yasuni c20 VS yasuni c21

Wij blokkeren meestal met een soort vaste drukveer, en meten geblokkeerd altijd minder dan met werkende vario,

Ik denk dat met werkende vario niet zo heel veel minder verlies op de snaar hebt dan geblokkeerd (of je v-snaar moet erg slippen), ik denk dat het extra vermogen met werkende vario komt doordat vooral je uitlaat beter op temperatuur is.
 
Als je blokkeerd door de achterpully vast te zetten zoals ABT zegt, door middel van een ringetje in de vario, of zoiets dergelijks dan zal de v-snaar altijd slip geven. Op de nieuwe Tovami software zit slip correctie. Heel simpel gezegd kijkt hij naar de versnelling van de rol en het toerental wat de motor draait, als de snaar slipt zal het toerental wel oplopen, maar de snelheid van de rol niet beinvloed worden.
In dit geval is er volgens mij met een ring in de vario geblokkeerd en de slipcorrectie gebruikt.
Je kan ook nog met een tandriem meten, zegmaar een ketting op je krukas naar de ingaande as van je vertanding. Daarmee kun je geen slip hebben en meet je dus een soort van krukas pk's met het verlies van de wrijving van de tandriem en je vertanding e.d. er wel weer bij.
 
ik heb dat weleens bij een malossi topscooter gezien die de bank op ging. getande poulies en getande riem.
anglodutch levert ze volgens mij ook op aanvraag
 
Dat heb je bij Roké gezien dan denk ik? Voor zover ik weet maken ze die dingen bij Roké en zijn ze daar te koop. Twins en Valentino hebben er pas ook zo'n set aangeschaft.
 
Houd dit niet in dat de antislip aanstaat (rood omcirkeld)?
slip1.jpg
 
Ach ja, die 0,9pk 500rpm en 0,1Nm koppel die merk je toch alleen op een sprint.
WTF, waar doe je het anders voor? Zie jij op een score van 21pk maareens een extra pk te vinden, geloof mij dat dat soms best lastig is!
 
Back
Top