bidalot racing replice cillinder (welke drijfstang?)

phantoompje

Well-Known Member
wij hebben een bidalot cillinder aangeschaft (replica van die racing). nou vroeg ik mij af iemadn nu al ervaringen mee heeft en of iemand mij kan vertellen welke drijfstang (vooral de maten) ik erbij moet halen. ik heb de search hebruikt maar der isniet echt een goed andwoord te vinden. Aangezien de timing super tam liggen en de squish aardig goed. iets teveel maarja dat staat aangegeven op het bij geleverde montage maten dergelijke.

alvast bedankt
 
Advertisement - register to remove this

om welke scooter gaat het, en hoe kan jij zeggen dat de squish goed is, als je de cil nog niet eens gemonteerd heb gehad:p
 
wie zegt dat tie nog neit gemonteerd is geweest dan??? ik heb hem gemonteerd gehad met orginele krukaslengte 80 mm slag en dan liggen de timingen die er blooft zijn niet in. Ze kloppen wel exact als de poorten 3,9 mm hoger komen te liggen.
 
Last edited:
is die cilinder met een LOSSE binnenkop? zo ja: een vriend van me had die cilinder i.c.m bidalot c16, dell'ortho 21mm en een doppler krukas (pen weet ik niet iig wel "gewone" 80mm drijfstang) en die vlamde behoorlijk hard. Ik had er iig niet zo veel van verwacht dus het is zeker een goede cilinder (als het dezelfde is) dit was btw op een aerox :)
 
Bart@Sp said:
om welke scooter gaat het, en hoe kan jij zeggen dat de squish goed is, als je de cil nog niet eens gemonteerd heb gehad:p
phantom wss..

en je verhaal klopt idd voor geen kant, als je em op een std krukas hebt gemonteerd @ phantom is het een P10..
zoek dus gewoon om een Doppler P10 as ofzo of een Power1. :)
 
Marcel said:
phantom wss..

en je verhaal klopt idd voor geen kant, als je em op een std krukas hebt gemonteerd @ phantom is het een P10..
zoek dus gewoon om een Doppler P10 as ofzo of een Power1. :)


neej knakworst, ow op een pen 12 p1 krukas met slag van 80 mm
 
ow oke, het is btw niet slag van 80mm hoor :):):)
het is alleen de drijfstang lengte, de slag is gewoon wat mina horizontaal altijd heeft..

zoek dan om een P12 asje, bv de Doppler Competition, RHQ, Evo, PR2, Hebo as :)
 
phantoompje said:
wie zegt dat tie nog neit gemonteerd is geweest dan??? ik heb hem gemonteerd gehad met orginele krukaslengte 80 mm slag en dan liggen de timingen die er blooft zijn niet in. Ze kloppen wel exact als de poorten 3,9 mm hoger komen te liggen.

Euhm, wazig verhaal dit.
3,9mm, weet je wel hoe veel dat is?

Zelfs al had je een langere drijfstang, is ten eerste de invloed niet zo groot en ten tweede wordt de timing dan lager.
 
hoeveel graden staan de poorten op dan? en hoe kun jij weten wat de poorttiming moet zijn dan? want op de site van Bidalot staan de timingen van de racing cilinders...

je moet de cilinder er gewoon op zetten (met 80mm drijfstang) en dan de squiss goed zetten(zet m gewoon eens op 0,7) , dan ga je de poorten meten...

en vertel ons dan eens wat de graden zijn...
 
dat hadden we al gemerkt dat je er geen reet van snapt, maar wat is je scuish waarde eigenlijk want je lult wel over een 85rod. maar ik denk dat je met een scuish van 5mm niet echt indrukwekkende vermogens gaat scoren. je scuish meet je met een stukje lood dat je dubbel vouwt en dat in de cilinder en een keertje zachtjes kicken tot je door je compressie bent en opmeten. btw 0.7mm is wel veilig. oja en als je een mapje maakt zet dan ook de alle metingen. suc6.
edit: bij cinlinders die een 85rod nodig hebben wordt dat ook uitdurkkelijk vermeld.
 
Streetglow-fox said:
dat hadden we al gemerkt dat je er geen reet van snapt, maar wat is je scuish waarde eigenlijk want je lult wel over een 85rod. maar ik denk dat je met een scuish van 5mm niet echt indrukwekkende vermogens gaat scoren. je scuish meet je met een stukje lood dat je dubbel vouwt en dat in de cilinder en een keertje zachtjes kicken tot je door je compressie bent en opmeten. btw 0.7mm is wel veilig. oja en als je een mapje maakt zet dan ook de alle metingen. suc6.
edit: bij cinlinders die een 85rod nodig hebben wordt dat ook uitdurkkelijk vermeld.

jah duh ik ben niet achterlijk hoor. weet alleen niet meer precies wat we hebben gemeten allemaal. cillinder is van mijn maten. dus die vroegen of ik een beetje info wou aanvragen.

en snap niet waar jij eigenlijk over in de ronde scheeuwt. wat heeft de squish meten met dittopic te maken en hoe kom je der bij dat ik een squish van 5 mm heb.

je bedoeld misschien wel goed maar zulke reaties hebben nix met het onderwerp te maken en kan ik gewoon geen aars mee
 
phantoompje said:
jah duh ik ben niet achterlijk hoor. weet alleen niet meer precies wat we hebben gemeten allemaal. cillinder is van mijn maten. dus die vroegen of ik een beetje info wou aanvragen.

en snap niet waar jij eigenlijk over in de ronde scheeuwt. wat heeft de squish meten met dittopic te maken en hoe kom je der bij dat ik een squish van 5 mm heb.

je bedoeld misschien wel goed maar zulke reaties hebben nix met het onderwerp te maken en kan ik gewoon geen aars mee


nou eigenlijk vindt ik dit wel wat aan dit topic toevoegen , want je vraagt toch om advies ? , persoon geeft je advies over de squish omdat je zelf begint met een 3.9mm... :rolleyes:
 
ik krijg het idee dat de TS er geen ruk van snapt eerlijk gezegd ....

mja , als ik een cilinder opmeet weet ik het een jaar later nog bijna...
 
weet joh, laat maar lekker wezen.dit off topic gelul heb ik ten 1e geen reet aan. ten 2e Ik heb al helemaal geen zin om me hier beetje belachelijk te laten maken. ik zegg toch dat die cillinder is opgemeten door mijn "maten", dus ik heb hem NIET ZELF gemeten. Ik heb hun vraag ook niet exact begrepen zoals ik al eerder zei. daarom wou ik ut gister avond nameten maar er kwam wat tussen dus ik ben niet in de werkplaats geweest. Ik probeer alleen maar wat informatie te winnen over de bidalot cillinder en de krukas die daarbij hoort. En neejik hbe geen ervaring met een krukas met een langere drijfstang aangezien zelf nog nooit heb nodig gehad. maarjadie vragen kun je tegen woordig ook al niet meer stellen op dit forum als je iets onbekender bent want dan krijg je of een naam als domkopf die er geen reet van snapt mee of je krijgt te horen: gebruik je toch de search.

goed bezig mensen, maak je vrienden mee
 
Ten eerste: Als je je verhaal in ABN taal neerplaatst, is het voor ons een stuk makkelijker lezen.

Ten tweede: Als je de reacties goed doorleest, hoort er gewoon 80mm drijfstang bij!

Als laatste: De reden waarom wij, volgens jou k*tantwoorden geven is omdat, je als een n00b overkomt! :|
 
Back
Top