Yasuni c20 ( BMF)

Haagze sf2

F0rum psycholoog
Wat doen ze nou allemaal om die c20 omtelassen?
want als ik op foto's kijk of bij tjarda zijn c20 dan lijkt het net ofze alleen de ophanging en de bocht achter ( naam kwijt :p ) omlassen en dat hij dan al past..
Uiteraard snap ik als BMF zijn kunsten niet wil prijs geven..
maar toch vroeg het me af.. :)
 
Advertisement - register to remove this

Originally posted by minaracers
Eén ding weet ik, Tailpipe ;)
Ik heb gezien dat dit niet bij alle verlaste uitlaten van hem is... Soms komt dat plaatje met 'not for road use' bovenaan te staan... Dus dan is de tail niet verlast
 
Het is niet zo dat alleen de tail en de ophanging aangepast (verlast) hoeft te worden zodat de uitlaat dan al past...
Je zal ook de bocht, de uitlaat in lengte aan moeten passen. Ook hoef je niet perse de tail te verlassen.....
 
Ligt eraan op wat voor cilinder de pijp gebruikt wordt.

Op een peusjo zal de lengte idd iets aangepast moeten worden of de cilinder niet al te hoogtoerig gemaakt moeten worden.

gebruikt je de pia cil dan is het een kwestie van passend maken

en op een mina cil is het nagenoeg ook alleen passend maken
 
het is een pia pijp, waarvan die de flens heeft aangepast (omgedraaid en vastgelast) dus de pia pijp wordt gemonteerd alsof die "ligt". de demper zou dan zijwaarts zitten. de onderkant van het expansie staat recht naar buiten.
de tailpipe wordt verlast zodat de demper onderlangs gaat, de ori ophanging wordt eraf geslepen oid, en op de goede plek eraan gelast.

correct me if i'm wrong.
 
bij mij is inderdaad de flens aangepast en de de bocht van de tailpipe om gedraait en dan de ophanging.
Alleen zit hij bij mij nog niet perfect,de ophaning heeft een draaipunt nu en volgens mij heeft hij nu teveel gewicht naar achter waardoor hij steeds gaat trillen..
 
Hier kun je zien dat de tailpipe is verlast, doordat het dingetje waar je je demper bevestiging aan vast maakt bovenop zit:

yas%20c20%201.jpg


En hier kun je ook duidelijk zien dat er iets is gedaan met de flens:

yas%20c20%208.jpg
 
Ze zullen ook de bocht wel groter maken niet?
Lijkt mij logisch omdat er op die manier sneller de uitlaatgassen kunnen worden afgevoerd.
 
Waarom zou dat gedaan moeten worden?
Je gebruikt een uitlaat die al bedoeld is voor hoge toeren.
Alleen moet je de ophanging en eventueel de tailpipe verlassen. Dit heeft tottaal geen invloed op de rest van de pijp (mits t goed gebeurd)
Alleen als je zon pijp op een Peugeot cilinder zet moet je er rekening mee houden dat het uitlaat kanaal in de cilinder langer is
 
Originally posted by mssh
Ze zullen ook de bocht wel groter maken niet?
Lijkt mij logisch omdat er op die manier sneller de uitlaatgassen kunnen worden afgevoerd.

Dewd, weet jij hoe een Pia C16 eruit ziet? Zoja, moet je beter naar de foto kijken...
 
Back
Top