welke bobine?

Status
Not open for further replies.

SfeRox

sfera gaat hard :P
ik heb een italkit selettra ontsteking gekocht (2dehands) maar de stator en rotor is van italkit en er zit een malossi CDI bij :S ik weet ook niet hoe het komt majah zo heb ik hem gekocht alleen er ontbreekt een bobine :( normaal zit bij italkit de cdi en bobine in 1 (zoals de meesten wel weten)

maar nu is mijn vraag: of er een normale bobine op kan van mina want ik weet niet of daar wel verschil in zit :?

kan iemand me helpen?? :rolleyes:

ps. hij is voor een pia
 
Advertisement - register to remove this

okeej andere vraag dan wat is het VERSCHIL tussen een normale bobine van mina en een malossi bobine die bij de selettra zit (van piaggio) :?

anders gezegt ik wil weten of ik een normale bobine van een minarelli op een selettra ontsteking kan zetten want ik heb een selettra ontsteking met een malossi cdi maar mis dus nog een bobine!!:(
 
Ik zou zeggen probeer het, veel kan er niet mis gaan.
In het ergste geval is de vonk te zwak, waardoor hij slecht loopt.
Let wel op dat je de bobine goed om aansluit, want anders gaat je bougie het niet leuk vinden.
 
je kunt het proberen natuurlijk , maar wil je zeker weten dat het goed komt zorg dan dat je de ontstekingg compleet krijgt zoals ie van de fabriek komt... (lijkt mij beter)
 
k denk dat dat niks gaat worden....beter probeer je ergens een bobine vandaan te halen. BTW, op een selettra kun je ook bobines gebruiken van polini/malossi ontstekingen....(wellicht icm EPROM)
 
Standaard mina bobine kun je gewoon gebruiken, waarschijnlijk merk je het verschil niet eens...
 
Joël said:
Standaard mina bobine kun je gewoon gebruiken, waarschijnlijk merk je het verschil niet eens...

jah zo dacht ik ook want volgens mij zit er weinig tot geen verschil in want elke bobine werkt volgens het zelfde principe dacht ik zo

maar hier een foto van mn ontsteking (dat is alles wat ik wel heb)

Afbeelding%20258.jpg
 
op mijn SR zat een ducati (iig stond het er met grote letters op :rolleyes: )

dus zou ik denken dat op neo's en aerox ook een ducati zit :p
 
meeste SR's hebben yamaha, maar een neo's of aerox heeft vrij zeker een Yamaha;)

Anyway, het is niets problematisch, alleen de aarde is een extra draad @ ducati/malossi, daarom past het wat makkelijker.
Maar een tussenstekkertje doet wonderen:)
 
ik heb er wel vertrouwen in :)

ik denk de "oranje stekkertje" aan de bobine (dat uitstekende pinnetje)

en dan de zwarte aan die buitenste 2 "dingen" waar je hem normaal mee aan het frame vast zet
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top