yasuni c20 weer vs. bidalot c20

yusunie

Superbrute megavette ehh
Ik heb al vaak de serach gebruikt naar dit onderwerp, en heb er alleen een discussie gevonden, daaruit kwam dat het verschil tussen yasuni en bidalot c20 gezocht most worden in een conus voor de tailpipe. OK dit was dus eigenlijk De uitkomst van die discussie. Maar nu ik een van deze uitlaten toch graag wil aanschaffen wil ik toch wat dingen voor mijzelf visualiseren:

feit is dat yasuni c20 op veel setups tussen de 700 tot 500 toeren toeren meer draait dan een bidalot c20.

-Moet ik me dan voorstellen dat de hele 'vermogensgrafiek' dan 700 tot 500 toeren naar links is verschoven(naar minder toeren) bij bidalot als het ware,
-of dat de yasuni c20 bij het maximaal aantal toeren die de bidalot draait evenveel vermogen heeft, maar omdat de yasuni c20 verder doorgaat( ik bedoel dus meer toeren) , daar de voelbare vermogenswinst vandaan haalt,
-of biedt de yasuni over het hele toerengebied meer vermogen?

kan iemand mij dit precies uitleggen??
dit met het oog op mijn toekomstplannen: ik heb nu een gilardoni evg tuned zodat ie ongeveer 14000 toeren moet halen( in het maximale ideale geval :p. waarschijnlijk gaat dit nooit lukken ), maar in de toekomst wil ik zeker nog een keer een vlinderpoort proberen

(rest setup nodig om te weten: 24 vlak, vl14(moet nog komen), en dan een c20)
 
Advertisement - register to remove this

op een Gilardoni een C20 zetten is volgens de meesten overkill,

ik heb op een std Gilardoni ook een C20 gezet (bidalot) en het reed wel lekker door :)

ik zou gewoon 1 van de 2 pakken, als je later toch nog een andere cilinder gaat nemen zou ik de Yasuni nemen.. zo niet dan voldoet de Bidalot ook wel dnek ik :)
 
Fijn antwoord Marcel :s

Is er iemand die het concreet heeft getest? Geldt het alleen voor Paiaggio of ook voor Minarelli?
 
ik zie niet in waarom de bidalot slechter is dan de yasuni, ook van binnen zijn ze namelijk gelijk (heb de bidalot versie open gehad)
denk ook niet echt dat ze zoveel in toeren verschillen, mijne draait nu ook 14k- 14.5k (op tuned evo70)
zou dus eigenlijk gewoon de goedkoopste nemen :)
 
Originally posted by aerox-evo70
ik zie niet in waarom de bidalot slechter is dan de yasuni, ook van binnen zijn ze namelijk gelijk (heb de bidalot versie open gehad)
denk ook niet echt dat ze zoveel in toeren verschillen, mijne draait nu ook 14k- 14.5k (op tuned evo70)
zou dus eigenlijk gewoon de goedkoopste nemen :)

ook geblokkeerd gemeten?
 
Originally posted by aerox-evo70
ik zie niet in waarom de bidalot slechter is dan de yasuni, ook van binnen zijn ze namelijk gelijk (heb de bidalot versie open gehad)
denk ook niet echt dat ze zoveel in toeren verschillen, mijne draait nu ook 14k- 14.5k (op tuned evo70)
zou dus eigenlijk gewoon de goedkoopste nemen :)

in hoeverre bedoel je dat, dat je hem open hebt gehad... alle 'top'uitlaten lijken veel op elkaar, maar het draait juist om die hele kleine verschillen die miss op het oog niet op te merken zijn

de verschillen ga je meer en meer merken naarmate de setup meer wordt aangepast
 
ik heb alleen de bida geblokkeerd gemeten, maar toen draaide ie maar 13.2 en op de weg 14.2 :S
dus denk niet dat zo'n meting veel zegt...

ik heb hem zodanig open gehad dat ie precies in het midden gebroken was :eek: (kon dus alle cones goed zien)

ik heb ook een yasuni van een vriend liggen, die gaan we binnenkort testen(als mijn blok weer in mekaar zit).
 
Originally posted by Joor
Fijn antwoord Marcel :s

Is er iemand die het concreet heeft getest? Geldt het alleen voor Paiaggio of ook voor Minarelli?
alfonso had het op een mina getest, daar uit bleek dus dat de yasuni 500 rpm meer aan gaf, op pia is dit nog niet getest blijkt uit de searsch.
 
Ik en Evert@zwolle hadden alle 2 hele mooie scores @ ooisterwijk met een bidalot C20. 18,2 en ik 18,3 (kon allebei nog wel iets meer uit gehaald worden) we draaide allebij rond de 14,2K. De testbank @ ooisterwijk gaf verder niets bijzonders weer dus daar kunnen jullie zeer weinig mee. Mijne was afgesteld voor straat dus een piek toeren v 14,850 @ testbank hebben jullie ook niets aan.
 
