wat mag wel en niet

brambomb

Poly Freak
heey

Ik las dat je bij neon het wel op je scooter mocht hebben maar niet aan op de openbare weg.

Maar geld dat ook voor een speciale toeter (zelf heb ik zo'n 6 tonige 110 db toeter). Of gaan ze daar over zeuren. Hij is wel apart geschakelt naar me dashbord.
 
Advertisement - register to remove this

hoi

je mag inprincipe neon eronder hebben hangen.
hij MOET uitstaan en mag niet makkelijk aan en uit te zetten zijn.
ofwel schakelaar in de buddy.
dan vervoer je de neon alleen maar.

6 tonige horn is ook verboden op openbare weg, en ik vermoed dat hiervoor dezelfde regels gelden
dwz niet makkelijk aan te zetten tijdens rijden.

maar k zou me er niet zo druk om maken, toeters testen ze nooit
en als jij kort toetert hoor je maar 1 toon
dus valt het nieteens erg op.
 
oke ik snap het

de toeter valt wel op want het is een soort kastje in me kap gemaakt en als je op 1 van die 6 knopjes drukt gaat er een sirene (ambulance, brandweer, luchtalarm enz) af. En hij is nog eens tering hard. Ik heb er wel voor gezorgt dat je eers een schakelaar + contact aan moet zetten voor die werkt.
 
Als je de normale toeter behoud, en dat als extra hebt dan mag het denk ik wel mits het via een schakelaar bv tijdens het rijden uit te schakelen is.
 
crazybond700 said:
Als je de normale toeter behoud, en dat als extra hebt dan mag het denk ik wel mits het via een schakelaar bv tijdens het rijden uit te schakelen is.


t mag niet tijdens het rijden te bedienen wezen

dus een schakelaar in buddy
en kastje bereikbaar
 
Net als met een auto, las je in je eige garage wil toeteren mag het maar niet op de openbare weg. Dus schakelaar in de buddy maken.
 
Back
Top