ik me niet zo'n zorgen, die heb ik nu ook wel. Over het loon bij de politie maak ik m e wel zorgen. Ik ga het even op een rij zetten.
 
Je kan het mooi gaan verpakken, maar ik denk dat je gevoel gewoon juist is. Als ambtenaar heb je nou eenmaal vastgestelde mogelijkheden. Het staat zelfs in de vacature wat je gaat verdienen en wat je over x jaar gaat verdienen. Je enige kans op carriere is als je zon kantoor onder je krijgt, 'well helloo commissioneeeer', maar dat zal wel lang duren en er zullen een hoop gegadigden voor zijn.

Aan de ene kant ziet het er wel tof uit, het lijkt een spannend beroep, maar ik denk dat dat best meevalt allemaal. Ter vergelijk, een kennis van mn pa werkt ook bij de politie en die moet behoorlijk op zn centen letten tegenwoordig, das toch minder als je tegen je pensioen aanloopt.
 
Overheidsinstanties geven je ook juist vaak veel zekerheid, daarnaast ken ik weinig plekken waar je hard voor je centen moet werken .. Tis net wat je wilt, zekerheid en rustig werken, of zelf bikkelen, misschien wat meer uitdaging en meer centen.. Ik heb iig voor mezelf al gekozen dat ik niet voor de overheid wil werken.. Als ik bekijk wat die op communicatief gebied doen, dan moet je je kapotschamen als je op zo'n afdeling werkt :X
 
Bij sommige plekken bij het rijk is het keihard werken. maar op veel plekken heb je gewoon een leuk baantje met zekerheid.