bidalot racing replice cillinder (welke drijfstang?)

Het forum helpt je prima als je je vragen maar duidelijk formuleert..

En leer alsjeblieft eens een beetje fatsoenlijk nederlands te gebruiken!

greetz jeff
 
ter toevoeging aan ruben:

Je maakt inderdaad NOOB opmerkingen en doet wel of je er superveel verstand van hebt..
 
Geef dan gewoon toe dat je er niet zoveel van weet.. ( mischien ben je wel pro @ scooters ) maar zo komt het niet over...

iig

Je hebt nodig 80mm drijfstang en daarmee is je vraag toch beantwoord ?
 
ik ben bijna 27 , werk al vanaf mijn 16e in bromfietszaken , ben al jaren aanwezig in de racerij als monteur , toeschouwer en coureur.

en jij?

als je mij gewoon verteld wat de maten graden etc. zijn kan ik je vraag normaal antwoorden , heb ik geen waardes kan ik je niks vertellen..

als je wat wilt weten moet je eerst met info komen (de goeie info) en niet onze raad tegen de wind in slaan...
 
ik ben een maat van phantoompje. we hebben de cil ff gemeten en zitten nu met de handen in het haar.we hebben een bidalot racing pour replica met losse binnenkop met een power one pen 12 (drijfstang 80mm) dit is gemonteerd op een mina blokje .de max squish die ik kan halen is 0.73mm en min 0.98mm vind ik zelf best laag maar goed ligt ook aan de pet die heb dus ik dacht ga ik nu ff de timing meten nou mijn broek zakte af voor een cil van 300euro!!!! deuitlaat poort 180 graden en de spoelers op 118 graden nu had ik een vraag wat gebeurt er als ik nu een 85mm drijfstang monteer of mag ik nu gewoon lekker gaan vrezen want als je kijkt naar de breedte van de poorten die zijn niet normaal daar lijkt de speed zelfs een baby bij maar als ik geen timing heb heb ik geen reet aan dus heeft iemand een antwoord op deze vraag wat gebeurt er als ik een 85mm monteer
 
mja , het is een replica cilinder , 180 graden en 118 lijkt me best prima voor een replica , de racing staat hoger ..

als de cilinder bedoelt is voor een 80mm drijfstang moet je het mooi zo laten. verder snap ik niet waar je je druk over maakt , heb je m weleens geprobeerd dan? een squiss van 0,7 is best goed hoor..

timing heeft niet veel met de breedte van de poort te maken , volgens mij ben je teveel met dingen uitdenken bezig , zet de cilinder er nou gewoon eens op en probeer m , als je m niet hebt getest kun je er ook niks van zeggen.. poorten omhoog halen kan altijd nog , terug kun je niet...
 
melf #50 said:
als de cilinder bedoelt is voor een 80mm drijfstang moet je het mooi zo laten. verder snap ik niet waar je je druk over maakt , heb je m weleens geprobeerd dan? een squiss van 0,7 is best goed hoor..

Mits je al getest hebt en je bent niet tevreden,
kan je ook ong 0,2/0,4 mm van de bovenkant van je cilinder af laten draaien,
dan kan je dat met een iets dikkere voetpakking weer compenseren , en dan ligt gelijk je uitlaattiming en je spoelertiming wat hoger..... + je kan de squish goed zetten :! dan kijken of je de timingen zelf nog wat gunstiger kan maken m.b.t blowdown, en je cilinder zal al wat beter lopen dan nu.
En idd die 80mm drijfstang lekker laten zitten, gaat het best goed mee komen.
 
Last edited:
SpeedPunk said:
Mits je al getest hebt en je bent niet tevreden,
kan je ook ong 0,2/0,4 mm van de bovenkant van je cilinder af laten draaien,
dan kan je dat met een iets dikkere voetpakking weer compenseren , en dan ligt gelijk je uitlaattiming en je spoelertiming wat hoger..... + je kan de squish goed zetten :! dan kijken of je de timingen zelf nog wat gunstiger kan maken m.b.t blowdown, en je cilinder zal al wat beter lopen dan nu.
En idd die 80mm drijfstang lekker laten zitten, gaat het best goed mee komen.


mja , TS weet nog helemaal niet hoe die nu loopt...

iedereen wil altijd direct beginnen te graven , hakken enzo , terwijl de cilinder nog helemaal niet geprobeerd is in fabrieksstaat....
 
melf #50 said:
mja , TS weet nog helemaal niet hoe die nu loopt...
iedereen wil altijd direct beginnen te graven , hakken enzo , terwijl de cilinder nog helemaal niet geprobeerd is in fabrieksstaat....

Idd ik ben ook zeker voorstander van 1st kijken hoe de cilinder std loopt:henko:
maar in mijn vorige reply ging ik er al van uit dat hij wel getest had,
ik zou zeggen maak je zelf 1st wat meer bekend met de theorie van dit alles, en stel die scooter 1st af met de std cilinder en de normale 80mm drijfstang zal vast wel goed lopen, ben je later nog niet tevreden dan kijken of je er dingen aan kan verbeteren.
 
Ja, dat waren wij anders toch al wel van plan om hem eerst te proberen voordat we hem gaan bewerken. Maar het leek ons gewoon veels te tam, omdat hij het niveau van de mhr team moest kunnen draaien.
 
mja , geloof jij dat dan meteen? je kunt cilinders onderling niet vergelijken , hoe die loopt ligt geheel aan de setup en afstellingen van het blok dus is gewoon niet te vergelijken. team cilinders onderling zijn al niet te vergelijken omdat A elke cilinder anders is en B elke setup anders loopt...
 
Back
Top