jah
nou ik weet denk genoeg ik neem gewoon die mikuni
maar voor vermogen
ik heb eigenlijk helemaal geen idee van mhr cross zal hij nou hard gaan of alleen snel trekken of allebei 8P
kan iemand daar iets over vertellen?
Een MHR Cross is een van de snelste cilinders, en zal [i.c.m. de juiste onderdelen] gewoon een hoog vermogen hebben... Het is echt niet zo dat je alleen maar hard optrekt of hard rijdt...
Maak maar gewoon eens een sinusgrafiekje van de zuigersnelheid bij 2 verschillende lengte drijfstangen (beste neem je een groot verschil, zodat het zichtbaar wordt).
De grafiek veranderd naarmate de stang langer wordt als volgt:
de Fmax pieken worden minder hoog. Deze pieken bevinden zich halverwege de slag, dus zeg maar bovenaan de uitlaatpoort. Hier levert de zuiger snelheid in.
De Fmin pieken worden minder laag. Deze pieken bevinden zich op ODP en BDP, dus bijv. bij je spoelers.
Conclusie: je hebt een minder grote mean port area nodig bij het effectiefste gedeelte van de uitlaatpoort: de bovenste helft. Daarom wordt vullen met een kleine carb makkelijker.
Fgem blijft hetzelfde, we gaan immers uit van een zelfde toerental en slag!
Originally posted by Honda NSR-II Heb je niet ergens een berekening dan?
Aangezien je bij dezelfde gemiddelde snelheid over de hele slag en bij een hogere snelheid @ dp's toch ergens snelheid moet inleveren..?
En dus meer duration krijgt..?