Originally posted by aerox-evo70
ik heb alleen de bida geblokkeerd gemeten, maar toen draaide ie maar 13.2 en op de weg 14.2 :S
dus denk niet dat zo'n meting veel zegt...

heb je op de weg ook ongeblokkeerd gereden :?
 
Het gaat erom dat je de 2 uitlaten beide geblokkeerd test. Van mijn part zegt de grafiek dat je 10.000rpm moet draaien, het gaat om het onderlinge verschil tussen die 2 pijpen. Ligt de powerband gelijk of bij een ander toerental? Is de powerbrand breder of smaller? Dat is wat je wil weten en wat niemand je kan vertellen. Totdat er dus echt gemeten word. Ik heb wel een pia c20 getest, maar dat was yasuni. Als ik beide tot me beschikking heb wil ik graag laten zien wat ik bedoel...
 
Originally posted by aerox-evo70

ik heb hem zodanig open gehad dat ie precies in het midden gebroken was :eek: (kon dus alle cones goed zien)


meten is weten he..... dat ze zichtbaar niet verschillen wil niet zeggen dat ze dat in werkelijkheid ook niet doen. Ik zie een mm of een graad verschil niet op het oog, hoewel dat wel degelijk wat uitmaakt in prestaties

maar ik ben benieuwd naar een directe vergelijkingstest
 
Originally posted by Mol
..., het gaat om het onderlinge verschil tussen die 2 pijpen. Ligt de powerband gelijk of bij een ander toerental? Is de powerbrand breder of smaller? Dat is wat je wil weten en wat niemand je kan vertellen. Totdat er dus echt gemeten word. ...

In mijn geval is het btw voor minarelli horizontaal, maar ik wil idd precies voor mijzelf de powerbands van beide uitlaten kunnen visualiseren, want zo kan ik beter een keuze maken en het is uiteraard voor veel mensen heel handig als ze beide powerbanden kunnen visualiseren. Ik zou dus erg blij zijn als ik antwoord kon krijgen op de vragen hoe de powerbanden van de yasuni c20 en bidalot c20 concreet verschillen.

Maar de uitkomst van de vorige discussie van die extra conus in de bidalot klopt dus niet, want dan hebben we die bewering ook weer uit de wereld geholpen.

Wat ik uberhaupt nog steeds vaag vindt op dit gebied is dat de een zegt: het maakt niks uit, de ander zegt dat het wel veel uitmaakt( zelfs voelbare vermogenswinst). Met andere woorden sommigen zeggen dat de uitlaten verschillen, anderen niet.

Ik wil graag duidelijkheid over dus het verschil in powerbanden van beide uitlaten, mits iemand mij dat kan geven :p ( het liefst idd met testresultaten)

( even een hypothese over de powerband: stel dat beide ongeveer hetzelfde vermogen kunnen leveren alleen op een ander toerental, en daarbijd e bidalot bij de laagste toeren, dan is het dus slim om een bida te nemen, maar als de yasuni bij de max toeren van de bida even veel vermogen levert maar nog verder doorgaat in toeren dan is het dus voor mij :) slim om gezien teokomstige aanschaf van vlinderpoort een yasuni c20 te nemen, ik denk dat dit een dilemma is voor velen op deze site)
 
Originally posted by MotoManiaC
meten is weten he..... dat ze zichtbaar niet verschillen wil niet zeggen dat ze dat in werkelijkheid ook niet doen. Ik zie een mm of een graad verschil niet op het oog, hoewel dat wel degelijk wat uitmaakt in prestaties

maar ik ben benieuwd naar een directe vergelijkingstest
ik heb dus ook de diameter en dikte van het materiaal gemeten met een digi schuifmaat...

als iemand anders dat heeft van de yasuni ?
 
ik denk net als aerox-evo70 dat het nix uitmaakt... ik heb nix getest dus ik kan eigenlijk dus ooknix zeggen... ben wel erg benieuwt naar wat en of de verschillen zijn.

als ik nou iemand met een yasuni wist hier :rolleyes:
 
De buitenmaten van de 2 pijpen zijn iig gelijk. Het materiaal voor zover ik weet ook.
Natuurlijk kan er bij een massaproductie altijd een rotte appel tussen zitten. Dus eigenlijk weet je niks tot je ze beide hebt en kan testen.
 
Originally posted by Mol
De buitenmaten van de 2 pijpen zijn iig gelijk. Het materiaal voor zover ik weet ook.
Natuurlijk kan er bij een massaproductie altijd een rotte appel tussen zitten. Dus eigenlijk weet je niks tot je ze beide hebt en kan testen.

eigenlijk moet je er dus van beide, 10 geblokkeerd testen
 
Dat zou idd het mooiste zijn als je een reëel beeld neer wilt zetten. In princiepe zouden 2 van elk voor mij ook wel voldoen :p
 
ik had volgens mij van marco_v_w begrepen dat ie ook een bida c20 had opengeslepen en daar een vernauwing had gevonden,ms dat marco zelf dit even wil toelichten?
 
Back
Top