Wow dat is ook echt zonde. Wat is er precies gebeurd?
Mja heeeeel lang verhaal. Eerst al genaaid door die doorstroomregeling naar Master. Destijds mocht je nog iets van 32 ects open hebben uit je bachelor. Ik had slechts 1 vak open staan en had daar een 5,3 voor. Maar dat was een tweedejaars vak. Andere gasten hadden dus gewoon een stuk of 5 vakken open en mochten wel, en ik moest een heel jaar wachten voor die 5,3. Brief naar examenco had ook geen nut.
En meerdere instroommomenten (dus bijv. halverwege) werd een jaar later pas ingevoerd. :| Die master (Strategic Management aan RSM) alle vakken van gehaald en toen dus scriptie.
Maar ik wilde nog een rechtenmaster (FRG) en moest daar dus nog wat vakken voor halen om toegelaten te worden. Al die jaren dat ik het al wilde, mocht je die deficiëntievakken nog TIJDENS die rechtenmaster halen. Dus ik schrijf me in in augustus 06. Hebben ze dan ineens de toelatingseisen veranderd. Maar die vakken werden al niet meer gegeven. Kon nog wel de hers doen. Maarja geen enkel college, geen punten voor opdrachten enzo, dus je raadt het al: niet gehaald. Weer een hoop brieven enzo, maar nul op request.
Ik kon destijds dus OOK niet afstuderen/scriptie inleveren voor RSM, want dan zou ik geen studie meer volgen en mijn lening stopgezet worden (terwijl ik die heel hard nodig heb om rond te komen) en dan zou ik dus certificaatonderwijs moeten gaan volgen en dan moet je per ECTS betalen en dat is ook veel duurder dan gewoon collegegeld betalen. Dus de scriptie maar "on-hold". Vervolgens moet je dan ook nog eens toestemming gaan vragen per vak aan de exaco om die te gaan volgen.
Nou ja, iig heb ik het allemaal doorstaan.
Maar die 2 jaar onnodige studievertraging is wel echt heel kut. Plus dat ik destijds zo ontzettend gedemotiveerd was door die idiote uitwerking van die regels dat mijn scriptie nog steeds "on-hold" in een verhuisdoos zit.
Maar ik vind die regels soms echt te idioot, vooral als je bedenkt waarvoor ze ontworpen zijn: de doorstroming bevorderen. Dat deden in mijn geval geenszins...