Welke opleiding ga je doen? #3

Eerste drie jaar is wel nominaal te doen, maar ik kan goed begrijpen dat mensen in de Master vertraging oplopen. Komende "vakantie" wordt ook lachen. 5 en 7 Januari deadline van 2 onderzoeken. Eind Januari nog een take home tentamen en laatste tentamen van mn Bachelor en onderzoeksopstel Thesis.
 
Maar ik geloof wel dat je een master ook ergens gedurende het jaar af kan ronden? Dat itt een bachelor, die in feite altijd in de zomer afloopt.

Nou statistiek was opzich te doen vond ik :) Had hem bijna helemaal af, miste een deeltje 5c en 1c (5 vragen abc). Hoe ging die bij jou Hilly? Ging je de mist in bij die tijdreeks analyse(vraag 5)? Veel liepen daar vast omdat het niet in het boek stond. Had het zelf in het boek bijgeschreven, docent had echt vaak gezegd dat er een tijdreeks analyse in kwam.
Denk dat ik hem wel heb :W
 
Maar ik geloof wel dat je een master ook ergens gedurende het jaar af kan ronden? Dat itt een bachelor, die in feite altijd in de zomer afloopt.

Nou statistiek was opzich te doen vond ik :) Had hem bijna helemaal af, miste een deeltje 5c en 1c (5 vragen abc). Hoe ging die bij jou Hilly? Ging je de mist in bij die tijdreeks analyse(vraag 5)? Veel liepen daar vast omdat het niet in het boek stond. Had het zelf in het boek bijgeschreven, docent had echt vaak gezegd dat er een tijdreeks analyse in kwam.
Denk dat ik hem wel heb :W

ik zeker niet. ging dramatisch, maar had r ook niet op gerekend
 
Maar ik geloof wel dat je een master ook ergens gedurende het jaar af kan ronden? Dat itt een bachelor, die in feite altijd in de zomer afloopt.

Bachelor kan je ook gedurende het jaar aanvragen. Alleen plenaire uitreiking maak je dan niet mee. Gewoon individueel afhalen bij examencommissie.

Tijdsreeksanalyse met SPSS trouwens? Of doen jullie het uit den blote kopf :D. Met Statistiek ook gehad, maar was bij ons van heel ander niveau denk ik.
 
Bachelor kan je ook gedurende het jaar aanvragen. Alleen plenaire uitreiking maak je dan niet mee. Gewoon individueel afhalen bij examencommissie.

Tijdsreeksanalyse met SPSS trouwens? Of doen jullie het uit den blote kopf :D. Met Statistiek ook gehad, maar was bij ons van heel ander niveau denk ik.

Hmm oke.
Tijdreeks met spss en zelf toetsen op die data uitvoeren (chow breuk, chow voorspel, ARCH)

ik zeker niet. ging dramatisch, maar had r ook niet op gerekend

Hmm zonde, ook niet de helft goed? Had je hem wel af?
 
Maar ik geloof wel dat je een master ook ergens gedurende het jaar af kan ronden? Dat itt een bachelor, die in feite altijd in de zomer afloopt.

Ligt aan de tijd die je voor je scriptie krijgt denk ik. Ik moest er eigenlijk vanaf januari aan zitten (wat eigenlijk al vrij laat is, aangezien bv. Lennox in januari zn voorstel moet inleveren). Maar ik had er nog een vrij zwaar vak naast (en in januari nog 3 ernaast btw) waar ik me eerst op heb gefocust. Ik heb toen in maart mn voorstel ingediend, die werd goedgekeurd en toen ben ik me gaan richten op dat vak. Dus in mei ofzo ben ik weer aan mn thesis gaan zitten. Mei, juni, juli, (beetje voorstel verbeteren, methoden goed aanpakken, etc.) toen vakantie, septemer, oktober, november en nu komt het eind in zicht.

Ik werk er misschien ook niet heel hard aan, maar vergeleken met anderen uit mn master schiet ik aardig op. Alleen de echte strebertjes zijn al klaar, die gaan er elke dag volop aan knallen, dat werd ik een beetje zat. Er zijn ook genoeg gasten die overnieuw moesten beginnen, of elke dag lopen te lamballen.

Maargoed het verschilt heel erg per studie denk ik, want een vriendin van mij deed hetzelfde als wat Nicolas nu doet, en die was gewoon rond augustus klaar. Al is dat ook wel een beetje een stebertje. Maar daar werd het proces beter (naja beter, minder zelfstandig) begeleid. Maar ik vind het wel prima zo, heb nu weer heel de ochtend aan de opmaak gezeten :D Beetje marges goed zetten (zodat ie mooi op een A4 staat ipv hoop witte stukken) en allerlei kleine frutsels.
 
