Welke evo is dit ?

ust power said:
Jij wilt dus zeggen dat het getal (4, 5, 6 enz...) de verschillen tussen uitlaatpoorttimingen aanduidt, dat is nou juist het verschil tussen elke 'versie' van de evo.....m.a.w. dat getal duidt dan dus WEL de serie aan....

Ik denk dat hij meer bedoeld dat er bij verschillende types een andere timing hoort...
 
ABT said:
Dan hou je de cilinder op z'n kop 8P

Maar wat maakt het nou uit wat voor type het is, als hij al getuned is :rolleyes:

Wat denk je ... dat ik nog in de fucking kleuterklas zit :| ? ik kan heus wel lezen hoor ;) ...

Je hebt idd wel gelijk dat het niet uitmaakt als ie al getuned is ... maar dan moet je er wel zeker van zijn dat het verschil tussen iedere versie gewoon een verandering (-betering) van de uitlaatpoorttiming is ...

En ik doelde er alleen maar op dat ust power z'n theorie van de cijfertjes niet echt klopt ...
 
Idd, das een theorie van een dronken aardbei. Tis gewoon moeilijk te zien.

En ik zeg dat het verschil tussen de verschillende series. Alleen de uitlaatpoortiming betreft. En dat als de timing van de poort omhoog gejaagd is. Heeft het serie nummer er nog weinig mee te maken.

Want het kan natuurlijk ook gewoon dat de poort aan de onderkant iets open is getrokken. Dat de vlinder er daarom bewerkt uitziet
 
Blom said:
Want het kan natuurlijk ook gewoon dat de poort aan de onderkant iets open is getrokken. Dat de vlinder er daarom bewerkt uitziet
heeft dat eig veel nut,aangezien je aan de binnenkant aan de vlinder niets ziet???
 
Tuurlijk heeft het een gevolg, maar of het goed of slecht is, is alleen te zeggen icm andere veranderingen enzo. Ik kan niet zeggen of het veel nut heeft. Ik zal zeggen. Verdiep je in 2-takt tuning, dan kom je er vanzelf achter. :)
 
Blom said:
Tuurlijk heeft het een gevolg, maar of het goed of slecht is, is alleen te zeggen icm andere veranderingen enzo. Ik kan niet zeggen of het veel nut heeft. Ik zal zeggen. Verdiep je in 2-takt tuning, dan kom je er vanzelf achter. :)


jongen je weet niet eens waar je over praat....elk serie uit de evolution reeks is anders getimed en als jij die timing aanpast dan klopt het cijfer idd niet meer, logisch....maar het is ZEKER een feit dat het nummertje aanduidt om welke serie het gaat!
 
*krabt eens aan ze hoofd, verlaat stoel en sprint naar boven om evo 6 te pakken onder et stof vandaan:p*

ik kijk nu dus naar de cijfers/letters op de cilindervoet daar staat bij mij : 4K B 11 dus waarschijnlijk 2004 gietsel, B cillinder maar kan alleen die 11 niet thuis brengen. (en neej is niet de maand want ik hep die cil al vanaf augustus ofso)

op de zijkant staat 0366A/1 10

er staat dus niet op om wat voor evo type et gaat:)
 
Last edited:
ik heb ff de mijne gepakr en er staat op de voet: 3K C 11

op de zijkant: een 2 van t gietjaar denk ik en dan de kleinere nummers 366A/1 10 2/2

en je kunt aan het kanaal van de boost poort ook zien of het een nieuwere serie is omdat daar bij de voet van de cil. de heuvel voor de ingang van het boost kanaal weg is.

andere gietmal duss.....

(de mensen die geregeld evo's in de handen hebben (ik ook dus :)) weten vast wel wat ik bedoel)
 
ust power said:
jongen je weet niet eens waar je over praat....elk serie uit de evolution reeks is anders getimed en als jij die timing aanpast dan klopt het cijfer idd niet meer, logisch....maar het is ZEKER een feit dat het nummertje aanduidt om welke serie het gaat!

Als je twee evo's hebt die identiek zijn, op de cijfertjes na. Wat hebben de cijfertjes dan nog voor nut. :L
 
Het verschil tussen een 5 en een 6. Zit hem in de uitlaat-timing. Maak je ze allebei hetzelfde. Dus je past de 5 aan naar de 6. Heb je dezelfde :). Dan maakt het dus geen fuck meer uit of je een 5 of een 6 hebt.

Tis dan alleen nog het principe.
 
Mol said:
Ik ben wel benieuwd naar de prestaties straks en van welke racer het afkomstig is :)

ik ben vandaag naar deforce geweest. Ie wist me te vertellen dat ie het blokje met cilinder al 3jaar liggen heeft en het kwam via via afkomstig van een of andere 'vandermeeren' die in de fems rijdt/reed ...
 
Last edited:
3 jaar? De afgelopen 3 jaar is er een hele hoop gebeurd in de scooterwereld. Ik ben benieuwd wat het gaat presteren!
 
Back
Top