Planning bij ons is wel redelijk chill. Eerste blok 15 punten aan vakken. Tweede blok 20 punten. Derde blok nog 1 vak a 5 pnt en tijd voor scriptie. Vierde blok helemaal ingeruimd voor scriptie.

Komt er op neer dat ik er nu dit blok 25 moet halen, omdat ik nog 5 punten van BA mis. Ben wel de hele vakantie kwijt aan 2 verslagen, maar als het meezit haal ik die beide vakken wel gelijk begin Januari daardoor. Als dit blok voorbij is, en ik heb alles gehaald, dan zie ik me wel in September afstuderen.

Onderwerp met thesis is ook wel tof. Ga kijken naar doping in sportverslaggevingen.
 
Dit blok gelukkig maar 2 tentamens. 1 telt 25% en is de theoretische kant van sales training. Die heb ik met een 8 afgesloten dus veel misgaan kan er niet!

Meeste heb ik al afgesloten, nog 1 her. Na vakantie 2 projecten inleveren maar die heb ik al zo goed als af :) Lekker relaxt dus :)

Ben wel blij mee, onze klas heeft dramatisch veel studie achterstand :X Gem hebben ze nog 4 a 5 herkansingen :X
 
morgen laatste 2 tentamens daar in feb starten met mijn eerste (hbo) stage.

daarna minor, blok 7&8, stage 2 en afstuderen :)
en hoop ik over 2,5 me bachelor te hebben
 
Heb net gehoord dat ik door mag gaan op HBO niveau op IVA Driebergen :D
ben dr wel blij mee, want had de laatste paar tentamens flink verkloot!
nu lekker tijdje vakantie en op 5 Januari weer verder gaan.
 
Nice, aantal vrienden van mij zitten ook op de IVA, schijnt kwalitatief ook een hele goede opleiding te zijn (mag ook wel voor dat geld:p).
 
Niks tegen de IVA hoor maar ik heb altijd een beetje het idee dat het er allemaal mensen op zitten die zich net ff wat beter voelen dan de rest. Bovendien vind ik dat er geleerd wordt hoe je verkoopt, en dit ligt er imho echt te dik op.
 
het is echt een top opleiding, ben blij dat ik hier zit, alleen is het wel erg hard leren,maar dat heb k er wel voor over ;)

@ Bert, ik dacht eerst ook dat het allemaal van die mannetjes waren met een groot ''ik krijg alles van papa'' gehalte, maar dat is dus echt niet zo. Oké er lopen een paar achtelijke tussne,maar dat voor oordeel is echt niet op zn plaats.

@ Ramon, volgens mij zit jij ook op de IVA he? heb je volgens mij weleens zien lopen :+
 
In januari drie weken tentamenweek (stuk of 5 tentamens), als ik die allemaal haal, stage, minor, stage, afstudeeropdracht, stage = over 2,5 jaar me bachelor :p.
 
het is echt een top opleiding, ben blij dat ik hier zit, alleen is het wel erg hard leren,maar dat heb k er wel voor over ;)

@ Bert, ik dacht eerst ook dat het allemaal van die mannetjes waren met een groot ''ik krijg alles van papa'' gehalte, maar dat is dus echt niet zo. Oké er lopen een paar achtelijke tussne,maar dat voor oordeel is echt niet op zn plaats.

@ Ramon, volgens mij zit jij ook op de IVA he? heb je volgens mij weleens zien lopen :+

Is de IVA nu ook echt gericht op de verkoop? Of is er ook een wat bredere management minor?
Ik doe nu autotechniek in Rotterdam. Echt een super opleiding maar énorm technisch. Het verschil is zeg maar dat je op de iva leert hoe DSG werkt en dat ik nu alle combinaties en verhoudingen van planetaire stelsel moet berekenen. Heb het gevoel dat ik daar in de toekomst weinig aan heb. Nu wil ik waarschijnlijk een management minor doen maar begin nu te twijfelen om misschien naar het IVA te gaan. Dit omdat mensen vanaf het IVA op een of andere manier nog altijd voorgetrokken worden in het bedrijfsleven.
Is het mogelijk om op een of andere manier in te stromen? Of is het daar te verschillend voor?
En ik hoorde dat binnenkort weer een open dag is, dus dan zal ik sowieso langskomen :)
 
Begin deze maand tentamen week gehad. Heb werkelijk geen kont gedaan dit semester, nauwelijks naar college geweest, en zowat alle punten zijn weer binnen. Sowieso dat ik weer terug ga naar de uni hierna |(
 
Back
Top